Jeneratör Sinyal uçları

EndOffGame

Üye
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
28
Selam arkadaşlar bir konu hakkında istişare yapmak istiyorum.
1- Jeneratör blok ısıtıcısının içerisinde bulunan sıvı radyatörün içerisinde olan sıvı mı ? Yani aynı anda radyatör suyunuda mı ısıtıyor ?

2-) Jeneratör Otomatik start alması için illa transfer rölesine ihtiyaç var mı ?

3-) Jeneratörün içerisinde bulunan görselde mevcut olan klemenslerinde 9 çıkış mevcut
Şebekeden
4 adet klemense R1-R2-R3-MP Bağlayacağız
2 Adet blok suyu ısıtıcısı diyelim
2 adet akü şarj ünitesine
1 adet kalan klemens ne için ?

Bildiğim kadarıyla Şebeke ve jeneratör kontaktörü içinde çıkış olması gerekiyor ?
Sinyal uçları hakkında detaylı bilgi alabilirmiyim ?
 

Ekli dosyalar

  • 85258012-7ED2-4CA9-85F2-7476DA6DC243.jpeg
    85258012-7ED2-4CA9-85F2-7476DA6DC243.jpeg
    248.5 KB · Görüntüleme: 24
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Jeneratör Blok Isıtıcısının İşlevi: Jeneratör blok ısıtıcısı, genellikle motorun soğuk havalarda daha kolay çalıştırılabilmesi için motor bloğunu ısıtmak amacıyla kullanılır.

Bu ısıtıcılar, motorun soğuk hava koşullarında donmasını önlemek ve yağın daha iyi sirkülasyonunu sağlamak için tasarlanmıştır. Blok ısıtıcısının içerisinde bulunan sıvı, genellikle motorun soğutma sistemi ile aynı sıvıdır, yani evet, radyatörde dolaşan soğutma suyunu da ısıtabilir.
Bu, motorun soğutma sistemi ile entegre çalışarak motorun genel sıcaklığını yönetir.

Jeneratör Otomatik Start İçin Transfer Rölesi: Jeneratörlerin otomatik olarak başlaması ve durması için genellikle bir transfer anahtarı (switch) ve bir kontrol sistemi gereklidir. Transfer rölesi, şebeke elektriği kesildiğinde jeneratörün otomatik olarak devreye girmesini sağlayan bir parçadır. Transfer anahtarı, şebeke gücü kesildiğinde otomatik olarak jeneratöre geçiş yapılmasını sağlar ve şebeke gücü geri geldiğinde tekrar şebekeye dönülmesini sağlar.
Dolayısıyla, jeneratörün otomatik start alması ve şebeke ile otomatik olarak geçiş yapabilmesi için bir transfer rölesine ihtiyaç vardır.

Jeneratör Klemensleri ve Bağlantılar:
R1-R2-R3-MP: Bunlar genellikle jeneratörün şebekeye bağlanması için kullanılan fazlar ve nötr bağlantısıdır.

Blok Isıtıcısı: Belirttiğiniz gibi, 2 adet klemens blok ısıtıcısına ayrılmış olabilir.

Akü Şarj Ünitesi: 2 adet klemens, jeneratörün aküsünü şarj etmek için kullanılabilir.

Kalan Klemens: Kalan klemens çeşitli amaçlar için kullanılabilir. Bu, jeneratör kontrol paneli, acil durum stop butonu, harici bir alarm sistemi veya diğer yardımcı ekipmanlar için bir bağlantı noktası olabilir. Spesifik kullanım, jeneratörün modeline ve kurulumun gereksinimlerine bağlıdır.

Sinyal uçları genellikle jeneratörün çalışma durumu, arızalar, Bakım ihtiyaçları gibi bilgileri iletmek için kullanılır.
Detaylı bilgi için, jeneratörünüzün teknik dökümantasyonuna veya üreticiye başvurmanız en doğrusu olacaktır, çünkü sinyal uçlarının işlevleri ve bağlantı şemaları jeneratör marka ve modeline göre değişiklik gösterebilir.
 
Jeneratör Blok Isıtıcısının İşlevi: Jeneratör blok ısıtıcısı, genellikle motorun soğuk havalarda daha kolay çalıştırılabilmesi için motor bloğunu ısıtmak amacıyla kullanılır.

Bu ısıtıcılar, motorun soğuk hava koşullarında donmasını önlemek ve yağın daha iyi sirkülasyonunu sağlamak için tasarlanmıştır. Blok ısıtıcısının içerisinde bulunan sıvı, genellikle motorun soğutma sistemi ile aynı sıvıdır, yani evet, radyatörde dolaşan soğutma suyunu da ısıtabilir.
Bu, motorun soğutma sistemi ile entegre çalışarak motorun genel sıcaklığını yönetir.

Jeneratör Otomatik Start İçin Transfer Rölesi: Jeneratörlerin otomatik olarak başlaması ve durması için genellikle bir transfer anahtarı (switch) ve bir kontrol sistemi gereklidir. Transfer rölesi, şebeke elektriği kesildiğinde jeneratörün otomatik olarak devreye girmesini sağlayan bir parçadır. Transfer anahtarı, şebeke gücü kesildiğinde otomatik olarak jeneratöre geçiş yapılmasını sağlar ve şebeke gücü geri geldiğinde tekrar şebekeye dönülmesini sağlar.
Dolayısıyla, jeneratörün otomatik start alması ve şebeke ile otomatik olarak geçiş yapabilmesi için bir transfer rölesine ihtiyaç vardır.

Jeneratör Klemensleri ve Bağlantılar:
R1-R2-R3-MP: Bunlar genellikle jeneratörün şebekeye bağlanması için kullanılan fazlar ve nötr bağlantısıdır.

Blok Isıtıcısı: Belirttiğiniz gibi, 2 adet klemens blok ısıtıcısına ayrılmış olabilir.

Akü Şarj Ünitesi: 2 adet klemens, jeneratörün aküsünü şarj etmek için kullanılabilir.

Kalan Klemens: Kalan klemens çeşitli amaçlar için kullanılabilir. Bu, jeneratör kontrol paneli, acil durum stop butonu, harici bir alarm sistemi veya diğer yardımcı ekipmanlar için bir bağlantı noktası olabilir. Spesifik kullanım, jeneratörün modeline ve kurulumun gereksinimlerine bağlıdır.

Sinyal uçları genellikle jeneratörün çalışma durumu, arızalar, bakım ihtiyaçları gibi bilgileri iletmek için kullanılır.
Detaylı bilgi için, jeneratörünüzün teknik dökümantasyonuna veya üreticiye başvurmanız en doğrusu olacaktır, çünkü sinyal uçlarının işlevleri ve bağlantı şemaları jeneratör marka ve modeline göre değişiklik gösterebilir.
İlgi ve alakanız için çok teşekkür ederim. Belirttiğiniz gibi ilgili firmayla görüştüm, P&ID ve elektrik projesi desteği için, firma proje olmadığını belirtti maalesef daha doğrusu paylaşmak istememiştir. Bu sebeple foruma danışmak istedim tekrardan teşekkür ederim
 
evet güzel insan, jeneratör amcanın elektrik / bağlantı kısmı beni aşan bir konu ama blok ısıtma konusunda biraz bilgim var. çalıştığım işletmede bizim jeneratör amcanın motoru orijinal jeneratör motoru idi (dizel) ısıtma rezitansı karter bloğunun içindeydi ve motorumuz her zaman sıcaktı. sonradan kapasiteyi arttırınca yerli marka daha büyük bir jeneratör ilave geldi. ufaklığı yedek yaptık. yeni gelen de kondese sistemi ile karter ısıtılıyordu. içinde sıvı nedir bilmiyorum, çünkü bakım yapmadan işten ayrıldım. ama ustalarımız yukarıda belirtmiş. radyatörle aynı sıvı olabilir. yine de açıp kontrol etmeden bilemeyiz. yada kullanım kılavuzunda yazanlar nedir kontrol etmek lazım. su derim yalancı çıkarım, antifriz derim yine yalancı çıkarım. test ve kullanım talimatları önemli.
 
evet güzel insan, jeneratör amcanın elektrik / bağlantı kısmı beni aşan bir konu ama blok ısıtma konusunda biraz bilgim var. çalıştığım işletmede bizim jeneratör amcanın motoru orijinal jeneratör motoru idi (dizel) ısıtma rezitansı karter bloğunun içindeydi ve motorumuz her zaman sıcaktı. sonradan kapasiteyi arttırınca yerli marka daha büyük bir jeneratör ilave geldi. ufaklığı yedek yaptık. yeni gelen de kondese sistemi ile karter ısıtılıyordu. içinde sıvı nedir bilmiyorum, çünkü bakım yapmadan işten ayrıldım. ama ustalarımız yukarıda belirtmiş. radyatörle aynı sıvı olabilir. yine de açıp kontrol etmeden bilemeyiz. yada kullanım kılavuzunda yazanlar nedir kontrol etmek lazım. su derim yalancı çıkarım, antifriz derim yine yalancı çıkarım. test ve kullanım talimatları önemli.
Selamlar, ilginiz için teşekkür ederim, dediğiniz gibi gövde sıcak yakın zamanda jeneratörü boşa alıp elimi radyatöre sokacağım:)) eğer sıcak ise radyatördeki suda sisteme dahil anlamına gelir, sıcak değilse sirküle edilen su sistemden bağımsız olarak değerlendirilir. ( Bir usta radyatör suyuyla alakasız dedi o yüzden test edeceğim)
 
merhaba
devreye almak istediğiz jeneratör aksa marka olup klemens sıralaması R1-R2-R3- şebeke referans fazları mp nötr ortak 80 numara ısıtıcı ve akü şarj redresör ortak faz beslemesi dir
tramsfer kontaktörlü ise 39 ve 42 numaralar şebeke jeneratör sinyal uçları yani kontaktörlere giden şebeke çek jeneratör çek sinyal uçlarıdır.
boşta kalan diğer uç var ise oda takip edersen kontrol cihazının dijital input girişine giden uçtur bu uca kesinlikle bir bağlantı yapmamanız gereklidir.
iyi çalışmlar .
 
merhaba
devreye almak istediğiz jeneratör aksa marka olup klemens sıralaması R1-R2-R3- şebeke referans fazları mp nötr ortak 80 numara ısıtıcı ve akü şarj redresör ortak faz beslemesi dir
tramsfer kontaktörlü ise 39 ve 42 numaralar şebeke jeneratör sinyal uçları yani kontaktörlere giden şebeke çek jeneratör çek sinyal uçlarıdır.
boşta kalan diğer uç var ise oda takip edersen kontrol cihazının dijital input girişine giden uçtur bu uca kesinlikle bir bağlantı yapmamanız gereklidir.
iyi çalışmlar .
Doğrudur hocam çok teşekkür ederim ilgi alakanız için, saygılar sunuyorum emeğinize sağlık
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst