Akünün doluluk oranı nasıl ölçülür?

camby

Üye
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
426
Puanları
1
90Ah ' lik bir akünün doluluk oranını nasıl anlayabilirim? Doluluk oranı - Voltaj grafiği gibi birşey varmıdır?

Aküyü sürekli olarak kontrol edip , akü tamamen bitmeden güvenli bir ordanda kapatmak istiyorum..
 
En doğru ölçüm " akü şarj ampermetresi " ile yapılan ölçümdür.Bu tip ölçü aletleri ile,% cin-
sinden akünün şarj durumunu görebilirsiniz.
 
Ozmn basit bir akü ölçüm ampermetresi yapmam gerekli...

Ölçümün mantığı nasıl , akü üzerinde görülen voltajın değeri mi azalıyor zamanla?
 
aqkünün bomesi uygun ise akü ampermetresindeki direnci bir an devreye sokarsınız 11 voltun altına düşmüyorsa iyidir zaten orda yazıyor kötü iyi orta diye ibreninucuna bakarsanız görürsünüz.
öyle bir aygıtınız yoksa suni bir direnç bağlayıp o anda kaç volta düştüğüne bakarsınız ama bu sizin için riskli olabilir genede her zaman lazımsa bir akü şarj kontrol cihazı alın yok bir defa kullanacaksınız bir oto elektriçide ölçtürün
 
akü ile sürekli olarak dc motor çalıştıracağım 2-3 saat kadar, ve akü tamamen boşaltmadan kapatmak istiyorum ve bu sistem çok adetli olacak , maliyet kaygım da var biraz yani...
 
akü ile sürekli olarak dc motor çalıştıracağım 2-3 saat kadar, ve akü tamamen boşaltmadan kapatmak istiyorum ve bu sistem çok adetli olacak , maliyet kaygım da var biraz yani...

Bir devre tasarlayabiliriz..
Aküden çekilecek akım kaç Amper ?
Motorlar 12V ile mi beslenecek ?
...
Siz yukarıdaki bilgileri verdiğiniz takdirde hiçbir gözleme gerek duymadan , Akü gerilimi 10,5V'un altına düştüğünde sistemi otomatik açan devre yapabiliriz.
...
Anladığım kadarı ile aküleri kullandığınız yerde AC Besleme Kaynağı yok.
 
anlamadım arkadaşım
bu nasıl bir çalışma sistemi böle bir şeye neden gerek duyorsun yani zaten akü azaldıkça voltajı düşer düştükçe motrun devri düşer motor durunca zaten akü tam bitmiştir:)
neden kapamıcan akünün bu kadar sürekli deşarj olması iyi bir şey değildir o zaman sana akü voltmetresi lazım birtane 12 volt dc voltmatre koy 0 a düşünce bitmiştir
 
Aküler , Ni-Mh veya Ni-Cd şarjlı pillerin aksine tam boşaltmadan kullanmak gerekir.
10,5V bunlar için kritik voltajdır.Beslediği sistemin enerjisini bu voltaja geldiğinde kesmeli , daha aşağılara düşmesine izin vermemelidir.
 
Bir devre tasarlayabiliriz..
Aküden çekilecek akım kaç Amper ?
Motorlar 12V ile mi beslenecek ?
...
Siz yukarıdaki bilgileri verdiğiniz takdirde hiçbir gözleme gerek duymadan , Akü gerilimi 10,5V'un altına düştüğünde sistemi otomatik açan devre yapabiliriz.
...
Anladığım kadarı ile aküleri kullandığınız yerde AC Besleme Kaynağı yok.

Aküler , Ni-Mh veya Ni-Cd şarjlı pillerin aksine tam boşaltmadan kullanmak gerekir.
10,5V bunlar için kritik voltajdır.Beslediği sistemin enerjisini bu voltaja geldiğinde kesmeli , daha aşağılara düşmesine izin vermemelidir.

Motor 300W , 12 V DC motor. Akü 90Ah ' lik araba aküsü. Şimdi bu akülerin sonuna kadar boşaltılmaması gerektiğinden (sizin de belirttiğiniz gibi), kritik voltaj değerinde iken sistemin otomatik olarak açılması sağlanarak akülerin şarj-deşarj ömrünün uzatılması gerekiyor.

Bu referans gerilim ile karşılaştırma olayını OPAMP ile yapmayı düşündüm ama sanki opamplarla uğraşmadan da yapılabilir gibime geliyor..

Evet ortamda AC güç yok.
Akü-inverter-Asenkron motor üçlüsünü kullanmak yerine.
Sadece Akü-DC motor kullanmayı düşünüyorum.
DC motor , inverter+asenkron motora göre biraz daha pahalı gibi ama çözüme bu şekilde çok hızlı ve sorunsuz bir şekilde ulaşılıyor.
inverter ile şimdiye kadar hiç uğraşmadım
Sadece Asenkron motor çalıştıracak olan bir 12VDC-220AC 400W inverterı ucuza tasarlayabilirsek(yada tasarımını bulabilirsem) bu çözümü de gözden geçirebilirim.
Yardımlarınız için teşekkür ederim
 
400W civarı inverter şemaları var...Forumda da vardır , internette de...
...
OPAMP'lara gerek kalmadan zener diyot ile halledilir.(Sadece o değil tabii ki)..
Şemayı çizip göndereyim..
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,854
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst