Fren direnci yerine elektrik üreten bir eleman

her cihazın dahili ve harici koruması mevcut. Belirttiğin gibi bir cihazdaki arıza bütün cihazları etkiler gibi bir saptamada yanlış olacaktır. trafonda yada besleme panondaki bir arıza nedeniyle bütün elektrikli cihazların bozulmadığı gibi bu sistemde de bozulma olmayacaktır. Bu sistem özellikle kağıt proseslerinde açıcı-çözücü uygulamalarında ve şeker fabrikalarında santfürüj uygulamalarında yoğun olarak kullanılmakta ve %40'lara varan enerji tasarrufu sağlamaktadır.

Dilersen AFE Unit manualini inceleyebilirsin. http://www.vacon.com/File.aspx?id=462996&ext=pdf&routing=396771&name=UD01129D
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Meraba arkadaslar , konuya öle gezerken takıldım ,yazdıklarınızı okudum. Bencede dc baraların birleştirilmesi ile diger cihazlar etkilenmez. Zaten böle bir bağlantı dışardan dc besleme ile oluyor. Cihazlara ayriyeten bir Ac gerilim uygulanmıyor. Artı olarak Yüklü duruşlarda mesela Asansörlerin yüklü haldeyken yukardan aşagıya harekette frenlenmesi durumunda olusan geri besleme gerilimlşeri, bu büyüklükteki motorlar şebekeyi oldukça etkilemekte. CONTROL TECNİQUE firmasının servo drive eğitimine gittiğimde seminerde anlatıldığı kadarıyla. Belli bi büyüklükteki motor hızkontrollerinde bu geribesleme gerilimlerini şebekeye kazanç olarak geri verme özelliğine sahip hız kontroller bulunmakta. Bence bi temasa geçerseniz bu firmayla size daha cok yardımcı olacaklarsır. Çalıştığım firmada bu kadar büyük bi uygulama alanı bulunmadığından deneme şansım olmadı kusura kalmayın. İyi günler , İyi çalışmalar :p
 
Arkadaşlar yakın zamanlarda bu konu ile ilgili,bir haber okumuştum.onu paylaşmak istedim

Hybrit arabalarda frenleme zamanında üretilen elektrik enerjisini (DC barada) depolayıp,tekrar arabanın motorlarında kullanıldığını okumuştum.
Biliyorsunuz, hybrit arabalar kalkışlarını normal yakıtla karşılayıp,normal seyirlerini elektrik motorları ile devam ettiren,melez arabalar,en azından ben öyle biliyorum,yanlışım varsa özür dilerim.aydınlatırsa sevinirim.
 
Fabrikada kullandığımız gezervinçte Siemens'in AFE 'li diye tabir ettiğimiz bir sistem var. Pokapol arkadaşın dediği gibi girişte ortak DC barayı besleyen bir inverter ve düşük harmonik için filtre var. Ayrıca bu baraya bağlı 4 adet FC var. Vinç kepçeyi aşağı salarken motor bir üreteç gibi davranıyor. Firmanın demesine göre bu sistem %30 'a yakın bir enerji tasarrufu sağlıyormuş. Fakat kurulum maliyeti normal FC' ye göre 2 katına yakın.
 
arkadaşlar bahsedilen konularda ABB ACS serisi rejeneratif sürücülerle özellikle vinç uygulamalarında çok büyük enerji tasarrufu sağlanabilir. Olay tam olarak arkadaşların bahsettiği gibi elektrik enerjisini fren direnci üzerinde ısıya dönüştürerek atmak yerine ortak dc baraya vererek geri basarak diğer paralel invertörlerde kullanarak gerçekleşiyor. ABB ACS 800 serisinin sadece bu tip uygulamalardaki enerji tasarrufunu hesaplayan programlarıda var.
Kısacası bu olay ütopik olmaktan çoktan çıkmıştır. Endüstride her alanda kullanılmaya çoktan başlanmıştır.
 
Peki arkadaşlar kısaca frenleme esnasında, enerji ısıya dönüşeceği yerde elektrik enerjisi olarak diğer motor sürücülerinde kullanılabilmekte ve tasarruf sağlanmaktadır. Peki uygulamada hangi güçteki motorlarda böyle uygulama yapılabilir, yüzde olarak nasıl bir tasarruf sağlar, formüle dökme imkanımız varmı ve sistem uygulamada tam olarak nasıl çalışabilmektedir.
 
Dc bara arızası nadirende olsa diğer cihazları etkiliyor. Bir çok kez karşılaştım. Risk alıp almamak kullanıcılara kalmış bir konu. Bazı uygulamalarda rejeneratif üniteleri gördüm. Dc bara yükselmesi olan sürücülere ayrı ayrı bağlanmış olarak kullanmışlardı.
 
İşletmemizde palkapol arkadaşımızın dediği gibi sistemi 3 adet makinanada kullanmaktayız.11 adet 22 kw inverter tek dc üniteden besleniyor.Ve birindeki arıza diğer inverterleri etkilemiyor.Zaten problem olan inverter ya korumaya geçip uyarıyor yada besleme sigortasını attırıyor.
 
Motorun ürettigi elektrikle asıl motorun çalişması için üçüncü bir elemana ihtiyaç vardır
 

Forum istatistikleri

Konular
128,252
Mesajlar
916,209
Kullanıcılar
450,067
Son üye
ERENLER04

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst