1250kw 380v bilezikli asenkron motora dinamik frenleme uygulanabilirmi

CELİK_CPU

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
7 May 2007
Mesajlar
466
Puanları
16
Yaş
47
1250kw 380v bilezikli asenkron motor volant ile birlikte çalışmakta ve motor stop edildiğinde yaklaşık 45 dk kadar sonra tamamen durabilmektedir. Bu motoru dinamik frenleme ile durdurabilirmiyiz nasıl bir devre ile bunu yapabiliriz.Daha önce buna benzer uygulama yapan arkadaşlardan yardım istiyorum.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
arkadasım bu mumkun ama ya çok güçlü koprü diyotlar yada tristörler kullanıp bunları motorun sargılarına ters yonde stop basıldı zaman kademeli gerilim uyguluyacak sekilde bağlaman gerekiyor bu motorunu biraz zorlar ama sorunu çözer
:)
 
köprü diod kaç amper olmalı ve uygulayacağımız voltaj ne olmalıdır. Ben rotordaki bilezikleri kısa devre edip statordan 50v dc 850A uyguladım banamısın demiyor yavaşlama bile yok kaç volt ve kaç amper uygularsak ne kadar sürede tamamen durdurabiliriz.
 
sayın mustak sargı ohmajı 0.058 ohm motor nominal akımı 2200A u=ıxr 2200x0.058=127v gibi bir voltaj çıkıyor bu voltajı elde etmek için trafo kullanmak gerekli 127x2200=279400w yani 280kw trafo gerekli birde 2200A diod bulmak biraz zor gibi gözüküyor

Aklıma şöyle bir uygulama yapmak geldi dc motor sürücüsü var 3200A armatüre giden + ve - kabloları statora bağlasam ve potansiyometreden motor hızını dolayısıyla armatür voltajını sıfırdan yavaş ve rampalı biçimde arttırırsam motor nominal akımını geçmeden bilezikleride kısa devre etsem motor rampalı bir şekilde yavaşlarmı denemediğim için bilmiyorum ama denemeyi düşünüyorum ne gibi olumsuzlukla karşılaşabilirim.
 
sayın celik cpu arkadasım bahsettiğin bu motoru dinamik frenleme yerine motor miline bağlı bir balata sistemi yapsan ve de balatayı da hidrolik bir frenleme ile durdursan gerçi boyle bir motorda uygulanır mı hiç bilmiyorum ama daha uygun bir çözüm olur diye düşündüm
 
Sayın celik cpu

Bilezikli asenkron motora nasıl yolveriyorsunuz. Yağlı yolverici (reostalı) mi sulu yolverici mi ya da drive mı kullanılıyor.Öncelikle bunu öğrenelim.
 
CELİK_CPU ' Alıntı:
Aklıma şöyle bir uygulama yapmak geldi dc motor sürücüsü var 3200A armatüre giden + ve - kabloları statora bağlasam ve potansiyometreden motor hızını dolayısıyla armatür voltajını sıfırdan yavaş ve rampalı biçimde arttırırsam motor nominal akımını geçmeden bilezikleride kısa devre etsem motor rampalı bir şekilde yavaşlarmı denemediğim için bilmiyorum ama denemeyi düşünüyorum ne gibi olumsuzlukla karşılaşabilirim.

Normalde motorunuz serbes duruş yaptığında daha önce durmalı.Bu uzun duruşun sebebi anladığım kadarıyla volanttan kaynaklanıyor.Dolayısıyla frenleme yaparken volant dişlilerine zarar vermeden yavaşlatabiliyor musunuz bunu düşünmeniz gerekir. DC motor sürücünüzün armatür voltajını hangi ranglerde ayarlayabiliyorsunuz.Bunu şu sebeple soruyorum.Deneme çalışmalarına başlarken %20 DBV ile başlamanızda fayda var.Motorunuz büyük ve volant var.Bu nedenle tork ayarlamalarınızı çok iyi yapmalısınız.Biryerlere zarar vermeyin.Potansiyometre kullanmanızı tavsiye etmem sürücünüzün referansını kullanın (örneğin PLC den).Daha iyi sonuç alırsınız.Normalde ferenleme ile rotor dirençlerinin koordineli olarak yapılması en uygunudur.Ama bu işi kendiniz yapacağınızdan dolayı DC breaking yapmadan önce rotor by-pass kontaktörünüzün açık olmasına ve interference oluşmamasına dikkate edin...
 
motora sulu reosta ile yol veriyoruz soda su karışımı bilezikleri kısa devre yapmayıp reosta ile kontrol mü yapmalıyım zıt emk için motor 24 saatte en az 5 kez durup kalkıyor ve bu bize çok zaman kaybettiriyor.Dc sürücü 2400A nominal %150 25sn yüklenebiliyorum dc sürücüden statoru beslemeyi düşünüyorum ve rotor reosta yardımı ile yavaş bir şekilde kısa devreye doğru götürmek ve aynı zamanda statora verdiğim voltajıda sürücüden kontrol etmek istiyorum sürücünün kendi korumaı var ve akım yükselirse korumaya geçer mekanik olarak ne gibi bir sorunla karşılaşabilirim
 
Slm.

Sulu yolverici kullanıyorsunuz.Markası nedir öğrenebilir miyiz.

Bu yolvericinin direncini nasıl ayarlıyorsunuz.Sürücü ile kontrol ettiğiniz bir motor mu var.Ya da kademe motoru mu mevcut.Eğer acceleration time sürücü ile kontrol ediliyor ise, deceleration time da bu sürücü vasıtasıyla kontrol edilebilir.
 
Sulu reosta kendi imalatımız 2.5mt uzunluğunda 1.5 mt eninde ve 1.5mt derinliğinde dikdörtgen pirizma şeklinde içinde su ve 15kg çamaşır sodası var karıştırıp direnç elde ediyoruz ve bu kazana daldırdığımız üçgen şeklinde bıçaklar var ilk anda kazana 15cm dalıyor motora start verip ondan sonra motor akımına göre bıçakların kazana dalması sağlanıyor ve bıçaklar kazana tamamen daldıktan 30sn sonra bilezikleri kontaktörle kısa devre yapıyoruz.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst