Asenkron Motorlarda Dinamik Frenleme ve Güç Kaynağı

Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
24
Puanları
1
Herkese merhaba,

Elimde 3kW bir asenkron motor bulunmakta, bulduğum formüller ile dinamik frenleme için gerekli VDC ve buna bağlı W değerini elde edebildim ancak sorunum şu :
1-)Sistemimde 24VDC 5A çıkış veren bir güç kaynağı mevcut, güç kaynağı ile frenleme yapılır mı? Neden sistemlerde her zaman trafo ve köprü diyot kullanılıyor?
2-) Formülden bulduğum güç değeri güç kaynağımın çıkışı olan ( 24VDCx5A=120W) güç değerinden küçükse motora zarar verir miyim? Freni anlık vereceğim, henüz denemedim ancak 0.5sn gibi bir süreliğine uygulayacağım.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
iyi akşamlar
dc güç kaynagı ile yapıla bilir ama 5a güç kaynagı anlık korumaya gece bilir
motorun ohm degerinden ortalam 5a yeter gibi ama sisteme başka baglı bir cihaz varsa problem olabiilir
 
Merhaba, motorun omik direnci 1,5Ohm hesaplamaları yapınca 14,4VDC yaklaşık 90W güç değerlerine ulaştım. 24VDC vermekte bir sakınca olmadığını test ettim çünkü 1 saniyeyi geçmiyor frenleme için olan süre. Güç kaynağı kısmında da kıymetli cevabınız için teşekkür ederim, motor frenlemesi esnasında motordan ters besleme oluşuyor bu yüzden güç kaynağına bağlı bütün sisteme aşırı yük gelmiş oluyor. Eğer fren yapmak için kullanılan güç kaynağına başka bir cihaz bağlarsam cihazın yanmasına sebep olabilir.
Sistemime trafo eklemeye karar verdim, ancak elimdeki trafonun güç değeri de düşük olduğundan yeni trafo sardırmam gerekecek.
Sonuçla; trafo kullanılacaksa dahi çıkışından çift sarım yapılıp bir sarımla fren diğer sarımla kontrol yapılmalı.
 
Trafo ile yanlış uygulama olur sanırım, motor bağlantınız röe üzerinden mi? Diğer röle kontakları boşta mı? Bunlara direnç bağlasanız zaten frenleme etkisi gösterecek.
 
Cevabınızı tam anlayamadım. Sistemde ileri geri ve fren kontaktörü var, fren kontaktörünün bir ucu şöntlendi diğer uçları da motordan geliyor. Kontaktörlerin bobin kontakları röle çıkışlı plc ile sürülüyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,118
Mesajlar
915,149
Kullanıcılar
449,822
Son üye
hamidettin

Yeni konular

Geri
Üst