Sigorta varken motor koruma şalteri gerekli mi?

muratc4

Üye
Katılım
10 Haz 2021
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
30
2 adet motorum var. bu iki adet motoru rf kumanda ile ileri geri yaptıracağım. 4 adet NC yardımcı kontağı da olan kontaktör kullanacağım. böylece ileri ve geri aynı anda çalışamayacak. 1 numaralı kontaktör çekiliyken 2 numaralı kontaktöre nötr gelmeyecek. aynısı 3 ve 4 için de geçerli.

panoyu korumak için de 3 fazı da sigortadan geçireceğim. motorların toplam max. amperi değerinde bi sigorta gireceğim. elektrik önce pako şaltere, oradan sigortaya geçecek.

ancak ben biraz pimpirikliyim. sigortadan gelen 3 fazı önce 2 ayrı MKŞ'ye, oradan kontaktörlere mi geçeyim? yoksa sigortadan doğruca kontaktöre geçsem yeterli olur mu? sigorta bu sistemi tamamen korur mu yoksa 2 faza düşme gibi durumlar için mkş kullanmalı mıyım?

teşekkürler
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
2 adet motorum var. bu iki adet motoru rf kumanda ile ileri geri yaptıracağım. 4 adet NC yardımcı kontağı da olan kontaktör kullanacağım. böylece ileri ve geri aynı anda çalışamayacak. 1 numaralı kontaktör çekiliyken 2 numaralı kontaktöre nötr gelmeyecek. aynısı 3 ve 4 için de geçerli.

panoyu korumak için de 3 fazı da sigortadan geçireceğim. motorların toplam max. amperi değerinde bi sigorta gireceğim. elektrik önce pako şaltere, oradan sigortaya geçecek.

ancak ben biraz pimpirikliyim. sigortadan gelen 3 fazı önce 2 ayrı MKŞ'ye, oradan kontaktörlere mi geçeyim? yoksa sigortadan doğruca kontaktöre geçsem yeterli olur mu? sigorta bu sistemi tamamen korur mu yoksa 2 faza düşme gibi durumlar için mkş kullanmalı mıyım?

teşekkürler
MKŞ kullanımı sigortayı etkisiz hale getirmiştir. "MKŞ+KAÇAK AKIM+KONTAKTÖR" olarak uygulamak daha doğru olur.
 
MKŞ kullanımı sigortayı etkisiz hale getirmiştir. "MKŞ+KAÇAK AKIM+KONTAKTÖR" olarak uygulamak daha doğru olur.
Yine de en başa bir sigorta koysam gereksiz mi olur?
en başa dörtlü kaçak akım rölesini girsem, oradan 2 farklı mkş'ye, oradan da 4 farklı kontaktöre geçirsem?
sıralamanın bir önemi olur mu? teşekkürler
 
Sizce gereksiz mi ?
Gereksizse niye gereksiz. .
 
Sizce gereksiz mi ?
Gereksizse niye gereksiz. .

pako şalterden 3 adet faz 2 farklı mkş'ye paralel bağlanacak. mkş sayesinde 2 faza düşme veya fazla akım çekme durumunda mkş zaten atacak. en baştaki sigorta olsa da mkş atacak olmasa da.
ben yine de gerekli buluyorum ama bulunsun ziyan olmaz. ama şart da değil yani doğru mu anladım?
 
Motor koruma şalterleri motor yol verme uygulamalarında motoru kısa devre ve aşırı yük durumlarına karşı korur ve manuel olarak da devrede açma kapama işlemleri yapılabilen üç kutuplu elektromekanik koruma yapar Motor koruma şalterleri ile motor uygulamasında hem termik hem de manyetik koruma yapılabilmektedir ama sadece sigorta sadece kısa devrede işe yarar bu yüzden motor var ise mutlaka ama mutlaka sigorta ve motor koruma şalteri kullanmalısınız hocam motorunuzun sağlığı için güvenli çalışması için.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,522
Kullanıcılar
449,903
Son üye
furoz6868

Yeni konular

Geri
Üst