3 faz motorun yön değiştirmesi

atlasend

Üye
Katılım
7 Şub 2013
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
52
merhaba,
3 fazlı ve redüktörlü bir motorun 2 ad. kontaktör, 1 adet (1.0.2) pako şalter ve ayak pedalı ile dönme yönünü nasıl değiştiririm. Daha önceki işyerimde kullanılıyordu. anahtar 1 konumunda iken pedala basınca sağa, 2 konumunda iken pedala basınca sola dönüyordu. Aynı sistemi kurmamda yardımcı olursanız memnun olurum.
forumu inceledim ancak bu sisteme benzer bir konu bulamadım.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
önce kumanda bağlantısını yapalım
şalterin ortak ucuna pedalın bir ucunu pedalın diğer ucunada fazı bağla [normalde açık uca]
şalterin
sonra 1 çıkışını aldığın ucu kontaktörün biri tanesinin a1 ucuna bağla
sonra 2 çıkışını aldığın ucu diğer kontaktörün a1 ucuna bağla
sonra a2 uçlarını birleştir nötüre bağla

gelelim motor bağlantısına
3 fazın birinci kontaktöre bağla aynı bağlantı noktasından pararlel alarak diğer kontaktöre birebir bağla
kontaktörün alt ucuna motorun uçlarını bağla aynı bağlantı noktasından paralel alarak ikinci kontaktöre bağla
ikinci kontaktöre bağlarken birebir bağlamayacaksın iki ucun yerini değiştirtirerek bağla

geçmiş olsun
 
önce kumanda bağlantısını yapalım
şalterin ortak ucuna pedalın bir ucunu pedalın diğer ucunada fazı bağla [normalde açık uca]
şalterin
sonra 1 çıkışını aldığın ucu kontaktörün biri tanesinin a1 ucuna bağla
sonra 2 çıkışını aldığın ucu diğer kontaktörün a1 ucuna bağla
sonra a2 uçlarını birleştir nötüre bağla

gelelim motor bağlantısına
3 fazın birinci kontaktöre bağla aynı bağlantı noktasından pararlel alarak diğer kontaktöre birebir bağla
kontaktörün alt ucuna motorun uçlarını bağla aynı bağlantı noktasından paralel alarak ikinci kontaktöre bağla
ikinci kontaktöre bağlarken birebir bağlamayacaksın iki ucun yerini değiştirtirerek bağla

geçmiş olsun

teşekkür ederim.
ancak daha net olabilmesi açısından basit şekilde şema veya çizim verebilirmisiniz.
 
kumanda fazı sırayla pedala gir çık pako ortak uç pako 1 den 1. kontaktör 2 den 2. kontaktör bobin uçları slm
 
Buyrun, 2-3 gün önce eklenmiş bir çizim. Ayak pedalını, 1-0-2 secme şaertelinin, 1-1 ve 1-3 kontaklarına paralel baglarsanız, secme salterı 0 durumunda ıken pedallada calıştırma ytapabilirssiniz.
 

Ekli dosyalar

  • ILERI GERI-1.pdf
    43.4 KB · Görüntüleme: 67
Buyrun, 2-3 gün önce eklenmiş bir çizim. Ayak pedalını, 1-0-2 secme şaertelinin, 1-1 ve 1-3 kontaklarına paralel baglarsanız, secme salterı 0 durumunda ıken pedallada calıştırma ytapabilirssiniz.

1-0-2 OLMAZ
0-1-2- OLAMLI ŞALTER YOKSA SERİ KULLANAMAZ
 
1-0-2 OLMAZ
0-1-2- OLAMLI ŞALTER YOKSA SERİ KULLANAMAZ
ARKADAŞIM, 1-0-2 YERINE,0-1-2 KULANMALI DIYORSUNUZ, TAMAMDA, 2 KONUMUNDA GERİ ALIRKEN, 1 KONUMUNA GELDIGINDE MOTOR DURMADAN GERI DÖNMEK ISTEYECEK. bU DURUMDA EKEKTRIKI ARIZALARDANMI BAHSADEYIM, MEKANIK OLACAK,İ MİL KIRMA MALZEME BOZMA VS , ARIZLARDANMI BAHSEDEYIM.
 
merhaba,
3 fazlı ve redüktörlü bir motorun 2 ad. kontaktör, 1 adet (1.0.2) pako şalter ve ayak pedalı ile dönme yönünü nasıl değiştiririm. Daha önceki işyerimde kullanılıyordu. anahtar 1 konumunda iken pedala basınca sağa, 2 konumunda iken pedala basınca sola dönüyordu. Aynı sistemi kurmamda yardımcı olursanız memnun olurum.
forumu inceledim ancak bu sisteme benzer bir konu bulamadım.
Buyrun, 2-3 gün önce eklenmiş bir çizim. Ayak pedalını, 1-0-2 secme şaertelinin, 1-1 ve 1-3 kontaklarına paralel baglarsanız, secme salterı 0 durumunda ıken pedallada calıştırma ytapabilirssiniz.
arkadaşım merhaba
yukarıda yazılanlara göre zeybek arakadaşımın çizdiği şema doğrudur.yalnız elektriksel kilitlemede her iki kontaktör için k2'nin normalde kapalı kontakları konulmuştur.doğrusu k1'in enerjisi k2'nin normalde kapalı kontağından ve k2'nin enerjisi k1'in kapalı kontağından verilmesi gerekirdi.
kolay gelsin
 
arkadaşım merhaba
yukarıda yazılanlara göre zeybek arakadaşımın çizdiği şema doğrudur.yalnız elektriksel kilitlemede her iki kontaktör için k2'nin normalde kapalı kontakları konulmuştur.doğrusu k1'in enerjisi k2'nin normalde kapalı kontağından ve k2'nin enerjisi k1'in kapalı kontağından verilmesi gerekirdi.
kolay gelsin
Haklısınız, bu güne kadar benımde dikkatimden kaçmış. Program hata etmiş , bende dıkkat etmemeişim. Belkı burada basit bir çizim ama, uygulama sorun cıkarabilir.
Uyarınız için teşk ederim.
 
ARKADAŞIM, 1-0-2 YERINE,0-1-2 KULANMALI DIYORSUNUZ, TAMAMDA, 2 KONUMUNDA GERİ ALIRKEN, 1 KONUMUNA GELDIGINDE MOTOR DURMADAN GERI DÖNMEK ISTEYECEK. bU DURUMDA EKEKTRIKI ARIZALARDANMI BAHSADEYIM, MEKANIK OLACAK,İ MİL KIRMA MALZEME BOZMA VS , ARIZLARDANMI BAHSEDEYIM.

hiç bir şey olamz derim tabiki bu en fazla 5 kw ve üste motorlarda dediğinizz doğru ama altı motorlarda bu bu şekilde çalışır masa tipi blok matkaplar var kılavuz çekmek için kullanırlar ve bu ilemi siviçle yapıyorlar şalterlede değil
 

Forum istatistikleri

Konular
128,272
Mesajlar
916,369
Kullanıcılar
450,098
Son üye
akaremir31

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst