Flanş Alternatörlerde Elektro Mıknatıs Kullanmak

Katılım
14 Şub 2022
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
24
Arkadaşlar merhaba. Kendi elektirik enerjimi üretebileceğim bir projeye başladım kendi flanş alternatörümü yapıcagım ama neodyum mıknatıslar sorun, çok pahalı vede bulunması gerçekten işkence, diyorumki bu mıknatısları çıkarsak ve yerine elektro mıknatıs taksak tabi biliyorum ki rüzgar sürekli esmiyor ama bir sistem yapsak ve bu elektro mıknatıslar sadece yeterli rüzgar oldugunda tetik alsa bu şekilde araç dinamolarındaki sistemi uygulayabilme şansımızda olurdu bu şekilde üretilen elektirik gücünüde kontrole alma şansımızda olurdu bu çok gerekli degil zaten şarj kontrol cigazları bu işi yapıyorlar ama elektro mıknatıslar hakkında çok az bilgim var bunu nasıl flanş alternatöre uyarliycam ne yapmam lazım bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden Teşekkürler
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
evvel zaman içinde bununla ilgili kafa yormuşluğum vardır,
tek aklıma gelen flanş şeklinde değilde çember şeklinde olabilirdi
ve oto alternatörü içindeki rotorun daha geniş çapta birebir olanını yapmaktı lakin bunu bir hale vaziyete benzetecek olursak,
balık tutmak için gölün suyunun hepsini çekmek gibi olurdu, 3-5 balık uğruna
bunun yerine oto alternatörü hali hazırda imdada yetişir, bunun rotorunu rüzgar estiğinde besleyecek devir sensörüne benzer birşey eklesen onca maceraya hacet kalmaz, ki hele hele flanş alternatörle hiç uğraşılmaz
 
Bu elektro mıktanısları, aküden beslemeyi düşünüdünüzmü??
evet öyle zaten
evvel zaman içinde bununla ilgili kafa yormuşluğum vardır,
tek aklıma gelen flanş şeklinde değilde çember şeklinde olabilirdi
ve oto alternatörü içindeki rotorun daha geniş çapta birebir olanını yapmaktı lakin bunu bir hale vaziyete benzetecek olursak,
balık tutmak için gölün suyunun hepsini çekmek gibi olurdu, 3-5 balık uğruna
bunun yerine oto alternatörü hali hazırda imdada yetişir, bunun rotorunu rüzgar estiğinde besleyecek devir sensörüne benzer birşey eklesen onca maceraya hacet kalmaz, ki hele hele flanş alternatörle hiç uğraşılmaz
oto alternatörünü direk kullansam ve çıkışı travo ile yükseltsem çok kayıp yaşarmıyım
 
Son düzenleme:
araç motor devirlerini bir araştır önce ve kaç devirde kaç volt veriyor ona da bak. hayal gücünün sınırları zorlamak için biraz araştırma yapmanda fayda var.
kaç devirde kaç volt verdiğini iyi biliyorum sayın paskomya arkadaş bir arge sundu ve onun üzerinden yürüdüm olmiyacagını yada yetersiz olacagını bende biliyorum peki siz ne önerirsiniz
 
kaç devirde kaç volt verdiğini iyi biliyorum sayın paskomya arkadaş bir arge sundu ve onun üzerinden yürüdüm olmiyacagını yada yetersiz olacagını bende biliyorum peki siz ne önerirsiniz
hiç bir hobi ucuz değildir, sadece nerede neyi ne kadar harcayabileceğini iyi hesap edeceksin. ve neodyum mıknatıs bulmak hiç te zor değil. o dediğin eskidendi. bu arada kafandakini kağıda iyi dök, her şeyi hesapla, bir de vwat hesabı yap. en verimlisi o.
 
oto alternatörlerinde deviri gözetim altında tutan konjektördür yüksek devilrede çıktığında konjektör rotora verdiği voltajı aşağıya çeker zaten devir yüksek diye,
rüzgar gülü için ideal voltajı yakalamak yetiyor 3.7 bile kafi gelebiliyor, ve konjektör kullanılamaz çünkü devir en diplere gelip yavaşladığında bile konjektör çıkışı sabitleyebilmek için rotoru zorlar
 
Anladığım kadarı ile deneme yanılma ile bir nihai ürüne ulaşmayı düşünüyorsunuz. Eğer hedefiniz endüstriyel bir ürün değil de vakit geçsin, bende bir şeyler öğreneyim ise Neodmiyum yerine bildik mıknatısta kullansanız olur ,Gauss olarak giçsüz bir neodmiyumda olur. Bu tamamen sizin keyfinizin bileceği iş.

Lakin belirli kriter ve standartlara sahip bir şey düşünüyorsanız izlediğiniz yol yanlış. Zira flanş motor/alternatörler son derece düşük tolerasnlar isteyen, tork ve devir hesabı tasarım aşamasında ortaya konması gereken şeyler.

Hal böyle olunca değil neodmiyum bulmak sizin belirli Gauss'a ve forma sahip mıknatıslar bulmanız ve Sargı tasarımına en başta karar vermeniz gerekmekte.Zira bunlar motorun her şeyini direkt etkileyen faktörler.Bazı firmalar ssadece , sırf ideal sargı tasarımını bulmak için dünya para döküyor senelerdir.

Şu arkadaşların sitesini bir inceleyin derim : https://yasa.com/
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,734
Kullanıcılar
449,967
Son üye
Gokhanttu

Yeni konular

Geri
Üst