75 kw motor

şu olayı göz ardı etmemenizi öneririm çünkü başımıza geldi motor kw değeri yüksek motor ilk yandığı zaman sarılırken spir sayıları yanlış alınıp ona göre sarıldıysa her şekilde hatalı olarak sarılabilir.2.si motor yandığı zaman kapaklarda bozuluyormu aşırı kasma olablir yada eksen bozukluğu motor tam kapasite çalışıyorsada kavrularak yanar termik işe yaramıyor çok hassas değilse.YADA BANA KOMPRASÖR MARKANI SÖYLE SANA NE OLDUĞUNU SÖYLEYİMDE OLABİLİRDİ :D
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
motor sarımında kullanılar tel mesela 1-95telden 3 tane bağlanarak bir bobin sarılıyorsa 1-25telden 5 tane bağlanıyorsa misal olarak bu da motorun yanmasına sorun açar çünkü bu sorun kendi başımada gelmişti iplik fabrikasında olmuştu . o da tellerden kaynaklanan bir sorundu ?
 
basit bir tespit olacak ama kontaktörlerini kontrol etmelisin bence.benimde başıma böyle birşey gelmişti.kontaktörün bazen geçirip bazen geçirmemesi durumuyla karşılaşınca eşşek kafam demekten kendimi alamamıştım.öyle bişey ki kontaktör ilk geçiriyor ardı sıra devreye girmelerde düzensiz olarak devre geçirmiyormuş.şimdi 8 aydır bir sorun yok.kolay gelsin.
 
Sorunun nedenini bulunca burada paylaşmanızı rica ediyorum.
İyi çalışmalar
 
genelde rulmanlar flanşlar arasında balans sorunu varsa motor yanabilir. ortam çok kirli ise mekanik sebepten ötürü yanma ihtimali yüksek.
 
motorun çektiği akım normal etiket değerinden 10amper daha fazla.bunuda üzerine takılan kasnağın büyüklüğüne bağladık.şu an motor sarımdan geldi ama yine aşırı bir sıcaklık var. yanana kadar devam .sonucu sizlerle paylaşırız. saygılarımla.
 
KOmpresör odasını iyice havalandırın.Olakı motor arada aşırı akımdan termik açıyorsa, ve/veya ptc devreyı kesıyorsa, elektrikçinin haberı olmadan kompresör elemanları resetlıyor olabilir. Bu, sık rastlanan bır durumdur.İşletme yatmasın dıye hemen çalıştırabılırler.
Birde, gerilim düşüklüğü veya çeşitli sebelerden kontaktöerler bırakıp çekmekde ıse, motor uzun süre yıldızda çalışsdıgından da yanabilir. Sargıların kavrulma şeklinden bobınajcınız size yol göstermeli. Aşıırıakıma mkalmıs, ik ifaza mı kalmış gibi..
 
merhaba aslinda sorunun kaynagini soran arkadas baya bir eksik bilgi ile sorusunu sormus.

Motor sargidan geldikden sonra montajini yapin motor ile vida arasi kayisli ise sokun kaplin ise yine sokun
kontaktor girislerindeki fazlar arasi ve faz notur arasi olcumleri yapin 6 adet degeri kaydedin
motora start verin ucgene gectikden sonra yine voltajlari okuyup 6 adet okuma degerini ve 3 adet amper bilgilerini not alin
belli bir sure calisssin motorda anarmal durum varmi yokmu gozlemleyin (vibrasyon ses isinma vs)

daha sonra motoru vidaya baglayin
calistirin yukde yine ayni olcumleri yapin karsilastirin volt olcumlerini motor klemensinden yapin
ilk calismada motor normal kalkabilir set degerine ulasipda vida bosa gectiginde bir hava tahliye sesi duymalisiniz.
vida uzerinde kalan havayi tahliye eden selenoid vardir
bu sesi duymaz iseniz durusdan sonraki kalkisda motor milinde asiri yuk olacaktir yildizda hatta motor asiri bagirip 2 faza kalmis gibi davranacaktir ucgende kalkabilir ama sargilar ilk yipranmayi almis olacaktir ve zamanla yavas yavas icden yanacaktir bu durum kisa oldugu icin korumalar vazife gormeyebilir.
egerki ses devamli geliyorsa yag seperatoru ile vida arasinda veya yag seperator cikisinda bir hava cekvalfi olmasi lazim bozuk olabilir.

vidalarin belli bir calisma zamani vardir bu zaman sonunda kesinlikle vida icindeki malzemeler tamir takim paketi alinarak degistirilmelidir.

diyer bir sebep motor ilk sarilmasinda saran vatandas oyuklardaki tel sipirlerinden calarak rahat hizli sarmayi amaclamis olabilir
diyer sarimlarda bu hatanin uzerine yapildigi icin bir dejavu durumu soz konusudur.

Arkadaslarin dedigi gibi motor yanma sekli hakkinda detayli bilgi size daha cok yardim saglayacaktir.
mesala
1.motor icinde rulman parcalari varmiydi
2.sargilarin yuzde kaci yanmis
3.sargilarda patlama yani bolgesel bir yanma olmusmu.
4.sargilarin uzerine sarilmis ip vs kuruyarak kopma noktasina gelmismi
 
Dediğiniz gibi ustam rulman parçaları nara atıyor.Ne dersin bu işe.inanın motoru yine yaktık.Vidalı kompresor motoru.saygılar.
 
Burada farkli bir konuyla devam etmeyi dusundum sayin ustalarim bugun 90 kw lik bir motorun sargilariyla govdesi arasinda multimetrenin omaj kademesinde bi olcum yaptim bobin uclari 1.5 ila 3 megaohm arasinda değer gosterdiler sizce normalmidir bu değerler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,195
Mesajlar
915,744
Kullanıcılar
449,970
Son üye
Liliane

Yeni konular

Geri
Üst