Amatör CNC Router Zorlanma ve Ses Prob.

Sigma profil daha stabil olur diye düşünmüştüm ama o zaman aşağıdaki makine gibi direkleri köprüyü ve alt taraftaki köprüleri bağlayan sigma profilleri aluminyumdan yapmak daha sağlıklı olacak. Kaynak bağlantısı olmayacak hepsini vidalarla sabitleyeceğim.
 

İlter ben Sakarya dayım sen İzmitte nerdesin önümüzdeki Pazar izmite gelme düşüncem var eğer acelen yoksa beraber bakabiliriz
 
İlter ben Sakarya dayım sen İzmitte nerdesin önümüzdeki Pazar izmite gelme düşüncem var eğer acelen yoksa beraber bakabiliriz
Hocam çok memnun olurum. İzmit'te Yenişehir Mahallesinde oturuyorum. Özel Cihan Hastanesinin 200 metre yakınında. Pazar müsaitim beklerim

Yusuf Bey, komple aluminyum plaka ile yapmayı düşünüyorum köprü bağlantısını. 10mm kalınlık yeter sanırım stabilite açısından.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
10mm kalınlık yeter sanırım stabilite açısından.

Özellikle köprü ayakları (diğerleri de) esneyebilir. Alü cinsi de önemli, 5000 serisi olursa daha zayıf kalabilir ayrıca levha üzerine açılan dişler de zamanla bozulabilir. Kişisel görüşüm, kullandığınız sigma profilin 10 mm levhaya göre çok zayıf olmadığı yönünde, makinenin yapım şekli, profil bağlantıları, tek vidalı mil gibi kullanımı gibi zayıflıklar var. 6000 serisi daha kalın levha kullanılabilir veya 10 mm levhaya dik yönde ek parçalarla (forumda örnekleri var) rijitlik artırılabilir.

Hareketli köprüde, Y yönünde, sağ-sol çift vidalı mil ile hareketin sağlanması işin doğrusu. Masraf ve çaba sonucu makine istediğiniz hale gelmeyebilir.

Sabit köprü - hareketli tablaya dönebilirsiz. Y ekseni için tek vidalı mil kullanacaksanız hareketli tabla daha uygun bir seçim olur, X yönünde tabla genişliğin ve Y rayları arası mesafenin daralmasının faydası olacaktır. Köprü sabit olacağı için rijitliği yakalamanız kolaylaşır. Karşılığında işleme alanınız daralır, önemli oranda yeni malzeme gerekebilir.
 
Son düzenleme:
Epey masraflı olabilir ama sonucunda daha rijit yapı olur eminim. Tek vidalı mil dediğiniz adet mi yoksa milin türü mü?
 
Y ekseninde kullandığınız vidalı mil ve motoru kastediyorum. Makinede büyük ve yeterince rijit olmayan köprüyü alt-orta noktadan, tek bir vidalı milin somun gövdesine bağlayarak (bir noktadan) hareket ettiriyorsunuz. Köprü Y yönünde harekete geçtiğinde, büyük olasılıkla sağ ve sol arabaları eş zamanlı ve rijit bir hareket sağlayamıyor ve kasılıyordur. Bu nedenle hareketli köprüler ortadan tek bir vidalı mil yerine sağ ve sol taraftan iki ayrı vidalı mil (ve motor) ile hareket ettiriliyor.

Makinenin büyüklüğüne bağlı olarak Y raylarının ara mesafesi açılıyor ve rijitliğine de bağlı köprünün tek bir parça gibi sağlıklı (kasılmadan) hareket etmesi zorlaşıyor.

Hareketli köprü farklı kuvvetler altında zorlanan, büyükçe bir yapı. Tasarım, malzeme seçimi ve bağlantı kalitesi yüksek olsa bile, tek ve tam rijit bir parça gibi davranmasını beklemek de doğru değil, yoksa işleme alanı bize yakın olup tonlarca ağırlıklıkta makineler de olmazdı.

Birinci videyoda X ekseni tek başına hareket ediyor ve bir sorun gözükmüyor. Daha önce dediğim gibi Y ve X eksenlerini aynı anda hareket ettirdiğinizde, X ekseninde ikinci videyonuzdaki gibi bir sorun oluşuyorsa, yukarda bahsettiğim nedenden olabilir. Y ekseninin kasılmalı hareketi, X ekseninde de kasılmaya yol açıyor olabilir. Deneyebilirseniz anlaşılacaktır.
 
Son düzenleme:
Peki iki motor bağladığımda motorlar arası senkron problemi olabilir mi? Biri step kaçırırsa köprüde kasılma olabilir?
 
Yapı simetrik (malzemeyi farklı seçmezseniz), her iki motora da aynı yükler geliyor. Forumda ve dünyada çok sayıda bu şekilde çalışan makine olduğuna göre sorun yaşanmıyordur.
 
Merhabalar, Aşkın Bey ile dün epey beyin fırtınası yaptık sizinle de paylaşmak istedim.

1) Öncelikle sorun makinenin mekaniğinde değil onu tespit ettik. Çünkü step motoru milden kurtardık boşta çalıştığında da motor zorlanıyor. 1000 devir altında cok problem yok ama üzerinde motor çok zorlanıyor cok fazla titreşim yapıyor. Aynı problem hem x hem de y ekseninde var. Videoları yarın paylaşacağım.

2) Motor yük altındayken elle kolayca döndürülebiliyor veya çalışırken durdurulabiliyor.

3)Dip switch ayarları değiştirildi ama problem düzelmedi. Akım değerini %25'e alınca neredeyse hiç hareket etmemeye başladı.

Şuan üç olasılık var bizce;
1- Sorun motorda
2-Kontrol kartı TB6560. çok narin olduğunu biliyorum bundan kaynaklanabilir.
3- Mach3 için kullandığım çok eski LPT portlu DELL marka bir bilgisayar. Ram düşük olduğundan yüksek devirde puls gonderirken sorun oluşuyor.

Daha önce boyle bir problem yaşayan var mıdır?
Teşekkürler.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…