Asenkron motor cosfi değişimi

Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
463
Puanları
33
Arkadaşlar üç fazlı asenkron motorlarda , motorun miline bağlanan yükün değişiminden motorun çektiği reaktif yük değişir mi. Değişirse nasıl değişir.

Kolay gelsin...
 

emodiyator

Profesyonel Üye
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
1,995
Puanları
1,005
Konum
BİTLİS
Arkadaşlar üç fazlı asenkron motorlarda , motorun miline bağlanan yükün değişiminden motorun çektiği reaktif yük değişir mi. Değişirse nasıl değişir.

Kolay gelsin...

Etiketteki değerler tam yük değerleridir.Yani motor milinde ki yük tam yük değerinden daha düşük ise mevcut cosinüs daha düşük oluyor.Sanırım sn. @sami inci üstad bir döküman göndermişti bana orada yük durumuna göre nasıl değiştiğini anlatılıyordu.Bulabilirsem ekleyeyim dökümanı buraya
 
Son düzenleme:

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
1,182
Puanları
558
Yaş
35
Cos fi ile birlikte düşük yüklerde çalışmada motor verimi de düşüyor . Geçen başka bir konu başlığı altında elle dokunulduğu anda ısı hissedilmeyen motor - başka verilerin sağlıklı olduğunu sayarak - yanlış ebatta seçilmiştir demişti @sami inci baba . Çok şaşırmıştım .
 

emodiyator

Profesyonel Üye
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
1,995
Puanları
1,005
Konum
BİTLİS
Cos fi ile birlikte düşük güçlerde motor verimi de düşüyor . Geçen başka bir konu başlığı altında elle dokunulduğu anda ısı hissedilmeyen motor - başka verilerin sağlıklı olduğunu sayarak - yanlış ebatta seçilmiştir demişti @sami inci baba . Çok şaşırmıştım .
Aslında trafolarda olduğu gibi motor seçiminde yapılan bir yanlışta var.Bir çok motoru ölçtüğümde elektriksek tüketim olarak milindeki yüke oranlar 2 katı 3 katı gibi değerlerde motor seçimi yapılıyor.Buda fazladan elektrik tüketimi olarak aboneye yansıyor.Ek olarak motor çalışma çalışma rejimi izolasyon sınıfı v.s etkenleri zaten hiç dikkate alan yok.
 

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
1,182
Puanları
558
Yaş
35
Aslında trafolarda olduğu gibi motor seçiminde yapılan bir yanlışta var.Bir çok motoru ölçtüğümde elektriksek tüketim olarak milindeki yüke oranlar 2 katı 3 katı gibi değerlerde motor seçimi yapılıyor.Buda fazladan elektrik tüketimi olarak aboneye yansıyor.Ek olarak motor çalışma çalışma rejimi izolasyon sınıfı v.s etkenleri zaten hiç dikkate alan yok.
Büyük alalım seneye de giyer kültüründen yetişmiş bireyler olarak şaşırmamak lazım .
 

emodiyator

Profesyonel Üye
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
1,995
Puanları
1,005
Konum
BİTLİS

emodiyator

Profesyonel Üye
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
1,995
Puanları
1,005
Konum
BİTLİS
Kampüsün genişleyeceğini öngördüler desek 10 katı daha büyürse kampüs 10 katı daha işsiz genç sayısı olur . Kabus gibi :)
Milli servet gidiyor üstad hele buna yanlış hesaplanan iletken kesitleri şalt malzemesi seçimi v.s katınca aklıma şu geliyor israfın önüne geçebilirsek parasal anlamda ikinci bir türkiye kurulur.
 

sami inci

Profesyonel Üye
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
3,338
Puanları
1,708
Konum
İstanbul
Projeciler ! kopyala yapıştırdan ne zaman vazgeçerlerse belki.Onlarada hak veriyorum:mad:adamlar,15000 liralık projeyi 1000 liraya çiziyor:mad:1000 liralık projede o kadar olur,normaldir !
 
Son düzenleme:

Benzer konular


Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
103,773
Mesajlar
729,816
Kullanıcılar
386,273
Son üye
zuco97

Yeni konular

Üst