Gelin Rüzgar Türbini Yapalım

arkadaslar araba dinamosuyla yapılabilir fakat nasıl?araba dinamoları normalde şönt dinamodur ve 1500 devir fılan ister.içinde üç fazlı cıkısı vardır ve içinde diyotlarla dogrultularak dısarıya + ve - olarak elektrik akımını verir.rotor ve statorden olusur rotorunda sargı vardır ee peki buraya kadar tamam da sorun devir sayısında,,,1500 devire kadar fılan cıkmayınca dinamo randımanlı calısmıyor kısacası işimize yaramıoyr bu haliyle.bunu modıfıye etmemız gerekiyordianamonun statoruna hiç dokunmuyoruz biizm işimiz rotorla.rotorda nüve var ve nüve iki parçadan olusmakta bobinlerde nüveye sarılı .yapmammız gereken nüveyi sökmek tabii ki bobinleri de ve ayrıca bilezikleri de, bilezikler bundan sonra işimize yaramayacak.nüveyı mılden ayırduktan sonra daha önce de dedıgım gıbı iki parcadır ve bobinlerin sarıldıgı yatak cıkıntılıdır biz burayı tornacıda düzlettiryoruz,tesviye ettiriyoruz yani.neden çünkü buraya neodyum mıknatıs takacagız,ring olması gerekir ebatları aşagı yukaru 6 cm çap 1,5 cm iç cap ve mıknatısın yuksekliği de 3 cm olacak.grade n40 yada daha daha yukarısı olabilir.hemen belirteyım bu özellikte bı mıknatısın fiyatı 100 tl den fazla,biraz masraflı yani.bir de mıknatısın manyetik yönü önemli ,manyetik yönü eksenden eksene olmalı (axial),neyse daha sonra bu neodyum mıknatısı rotorda bobinlerin bulundgu yere takıyoruz.bobinleri sökmüştük daha önce degil mi?mıknatısları ıyı bır yapıstırıcı ıle yapıstırsak iyi olur bıson vsss yapıstırıcılarla.daha sonra montajı yapıyoruz .dakikada 150-200 devirla 12 voltu rahat görebilecegınınzı umuyorum,akımıda en az bi 15 -20amper olacaktır .burada sını da söylemek ıstıyorum dinamonun içinde siddetlı manyetık alan olacagı ıcın diyortların etkılennmmesı ıcın diyotları dısarı alabiriz yada diyotların gücü bize yeterli gelmez ise diyotları 3 tane köprüyle tekrar olusturabiliriz neyse lafı uzattım kolay gelsin

Statora dokunmazsanız sonuç alamazsınız. Kutup sayısını arttırmanız lazım.

Normal bir dinamo 4 kutupludur.

Devir sayısı = Frekans x Saniye / Kutup Sayısının yarısı

Devir sayımızı 750 devir olsun istiyorsak, 50 Hz frekansda ve 60 saniyede

kutup sayımız ne olmalıdır?

Kutup sayısının yarısı = frekans x saniye / devir sayısı
= 50 Hz x 60 sn / 750
= 4

Demek ki 4 kutup yerine 8 kutuplu hale getirmemiz gerekiyor.

Ayrıca mümkünse de stator bağlantılarını trifaze haline getiriniz ki veriminiz artsın.

Saygılar
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
herkese slmlar öncelikle bölyle bi paylasım yaptıgınız ıcın tesekkur ederım ama bnm anladıgım ıkı üç nokta var eger özel iletisim adrsınızı verırsenz cok sevınırım öncelıkle fizibilite çalısması yapmak gerek diye düşünüyorum teşekkür ederim
 
Sayın şef sizi yakından takip ediyorum, verdiğimiz sağlıklı bilgiler için tşk. Ederim. Elimde bir motor var bunun rotorunda değişiklik yapacağım ama çapı 160mm olduğundan genişliği 20mm olan mıklantıstan 7 adet takabiliyorum 15mm bulamadım , size sorum rotorun üzerine takılacak mıklantıs sayısının tek veya çift olmasının bir önemi varmı? Birde 60mm x 15mm x 10mm ölçülerde blok mıklantıs bulabileceğim bir adres verirseniz sevinirim tşk..
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sayın selçuktan.
160 mm. olan rotorun çapımı yoksa çevresimi ? Şayet çapı diyorsanız çevresi 502 mm. yapar ki, genişliği 20 mm. olan mıknatıstan 25 tane bile dizilir.
Gelelim mıknatıs sayısına ve diziliş şekline ;
Öncelikle nüve kaç oyuklu ?
24 oyuklu ise 8 mıknatıs, 36 oyuklu ise 12 mıknatıs, 48 oyuklu ise 16 mıknatıs kullanılır.
Elimde şu ölçüde şu kadar mıknatıs var, taksam olur demeyle olmuyor. Mıknatıs sayısı oyuk sayısının 3'e bölümü kadardır. Genişliği ise 2 oyuk genişliği kadar olmalı. Arada bir oyuk ölçüsü kadar boşluk kalmalı.

Mıknatısları yapıştırırken N-S-N-S diye sıralamalı. Daire biçimi tamamlandığında 2 tane aynı kutup yanyana gelmemeli. Zaten çift sayı olunca aynı kutup yanyana gelmez.

Mıknatısları da Adapazarı OSB' de AKSA MAGNET fabrikasından alabilirsiniz.
 
SAYIN ŞEF
Cevabınız için tşk..
Eğer izniniz olursa 18. sayfada daha önce resmini verdiğiniz, araba alternatörünün modifiye edilmiş resimleri var, aynı düzeneği yapmayı düşünüyorum sizden isteğim, şu anda aynı düzeneği sıfırdan yapsaydınız, şunu şöyle yapsaydım, şu malzemeyi kullansaydım dediğiniz durumlar varmı? birde rotorun modifiye malzemesini hangi metalden yapayım(bakır,sarı,çelik,denir, polyamit)malzeme sorunum yok. şimdiden vermiş olduğunuz cevap için tşk. ederim. saygılarımla
 
Son düzenleme:
Sayın selçuktan.
Mıknatıs yapıştırılan silindiri demirden yapıyorum. Tabii bir çok şeyi deneme yanılma usulüyle öğreniyoruz. Mıknatısların dış kısmında kalan köşeleri hafifçe traşlarsak ilk kalkınması çok daha rahat olur diye düşünüyorum. Yapacağım yeni alternatörde bunu deneyeceğim.

Bu arada bir tane dikey eksenli (300 w.) bir tane yatay eksenli (100 w.) türbin evin çatısında dönüyor. Öyle çok kuvvetli rüzgarda yoktu. 1,5 m/sn. rüzgarda şarj üretimi yapıyordu. Aşağıdaki linkte izleyebilirsiniz.

Video : şefin rüzgar türbini - Vidivodo

Video : şefin rüzgar türbini - Vidivodo
 
herkese merhabalar bu kadar ilgili insan var ama herkes alternatörde tıkanıyor kimi maddi yönden kimi bilgi yönünden şimdi benim teklifim bir araya gelip bir alternatör imal edelim hem yükü paylaşırız hem tanışırız hemde bir şey üretmenin zevkine varırız.Picker arkadaş alternatör yaptı ama acaba fiyatı ne kac arkadaş alıp deneme yapabilir bilmiyorum.bilgi verirse sevinirim herkese teşekkürler hepinizle iftihar ediyorum
 
Evet sayın mnbm.
Zamanında alternatör yapımında çok zorlandık. Hatta bu konuyu açtığımda yaptığım alternatörleri görünce gülesim geliyor. Aradan geçen süre zarfında ben alternatör işini iyice geliştirdim. Piyasada bulunan ithal malı alternatörlerden bile daha iyi olduğunu söyleyebilirim. 5 kw. alternatörü çok rahat yapabilirim. Şimdiye kadar en çok 2 kw. alternatör yaptım. Tabii arz talep meselesi.
 
SELSAM American Twin SuperTurbine (TM) Info Page w/ links to order
link de süper bir türibin var ama genaratör nerden alırız acep bilen varmı

tüm yorumları okuyorum ama henüz buraya kadar okuyabildim..merakla bekliyorum 2 yıl sonra yani şu an proje ne durumda.arkadaşım verdiğin linkte şöyle bi terim var bu ne demek :power: 2000 Watts @ 30 mph+ ...... mph+ ifadesi:minute per horse power mı demek? bilen varsa yardımcı olabilir mi.kar marjı açsından hesaplıyacam.ayrıca üretilen elektriği biz ne kadardan satıyoruz.şu an açıkcası kw için ne veriyoruz devlete bilmiyoeum.ama bize satılan fiyattan biz de devlete satmıyoruzdur ya da eskiden ulusal adı TEDAŞ olan kurumlara.? cvp verirseniz sewinirim.
 
Evet sayın şefim 2kw hic de fena bir güc değil mütevazi bir evin ihtiyacını rahatlıkla karşılar pekı seri olarak üretmeyi düşünmedinmi herkes soruyor fiyat koy maliyet ne olur tabi alacak olana gercekten uğraşını takdir ediyorum ben taa çoçukluğumdan beri icimde bir uhte olarak kaldı ama istanbul nsanı fena harcıyor senin son alternatör hangi şartlarda bu gücü veriyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,354
Mesajlar
916,966
Kullanıcılar
450,215
Son üye
THORRR

Yeni konular

Geri
Üst