bitirme projesi

maalesef istanbulda deilim yalnız arada istanbula gelip gidiyorum benim bitirme projem için tam bir sene var ve sömestr tatillerinde genelde istanbulda oluyorum sanırım bu projeyi o zamana kadar bitiremem bu durumda yardım alabilirim...yanlışmı düşünüyorum yoksa daha önce bitermi bu proje?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
tabiki paylaşırım aklımda bi düşünce daha var ama çok uçtu demezseniz paylaşmak istiyorum.benim bir arkadaşımda asansör yapıcak 5 katlı bitirme projesi için ben rüzgar türbininden elde ettiğim elektrik ile onu çalıştırabilirmiyim böyle bir fikir geldi aklıma ama??
 
güneş enerjisi ile çalışan araç için rf kontrol yapabilirsin.bunun için birde arayüz tasarlarsan uzaktan pc ile aracı istediğin şekilde hareket ettirebilirsin.hereketin dışında aracın birçok parametresini pcde eş zamanlı görebilirsin.böyle bir proje ile hem güneş arabaları hhakkında,hem arayüz oluşturma hakkında,hem asenkron seri haberleşme hakkında,hemde mikrodenetleyiciler hakkında(yeni başladım diyosun) baya bi bilgi sahibi olursun.yardım alman gerekebilir ama mümkün oldukça kendin araştır çıldırcak seviyeye gelince işin içinden çıkamaz duruma gelince yardım iste :D.Bu tarz bişey yaparsan senin için daha iyi olur.Kolay gelsin
 
sayın şef biz dinamoyu nasıl alternatör yapıcaz bide anladığım kadarıyla alternatörü ac akım üretmek için kullanıcaz peki bunu yükseltmek için inverter kullandığımızda 50 hz frekansı yakalamamız kolay olacakmı? yani demek istediğim alternatördeki ac akımı tekrar dc ye sonra tekrar ac ye çevirmekmi daha iyi yoksa direk ac akımı yükseltmekmi daha iyi?
 
Devir sayısı sabit olmayacağı için 220v. ac. üretmek ve 50 hz. frekans yakalamak çok zor.
Alternatörden aldığımız ac.nin frekansı çok önemli değil. Çünkü biz bu ac.yi köprü diyotlarla doğrultup, akü şarjında kullanacağız. Tekrar aküden aldığımız dc.yi invertör aracılığı ile 220 volta yükseltip, ac.ye çevirip evde kullanabiliyoruz.

Şayet bir dere kenarında devri sabit tutabileceğimiz bir hidroelektrik türbinin kursaydık, direk 220 v.ac. alabilirdik.

Dinamoyu nasıl alternatör yapacağız sorusuna cevap vereyim.
Dinamoda zaten ac. üretir. Diyot yardımı ile dc.ye çevrilir.
 
Son düzenleme:
Devir sayısı sabit olmayacağı için 220v. ac. üretmek ve 50 hz. frekans yakalamak çok zor.
Alternatörden aldığımız ac.nin frekansı çok önemli değil. Çünkü biz bu ac.yi köprü diyotlarla doğrultup, akü şarjında kullanacağız. Tekrar aküden aldığımız dc.yi invertör aracılığı ile 220 volta yükseltip, ac.ye çevirip evde kullanabiliyoruz.

Şayet bir dere kenarında devri sabit tutabileceğimiz bir hidroelektrik türbinin kursaydık, direk 220 v.ac. alabilirdik.

Dinamoyu nasıl alternatör yapacağız sorusuna cevap vereyim.
Dinamoda zaten ac. üretir. Diyot yardımı ile dc.ye çevrilir.

Bende genellikle bu çeşidine rastladım.Sanırım normal DC motor gibi olanlardan daha verimli.
 
sayın şef biz dinamoyu nasıl alternatör yapıcaz bide anladığım kadarıyla alternatörü ac akım üretmek için kullanıcaz peki bunu yükseltmek için inverter kullandığımızda 50 hz frekansı yakalamamız kolay olacakmı? yani demek istediğim alternatördeki ac akımı tekrar dc ye sonra tekrar ac ye çevirmekmi daha iyi yoksa direk ac akımı yükseltmekmi daha iyi?

Alternatörün dönüş akımı sabit olmadığından direkt AC kullanmak sorun yaratır.Şöyle örnekleyebilirim AC gerilimi yükseltmek için kullandığınız trafo gerilimi 10 kat yükseltiyor olsun alternatördeki 2-3 voltluk değişim trafo çıkışlarında 20-30 voltluk değişime sebep olacaktır.Ayrıca alternatör durduğunda veya çok yavaş döndüğünde ne yapacaksınız?
 
anladım demek istediğinizi yalnız şunada açıklık getirirseniz sevinirim alternatör ac üretirken araba şarj dinamosu dc mi üretiyor ben böyle okudum ama yanlışmı?
 
anladım demek istediğinizi yalnız şunada açıklık getirirseniz sevinirim alternatör ac üretirken araba şarj dinamosu dc mi üretiyor ben böyle okudum ama yanlışmı?

Çok eski otomobillerde şarj dinamosu vardı.Bu sistem sonradan yerini alternatörden alınan gerilimi doğru akıma dönüştüren sistemle değiştirildi.Alternatörden çıkan AC gerilim diyot tablası vasıtasıyla DC gerilime dönüştürülüyor.
Bunun en büyük nedeni bu sistemin daha verimli olması.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,767
Kullanıcılar
449,979
Son üye
schule48

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst