AC DC MOTORLARIN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ

emrah01

Üye
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
33
Puanları
1
arkadaşlar elektrik motorlarının türlerini ve çalışma mekanizmalarını en sade şekilde nasıl anlatabilirsiniz bir de Otomobillerde neden alternatör kullanılır neden direkt akım üreteci kullanılmaz açıklayabilir misiniz teşekkürler
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomobillerde eskiden doğrü akım şarj dinomosu kulanılırdı
doğru akım motorları kolloktörlü olduğu için Bakım isteyen ve çok arıza yapan motorlardır.
bu nedenle otomobillerde altörnatör kullanılmaktadır altörnatör 3 faz alternatif volt enerji üretir altörnatör üzerindeki köprü diyotlar vasıtasıyla doğru akıma çevrilir. ayrıca altörnatör üzerindeki regüle devresi ile mtor devrine göre volt ve akım ayarı otomatik olarak ayarlar.

Elektrik motorları çok çeşitleri vardır genelde ikiye ayrılır
1- AC elektrik motorları
2- DC elektrik motorları
forumda çok sayıda açıklamalar var ayrıca MEGEP Dökümanlarında çok açık anlatılmış.
 
Merhaba.Alternatör veya dinamo araçta çalışma sırasında fazla elektriği aküde depolar,sonrasında ilk çalıştırmada (Starter) veya araç hiç çalışmıyorken diğer aksesuarların (Radyo,çakmaklık,iç aydınlatma,vb.) böylece depo edilen elektrikle çalışmasını da ayrıca temin etmiş olur.Sabit bir akım üreteci (Bir şarjlı pil grubu,akü) kullansaydık dinamo,alternatör onu devamlı şarj da edemeyeceğinden bizim için çok zahmetli olur,şarjını araba dışında yapıp,bu günlük boşalmalarda (Deşarjın sonunda) tekrar ayrı bir yerde şarj edip doldurmamız da mutlaka gerekirdi çünkü.

Otomobillerdeki alternatörün bir başka avantajı eski dinamolardaki gibi,voltaj akü voltajından düşük olduğunda veya dinamo tam durduğunda,akü üzerinden dinamoya geri giden dc akü akımlarının,dinamo sarımlarını yakmasını,akünün geri boşalmasını önleyecek 3 bobinli konjenktör grubuna hiç ihtiyaç duymaması,diyot tablasında 3 fazlı ac akımı dc'ye çeviren diyotlar yoluyla,tek yönde çek valf gibi çalıştıklarından dolayı bu geri boşalmayı önleyecek bir bobin veya ayrı bir sisteme de hiç ihtiyaç bulunmayıp,çok daha yalın ve küçük bir elektronik konjenktörle,bu şarj kontrolünün sağlanması (Akım,gerilim ve geri boşalmayı önleyicili 3 adet elektro-mekanik devre kesicili (bobin) grubuna hiç ihtiyaç olmaması,tek devre kesici bir bobinle şarj gerilimini kontrol eden daha eski konjenktörler gibi) veya yine direk şarj gerilimini zener diyotlu darlington transistör (2 adet) veya entegre yapıdaki elektronik tek bir devre yapısıyla (Yeni alternatörlerde ise çok küçük bir ünite olduğundan alternatörün kendi içindedir) yani bu yeni yapıyla şarj kontrolünün çok daha kolay sağlanabilmesidir.

Yani sonuç olarak dinamo yerine alternatörün kullanımıyla şarj kontrol sistemi çok daha basit,daha az yer kaplayan ve en yalın durumuna gelen küçük bir elektronik konjenktörle kontrol edilebilme imkanına kavuşmuştur.

Motor çeşitleri a) ac ile ve b) dc ile çalışanlar olarak genel olarak ikiye ayrılabilir.Her ikisinin de kendi aralarında fırçalı ve fırçasız çalışanları olup,bu 2 grup kendi içinde yine ayrı ayrı kendi aralarında farklılaşır.Daha fazla bilgiyi "MEGEP Dökümanları/Elektrik Motorları" kısmından daha detaylı da okuyabilirsiniz.Fırçalı ac/dc motorlarında kolektör/fırça grubu bulunduğu ve birbirlerine direk tmas ederek de çalıştığı için fırçasız olanlara nazaran (Oluşan aşırı ark veya kıvılcımlarla,mekanik aşınmalarla) daha fazla arıza yaparlar.Kolay gelsin.Başarılar dilerim.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,184
Mesajlar
915,688
Kullanıcılar
449,955
Son üye
seggzsy

Yeni konular

Geri
Üst