1250kw 380v bilezikli asenkron motora dinamik frenleme uygulanabilirmi

sayın çelik-cpu
doğru akımı bileziklerden(rotordan) uyguladım 750 amper geçirdim,yavaşlama bile olmadı diyorsunuz.statoru yüklemediğseniz bu doğru. peki statoru yükledinizmi?yüklediyseniz stator akım ve gerilimi ne kadar yükseldi?biraz daha açıklayıcı bilgi verirseniz bilgi edinmiş oluruz.saygılar.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Stator sargılarını kısa devre yaparak rotordan dc voltaj verdik sonra statordan dc voltaj verdik ve rotoru kısa devre yaptık her ikisinde de geçen akım 750A ile 850A arasında idi ama yavaşlama olmadı.Sizin bu konu ile ilgili önermek istediğiniz bir yöntem varmı.
 
yaptığımız uygulama bu diğer bütün sorunlarınızda da yarıdımcı olabilirim (elektrik,elektronik,plc,pc) ama sürekli foruma giremiyorum idare edersiniz. başarılar

Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.
 
sayın çelik_cpu
daha önce, dc sürücüden, gerilim uygulamayı, reosta ile yüklemeyi yapmak istediğinizi,düşündüğünüzü yaparsam mekanik olarak ne gibi sakıncaların olabileceğini söylemişsiniz. şimdi bu eylemleri(deneyleri) yaptınızmı? yapmadınızmı?
 
Arkadaşlar değerli bilgiler vermişsiniz öncelikle teşekkürler.

Benim ilk aklıma gelen de değişik şekillerde dc voltaj uygulamaktı. ama okudukça bu uygulamada çözüm olmadığını gördüm.

Peki bu yöntemlerin yanında farklı bir yöntem olarak.(Tartışmaya açık) motor stop edildiğinde 45dk durduğu söyleniyor ve sanırım 3-5-10 dk gibi durdurulması da nimet gibi görünüyor.

motor stop edilince, bilezikler kısa devre durumundan (çıkmamışsa) çıkarılsa açık devre haline getirilse, daha sonra enversör bağlantı ile motor devir yönü değiştirilerek 3~ uygulansa bu esnada motor normal start akımını çeker diye düşünüyorum. (en azından rotorun ters dönüyor olması etkilemez gibime geliyo) ve gene sulu yol verici vasıtasıyla motor, tabi çok yavaş olmak şartıyla tekrar yol verilse motor durma konumuna yaklaşılınca bu işlem durdurulsa nasıl sonuçlar doğurur.

bilezikli asenkron motor bilgilerimiz sadece okuldakilerden ibaret belkide çok saçma bişey söylüyorda olabilirim kusura bakmayın sadece alternatif bir yaklaşım. Değerlendirmek sizden.
 
arkadaşım bana göre bu sistemi durdurmanın en iyi yolu diye düşündügüm bi uygulama olabilir ve bi o kadarda masraflı siemensin 1000 kw lık softstarteri var motoru stop ettiginde rotor bileziklerini kısa devre edip softstarterle ters yönde yol verip motorun duruş süresini düşürebilirsin
 
Arkadaşım 1000 kw 1000 devir ve 1200 kw 750 devirlik aynı tip motorlar bizdede var . Frenlemeyi bizde düşündük,ama mantıklı olan volanttan frenleme yapmak.Motor sargılarından enerji vererek yaparsan volant döndürmeye ,motor frenlemeye(volant ağırlığı 6-7 ton) çalışacak.Motor veya volant milini kıracağını da düşünmelisin. Gerektiği zaman bizde volanta kalın ağaç konuyor ve elle baskıyla 2 dakika civarında duruyor.
 
Arkadaş,
Motor miline, 50 NC kamyonet veya daha büyük tonajlı kamyon hıdrolık frenını takıp,
frenleme gerekdiği an (motor mutlaka elektrık olarak stop etmiş olmalı) pneumatık hava ventili ile basınclı hava (3-6 bar gibi) versenız. Bunu flaşör röle ile kesık kesık yapmanızı önerırım. Zaman ayarlarını deneme ile bulursunuz. Illa, elektrıkı fren yapmanız sart değilse denemenızde fayda var. Okudugum kadarı ile, elekrtıkı fren çok malıyetlı ve teferruatlı cıkıyor..
İyi calısmalar..
 
Konu ile son mesajlaşma 15.06.2008 de kesilmiş ama konu benzer bir şekilde benimde ilgimi çekti.Sayın eaglee ninde bahsetmiş olduğu gibi bu büyüklükte bir motoru motor kısmından frenleme yapmak imkansızdır.Belki volan ile motor arasında manyetik kaplin kullanılabilirse (ki bunun maliyetinide düşünmek gerekir.) volanın oluşturacağı rejeneratif enerji gözardı edelip motoru durdurma imkanı olur.
Sanırım sorun çözülmüştür ama nasıl çözüldüyse burada paylaşılırsa bizde bilgi sahibi olabiliriz.
 
Sorabilir miyim, etiket devir sayısı nedir, yükle motorun ayrılabilmesi durumu (kavrama) var mıdır? Düşük devirli ise ve motorun boşa çıkarılabilmesi durumunda, motoru 1 saniye süreyle ters yöne enerjileyip sonra balatalı frenleme yapılabilir. Direkt balata ile frenleme mekanik olarak problemli olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,203
Mesajlar
915,802
Kullanıcılar
449,984
Son üye
riki35

Yeni konular

Geri
Üst