alternatörün trafo çalışma durumu

poirnarler

Üye
Katılım
29 Eki 2010
Mesajlar
2
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar,

Doğalgaz çevrim santralinde dizel motora bağlı 15000V çıkış gerilimli bir alternatörümüz var. çalışma prensibini biliyorsunuz;

uyartım rotorunda endüklenen 110 V AC, diyotlar üzerinden geçerek DC oluyor. Ana rotor sargılarında DC manyetik alan endüklüyor. Rotorun dönmesiyle beraber döner manyetik alan oluşuyor. Döner manyetik alan stator sargılarını kesiyor ve 15000 V AC çıkış alıyoruz. çıkış akımı ise 844 A.

sorum şu; olayı tersinden düşünecek olursak, rotor sabitken stator sargılarına 15000 V AC uygularsak, yani trafo gibi çalışırsa, rotor üzerindeki manyetik alan ve üzerinden geçen akımın karakteristiği ne olur ve neden diyotları yakar?

biz yaktık ama net bir cevap üretemedik :)
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Detaylı bilgi için altarnatörün özelliklerini bilmek gerekir.

Diyot neden yandı diyorsanız kısaca şöyle.

Rotor sabitken statora alternatif gerilim uygularsanız . Rotorda da alternatif gerilim indüklenir. Yani köprü diyodun DC tarafına AC uygulamış olursunuz. Köprü diyot bağlantısına dikkatli bakarsanız DC tarafına AC uygulanırsa alternansın yarı peryodunda diyotları kısadevre etmiş olursunuz. Gerilimin yüksekliği ile ilgili , başkaca problemler olmasına rağmet. Sadece diyotların kısa devre çalışmaları bile yanmaları için yeterli olur sanırım.

Kolay gelsin.............
 
teşekkürler arkadaşım, gerilim yüksekliği de problem olabilir tabi ama asıl problem senin söylediğin gibi sanırım.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,727
Kullanıcılar
449,964
Son üye
lelaxi

Yeni konular

Geri
Üst