balatalı fren besleme devreleri

yunusx

Üye
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
861
Puanları
33
tam dalga daha kararlı ve verimli bir besleme kaynağıyken elektromanyetik balatalı frenlerde neden yarım dalga besleme kullanıyor ?
 

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,490
Puanları
1,008
Konum
Kocaeli
fren.png

Motor sürekli frendedir çalışmasıyla birlikte fren bobini enerjilenir ve oluşan manyetik alanla fren düzeneği çalışır kasnak açar. Alternatif akımda sıfır geçiş noktaları olduğundan ve DC'ye göre açma kapama süresi daha uzun olacağından tercih edilmez. Uygulamada kondansatörlü yarım dalga doğrultmada kullanılmaktadır. En sağlıklısı tam dalga doğrultucudur.
 

Ekli dosyalar

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,490
Puanları
1,008
Konum
Kocaeli
Birisi uçurumun kenarında onu sürekli ve sıkı şekilde mi tutarsınız. Bir tutup bir gevşetip bir bırakarak mı tutarsınız. Sevmediğiniz biriyse durum tabii ki değişir :D
Bizim sistem enerjilenince açma yaptığı için açma işleminin tam ve sağlıklı olması için tam doğrultma idealdir diyebiliriz. Kondansatörlü yarım dalga doğrultmada kondansatör şişer bozulursa balata güme gidebilir.
 

mgazi

Denk Otomasyon Temsilcisi
Katılım
29 Şub 2008
Mesajlar
77
Puanları
3
Yaş
35
Konum
ÜMRANİYE
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.
 

by lent

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
9,506
Puanları
2,508
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.
Beklediğim cevap değil maalesef, bobin değil de neden diyot ve de diyot arızalanması neden tekrar eder?
 

kral kobra

Profesyonel Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
1,490
Puanları
1,008
Konum
Kocaeli
Bobinin gücü yeterli ise yarim dalga iş görür ve bobin daha az ısınır. Ama bobin gücü sığınırsa ise tam dalga bobinin verimini arttıracaktır. Tabi uzun süre açık kalırsa bobin ve diyotlar ısınabilir.
Uzun süre fren kapalı yani devrede kalırsa diyotlar ısınabilir demek istediniz herhalde. Frende kalma olayı vinç sistemlerinde hayati öneme sahip. Pekala bu konuda önlem, tedbir ?
 

Sponsor Bağlantı

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
106,004
Mesajlar
746,758
Kullanıcılar
393,952
Son üye
oguzhanakbas

Yeni konular

Üst