FANDA YÜKSEK DEMERAJ SORUNU

Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
121
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar. ürettiğimiz fanlarda değişik güçte motor kullanıyoruz. daha önceki uygulamalarımızda soft starter ile motoru kaldırıyorduk. ancak 22kW ve 30kW 3000 devir motor kullanmaya başladık, motor gücünün bir üst kademesi seçtiğimiz siemens soft starterı kullanmamıza rağmen ya motor koruma şalteri atıyor ya da soft-starter arızaya geçiyordu. bunun üzerine yıldız üçgene geçmeye karar verdik. 22kW motorda sonuç almamıza rağmen, 30kW motorda sonuç alamadık. 30kW motor soft-starterde kalkış 6 saniyede iken (süreyi uzatırsam motor koruma atıyor) 350A çekiyordu ve bypass a geçerken arıza oluşuyordu. yıldız-üçgene alınca kalkış akımı 220A düştü ancak kalkış süresini 30 saniyeye kadar uzatmama rağmen üçgene geçerken termik atıyor. sizce ne tür alternatifleri değerlendirmeliyim? elimdeki yıldız-üçgen rölesi maks. 30saniyelik ama bu sürede motor sanki 1000devire ulaşamıyor.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Çok farklı bir noktadan yaklaşmak istiyorum. Motorlarınız daha önceden yandı ve sargıya gitti mi? Hayırsa başka çözüm yolları sunmamız gerekli...
 
30 kw'lık bir motor için normalde 57-63 A lik motor koruma koymalısınız.Ama pratikte öyle olmuyor.Bizim uygulamalarımızda böyle güçteki motor için maalesef 80-120 A arası termik mağnetik motor koruma şalteri koyup yıldız üçgen devreye alıyoruz.buda ne kadar sağliklı takdirinize.Aslen bu şekilde devreye almalar doğru değil.Mümkünse fan öncesi klepe konulup,klepe kapalıyken motor start edilmeli.ozaman sağlıklı koruma yapıla bilir.
Ayrıca yük kalkış moment eğrisine göre motor koruma şalteri seçilmelidir.
 
Pahalı gelmez ise,soft starter yerine,sürücü kullanabilirsiniz.
 
Çok farklı bir noktadan yaklaşmak istiyorum. Motorlarınız daha önceden yandı ve sargıya gitti mi? Hayırsa başka çözüm yolları sunmamız gerekli...

yanma pek yaşamadık. zaten motorlar kalkışta sorun yaratıyor. çalışma akımları her zaman etiketin altında kalıyor.
 
30 kw'lık bir motor için normalde 57-63 A lik motor koruma koymalısınız.Ama pratikte öyle olmuyor.Bizim uygulamalarımızda böyle güçteki motor için maalesef 80-120 A arası termik mağnetik motor koruma şalteri koyup yıldız üçgen devreye alıyoruz.buda ne kadar sağliklı takdirinize.Aslen bu şekilde devreye almalar doğru değil.Mümkünse fan öncesi klepe konulup,klepe kapalıyken motor start edilmeli.ozaman sağlıklı koruma yapıla bilir.
Ayrıca yük kalkış moment eğrisine göre motor koruma şalteri seçilmelidir.

soft starter kullandığımızda girişine termik manyetik şalter takıyoruz. ancak 30kW yıldız üçgende ana kontaktörün altına motor akımının 0,6 katına ayarlı termik takıyorum. yani çift kablo ile akım 2 ye bölündüğü için 32A ayarlı termik var.
 
cavit arkadaşımız :Mümkünse fan öncesi klepe konulup,klepe kapalıyken motor start edilmeli.ozaman sağlıklı koruma yapıla bilir demiş evet çok önemli bir nokta softstarter bypass a geçince klape açılabilir(bypass a geçtiğini cihaz kuru kontak bilgisiyle haber verir) ve motor minumum yükle kaldırılmış olur, ayrıca softstarter da motorun class ayarları vardır class 10, class 20 gibi bunlarla da oynamak gerekebilir.
 
cavit arkadaşımız :Mümkünse fan öncesi klepe konulup,klepe kapalıyken motor start edilmeli.ozaman sağlıklı koruma yapıla bilir demiş evet çok önemli bir nokta softstarter bypass a geçince klape açılabilir(bypass a geçtiğini cihaz kuru kontak bilgisiyle haber verir) ve motor minumum yükle kaldırılmış olur, ayrıca softstarter da motorun class ayarları vardır class 10, class 20 gibi bunlarla da oynamak gerekebilir.

maalesef bizim fanlarımız bir yere hava basma amaçlı değil, emme amaçlı fanlar. yani fanın girişindeki havayı emip ortama basıyor. giriş uzun ve dönüşlü hava kanalları ile siklona bağlı, dolayısıyla zaten yeterince direnç var ve giriş tamamen kapatılsada basınç farkları çok fazla değişmediğinden pek bir etkisi olmuyor. hatta giriş kapatıldığında rotor kanatlarının tipine göre akımın yükselmesi söz konusu olabiliyor.
soft starterde zaten yüksek class'ı kullanıyorum. bir üst sınıf class daha var ancak o da sürücü fiyatına yakın olduğu için tercih edemiyorum.
 
motor kalkerken fazla akım cektiginden Şebeke trafo veya kablo kesitleri yetersiz gelip gerilim cok düşüyor olabilir.dolayısı ile akım yükselecektir.kalkış anında motor klemenslerinden gerilim ölçmeni tavsiye ederim.
 
ben ce fan çok fazla emiş yapıyor
emişi kapat tekrar dene

* bide motor boşta nasıl
*aynı sorunu ben de yaşadım
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,727
Kullanıcılar
449,964
Son üye
lelaxi

Yeni konular

Geri
Üst