balatalı fren besleme devreleri

yunusx

Katılımcı Üye
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
878
Puanları
56
tam dalga daha kararlı ve verimli bir besleme kaynağıyken elektromanyetik balatalı frenlerde neden yarım dalga besleme kullanıyor ?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
fren.png


Motor sürekli frendedir çalışmasıyla birlikte fren bobini enerjilenir ve oluşan manyetik alanla fren düzeneği çalışır kasnak açar. Alternatif akımda sıfır geçiş noktaları olduğundan ve DC'ye göre açma kapama süresi daha uzun olacağından tercih edilmez. Uygulamada kondansatörlü yarım dalga doğrultmada kullanılmaktadır. En sağlıklısı tam dalga doğrultucudur.
 
Birisi uçurumun kenarında onu sürekli ve sıkı şekilde mi tutarsınız. Bir tutup bir gevşetip bir bırakarak mı tutarsınız. Sevmediğiniz biriyse durum tabii ki değişir :D
Bizim sistem enerjilenince açma yaptığı için açma işleminin tam ve sağlıklı olması için tam doğrultma idealdir diyebiliriz. Kondansatörlü yarım dalga doğrultmada kondansatör şişer bozulursa balata güme gidebilir.
 
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.
 
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.
Beklediğim cevap değil maalesef, bobin değil de neden diyot ve de diyot arızalanması neden tekrar eder?
 
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.

Uzun süre fren kapalı yani devrede kalırsa diyotlar ısınabilir demek istediniz herhalde. Frende kalma olayı vinç sistemlerinde hayati öneme sahip. Pekala bu konuda önlem, tedbir ?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,950
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst