alternatör

harun27

Üye
Katılım
14 Tem 2007
Mesajlar
125
Puanları
1
Yaş
46
arkadaşlar merhaba; Alternatöler hakkında bilgiye ihtiyacım var.yardımcı olursanız sevinirim.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Alternatör hakkında kısa fakat önemli notlar.

Alternatörler hakkında biraz daha teknik bilgi.
 

Ekli dosyalar

  • Alternatörler.rar
    4.3 KB · Görüntüleme: 412
  • Alternatörler_FD.rar
    553.4 KB · Görüntüleme: 336
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşlar alternatörlerin elektrik çıkarmamasının sebebi nedir
bildiğim kadariyla jeneratörün indüklemesi kaybolduğunda uçlarına doğru akım verilir ama hangi uçlar hatırlamıyorum bu uçları nasıl bulabiliriz teşekkür...
 
dinamonun kendi kendine uyartabilmesi için, kutuplarda bir artık mıknatısiyetin bulunması gerekir. Bunu sağlamak için kendinden uyartımlı dinamolar, ilk defa çalıştırılacakları zaman dışarıdan yabancı bir üreteç tarafından uyartılırlar.
Dinamo normal devir sayısında döndüğü zaman kutuplardaki artık mıknatısiyetten dolayı, endüvisinde bir gerilim endüklenir. Endüklenen bu gerilimden dolayı endüviye paralel bağlanan uyartım sargılarından çok küçük bir akım geçer. Uyartım sargısından geçen bu akım kutuplardaki manyetik alanın artmasına neden olur. Artan manyetik alan içindeki endüvi sargılarında, daha büyük bir gerilim endüklenir. Böyle kademe halinde gerilim ve uyartım akımı artarak dinamo kendi kendini uyartmış olur.

dinamonun kendi kendini uyartabilmesi için aşşağıdaki koşullar yerine getirilmelidir.
1- Dinamonun kendi kendine uyartabilmesi için birinci derecede kutuplarda artık mıknatısiyetin olması gerekir. Artık mıknatısiyeti olmayan dinamo hiç bir zaman kendi kendini uyartamaz. herhangi bir nedenle dinamonun artık mıknatısiyeti kaybolmuş olabilir. Bu durumda dinamo kutupları dışarıdan bir DC kaynağı ile uyartılarak artık mıknatısiyet kazanması sağlanır.

Artık mıknatısiyetin var olup olmadığını anlamak için dinamo normal devrinde dönerkende kutup uçları açıkken, endüvi uçları arasına bağlanan ölçme alanı küçük bir voltmetre kullanılır. Voltmetre hiç bir değer göstermiyorsa, artık mıknatısiyet kaybolmuştur.
2- Dinamo çalışmaya başladığı zaman kutup sargılarından geçen akım artık mıknatısiyeti yok edecek şekilde bir alan meydana getiriyorsa, gerilim vermez. Bu durum şu iki sebepten olabilir.
Birincisi, endüvi uçları ile kutup sargı uçları ters bağlanmış olabilir. Şönt dinamolarda normal akım yönleri endüvide (A) dan çıkış, (B) veya yardımcı kutup olduğu zaman (H) den giriş; Kutup sargılarında ise (C) den giriş (D) den çıkış olacak şekildedir. Bağlantıların buna göre yapılmış olması gerekir.
İkincisi, devir yönünün ters oluşudur. Devir yönü ters olduğundan endüvide ilk anda endüklenen gerilimin yönü tersdir. Bağlantı doğruda olsa, kutup sargılarından geçicek akım ters yönde olur. Bu durum artık mıknatısiyetin kaybolmasına neden olabilir ve dinamo gerilim vermez. Dinamonun artık mıknatısiyetinin tamamen yok olmaması için makine bu durumda uzun süre çalıştırılmamalı, devir yönü hemen değiştirilmelidir.
3- Dinamonun gerilim verebilmesi için uyartım devresi toplam direncinin, kritik direnç değerinden küçük olması gerekir. Uyartım devresi direnci büyük olursa, makinenin uçlarındaki gerilim, remenans geriliminin üstüne çıkamaz.
Uyartım devresi direncine, ilk anda fırça kontaklarının ve endüvinin dirençleride girer. Bazı durumlarda dinamonun gerilim vermemesi fırçaların yüksek temas dirençlerinden olabilir. Fakat en çok rastlanan, şönt sargı devresindeki bir kopukluk veya uyartım devresi ayar direncinin çok yüksek değerde olmasıdır.
Bu arada devir sayısınında dinamonun normal devir sayısından düşük olup olmadığının kontrol edilmesi gerekir.
 
arkadaşar alternatörün doğru akımla indüklemesi nasıl yapılır hangi uçlara dc veiliyor.. tşkk
 
kendinden uyartımlı alternatörde uyartım akımı ters çıkıyor.Durum nasıl düzeltilir?
 
Bizim alternatör diyotlu değil.Kömürlü
 
alternatör kömürlü ise kompund sargıdan sonra diyot var o diyotan satora giden 2 uç var onları söküp vereceksiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,836
Kullanıcılar
449,989
Son üye
veyselknkc

Yeni konular

Geri
Üst