Havai hatlar için hat gerdirme aparat çizimi gerekli

Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
21
Puanları
1
Yaş
43
havai hatlar için hat gerdirme aparat çizimi gerekli resim olursa daha iyi olur kendim yapmayı düşünüyorum kolay ve tekniğine göre hat gerdirmek istiyorum şimdiden teşekkürler
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Gerekenler şunlar: 2 adet 3'lü palanga makarası, 1 adet çelik kapma, biraz da dağcı halatı.

Bir de şu var: Hat germe aparatı. Kapma ile beraber kullanılır.

47822983791547007019.jpg
 
direğin üstüne çıkmadan yerden gerginliği alsamda bağlantıyı öle yapsam bana böyle yerden makaralı kilitli bir sistem lazım nasıl olur acaba onu arıuyorum aslında kolay ve teknik olsun
 
aslında öyle bir şey var ama ben tam bilmiyorum ... gördüğüm kadarıyla....

direğin üstüne bir makara sitemi kurarak (1.resimdeki gibi bir düzenek )bir araç ile yavaş yavaş çekiyolar nakil hattı hesaplanan değere gelince aşada sistemi durdurup teli yukarda sabitliyorlardı benim gördüğm tabi işin ustaları daha iyi bilir ....



http://www.tezisltd.com/icerik.php?id=5&cid=1

34s1gjl.jpg
 
direğe çıkmadan nasıl hat gerdirip bağlayacaksınız. doğrusu çok merak ettim.
kısa zamanda bizleri bilgilendirirmisiniz.
kolay gelsin.
 
sn.makinateknisyeni.

Anladığım kadarıyla normalde bizim işletme içinde kablo tavalarında kullandığımız makaralı bir sistem istiyorsunuz.Ama bu tarz bir işlem için elinde çizim bulunduran bir arkadaş olduğunu sanmıyorum şöyle bir fikir vereyim size.

Direk üzerine bir şase yapıp üzerine tekli bir makara sabitliyebilirsiniz daha sonrada sağlam ve ağır bir şasenin üzerine bir motor , redüktör ve buna uygun bir tambur koyarsınız yalnız dikkat etmeniz gereken redüktör seçimi olacaktır motor hızı ne olursa olsun redüktör çıkış milinin hızı çok yavaş olmalıki kablo gerginleşince istediğiniz anda durdurabilin.Aksi taktirde siz motoru durdurana kadar diğer direğe yada kabloya zarar verirsiniz.


Saygılarımla...
 
Direğe çıkmadan iletkeni gerdirmek imkansızdır. Ancak yeni iletken çekimi sırasında direk dibine sapan dediğimiz malzemelerle geçici olarak bağlanabilir. Ama iletkeni direğe bağlamak için yine de direğe çıkmak gereklidir. İletkeni tutup çekerek gerdirmek için teknikleri farklı kapmalar ve çorap adı verilen çelik örgülü farklı bir malzeme daha vardır. Çorap denen malzemeyi bu işin içinde olmayanlar pek bilmezler. Daha çok 154 kv. ve 380 kv.luk hatların tesisinde kullanılır.
 
Sayın hkazalci

Hatları çekerken germe sırasında, her direk arası için tek tek sehim ölçülüp, dikkat edilmekte midir, pratikte göz kararı yanlış olsa da, böyle mi yapılmakta. Pratikte ayrıntılı dikkat edilmekte midir.
 
Sayın hkazalci

Hatları çekerken germe sırasında, her direk arası için tek tek sehim ölçülüp, dikkat edilmekte midir, pratikte göz kararı yanlış olsa da, böyle mi yapılmakta. Pratikte ayrıntılı dikkat edilmekte midir.

Hattın bir tatafı sabit bağlanır. Diğer durdurcu taraftan hat gerdirilmeye başlanır. Tel tamamen yukarı kalkıp sehim aşamasına gelince, biraz uzaktan bir kişi bakar. Hatta bakan kişi, o bölgenin yaz-kış sıcaklık farkını göz önünde bulundurarak sehimin ne kadar olacağına karar verir. Hat düz ise teller aynı seviyede kalkar. Hatta dik açılar varsa köşe direklere çıkılıp tel aktarılır gerdirilen tarafa.

Yani genelde göz kararı gerdirilip sehim verilir, tecrübe konuşturulur. Çok gerdirilirse kışın eğilen, yan yatan direkler olur, az gerdirilirse tehlikeli olur.
 
çekilen hat etaplara ayrılır.her etabın teli ayrı ayrı çekilir.tel çekme işlemi etabın bir ucunda firen makinası.bir ucundada tel çekme makinası ile olur.etap başı ve etap sonu durdurucu direkler olur.tel çekme makinası en az 10 ton kuvvetindedir.aynı anda üçlü bandılın 3 iletkenini bile çeker.iletkenler çorap yardımıyla ördek denen aparata üçü birden bağlanır.ördek sayesinde taşıyıcı direklerdeki makaralardan teller kolayca geçer.etap sonundaki durdurucu direğe teller geldiğinde sehimleri herdirek arası için ayrı ayrı verilir.sonra durdurucu direğe teller topbaşı yapılarak irtibatlanır.telçekme makinasındaki teller direğin konsoluna agante yapılarak kurtarılır.bu işler için çok ağır tonajlı malzemeler kullanılır.6 tnluk bucurgat.10 tonluk bucurgat gibi.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,847
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst