balatalı fren besleme devreleri

yunusx

Katılımcı Üye
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
866
Puanları
58
tam dalga daha kararlı ve verimli bir besleme kaynağıyken elektromanyetik balatalı frenlerde neden yarım dalga besleme kullanıyor ?
 

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,490
Puanları
1,308
Konum
Kocaeli
fren.png

Motor sürekli frendedir çalışmasıyla birlikte fren bobini enerjilenir ve oluşan manyetik alanla fren düzeneği çalışır kasnak açar. Alternatif akımda sıfır geçiş noktaları olduğundan ve DC'ye göre açma kapama süresi daha uzun olacağından tercih edilmez. Uygulamada kondansatörlü yarım dalga doğrultmada kullanılmaktadır. En sağlıklısı tam dalga doğrultucudur.
 

Ekli dosyalar

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,490
Puanları
1,308
Konum
Kocaeli
Birisi uçurumun kenarında onu sürekli ve sıkı şekilde mi tutarsınız. Bir tutup bir gevşetip bir bırakarak mı tutarsınız. Sevmediğiniz biriyse durum tabii ki değişir :D
Bizim sistem enerjilenince açma yaptığı için açma işleminin tam ve sağlıklı olması için tam doğrultma idealdir diyebiliriz. Kondansatörlü yarım dalga doğrultmada kondansatör şişer bozulursa balata güme gidebilir.
 

mgazi

Denk Otomasyon Temsilcisi
Katılım
29 Şub 2008
Mesajlar
78
Puanları
8
Yaş
35
Konum
ÜMRANİYE
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.
 

by lent

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
10,052
Puanları
2,508
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.
Beklediğim cevap değil maalesef, bobin değil de neden diyot ve de diyot arızalanması neden tekrar eder?
 

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,490
Puanları
1,308
Konum
Kocaeli
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.
Uzun süre fren kapalı yani devrede kalırsa diyotlar ısınabilir demek istediniz herhalde. Frende kalma olayı vinç sistemlerinde hayati öneme sahip. Pekala bu konuda önlem, tedbir ?
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
108,018
Mesajlar
762,780
Kullanıcılar
401,220
Son üye
hasandaldal
Üst