Asenkron motor cosfi değişimi

testcimurat

Katılımcı Üye
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
619
Puanları
56
Arkadaşlar üç fazlı asenkron motorlarda , motorun miline bağlanan yükün değişiminden motorun çektiği reaktif yük değişir mi. Değişirse nasıl değişir.

Kolay gelsin...
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Arkadaşlar üç fazlı asenkron motorlarda , motorun miline bağlanan yükün değişiminden motorun çektiği reaktif yük değişir mi. Değişirse nasıl değişir.

Kolay gelsin...


Etiketteki değerler tam yük değerleridir.Yani motor milinde ki yük tam yük değerinden daha düşük ise mevcut cosinüs daha düşük oluyor.Sanırım sn. @sami inci üstad bir döküman göndermişti bana orada yük durumuna göre nasıl değiştiğini anlatılıyordu.Bulabilirsem ekleyeyim dökümanı buraya
 
Son düzenleme:
Cos fi ile birlikte düşük yüklerde çalışmada motor verimi de düşüyor . Geçen başka bir konu başlığı altında elle dokunulduğu anda ısı hissedilmeyen motor - başka verilerin sağlıklı olduğunu sayarak - yanlış ebatta seçilmiştir demişti @sami inci baba . Çok şaşırmıştım .
 
Cos fi ile birlikte düşük güçlerde motor verimi de düşüyor . Geçen başka bir konu başlığı altında elle dokunulduğu anda ısı hissedilmeyen motor - başka verilerin sağlıklı olduğunu sayarak - yanlış ebatta seçilmiştir demişti @sami inci baba . Çok şaşırmıştım .

Aslında trafolarda olduğu gibi motor seçiminde yapılan bir yanlışta var.Bir çok motoru ölçtüğümde elektriksek tüketim olarak milindeki yüke oranlar 2 katı 3 katı gibi değerlerde motor seçimi yapılıyor.Buda fazladan elektrik tüketimi olarak aboneye yansıyor.Ek olarak motor çalışma çalışma rejimi izolasyon sınıfı v.s etkenleri zaten hiç dikkate alan yok.
 
Aslında trafolarda olduğu gibi motor seçiminde yapılan bir yanlışta var.Bir çok motoru ölçtüğümde elektriksek tüketim olarak milindeki yüke oranlar 2 katı 3 katı gibi değerlerde motor seçimi yapılıyor.Buda fazladan elektrik tüketimi olarak aboneye yansıyor.Ek olarak motor çalışma çalışma rejimi izolasyon sınıfı v.s etkenleri zaten hiç dikkate alan yok.
Büyük alalım seneye de giyer kültüründen yetişmiş bireyler olarak şaşırmamak lazım .
 
Kampüsün genişleyeceğini öngördüler desek 10 katı daha büyürse kampüs 10 katı daha işsiz genç sayısı olur . Kabus gibi :)

Milli servet gidiyor üstad hele buna yanlış hesaplanan iletken kesitleri şalt malzemesi seçimi v.s katınca aklıma şu geliyor israfın önüne geçebilirsek parasal anlamda ikinci bir türkiye kurulur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,556
Kullanıcılar
449,916
Son üye
adil.degirmenci

Yeni konular

Geri
Üst