12 voltluk akülü araba şarjı

Davut05

Üye
Katılım
4 Mar 2016
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
48
12 voltluk akülü araba 6 voltluk adaptör ile şarj edilir mi?
 
Edilmez,tam 12 volt olursa bile 12-12=0 geçen akım olur,bir voltaj farkı olmadığı için şarj akımı geçemez.12'den daha büyük voltajlar 13.2-13.8-14.0-14.4 volt dc.'nin bu 12 voltluk aküye verilmesi gerekir.13.8 volt akünün amper kapasitesinin 1/10'u kadar olup 13.80 volt regülatörle tam ve değişmeden sürekli verilirse devamlı fişte de kalıir.Trafodan redresörle doğrultarak 14-14.5 dc civarında verilirse komparatörlü entegre>röle>kontaktör (Akım fazlaysa kontaktör kullanılmalı) yardımıyla başında olunmadığında otomatik olarak şarjdan kesilmelidir.1. durum standby (tampon) şarj 2. durum gerilim kontrollü şarj (Cycle) şarj olarak jel aküler üzerinde zaten hep yazılıdır.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
1.gerilim uygun degil
2.adaptör akülü arabanın gereken akımı karşılaya bilirmi
3.akülü araba akü kaç volt
Birde akü şarj devresi ile yapılır sa iyi sonuç lar elde edilir
 
Ek olarak 2 akü seri bağlı olarak tek tek 6 volt ise net 6 volt dc veren adaptörle yine tek tek (ayrı ayrı) şarj olamaz,en az 6.8-6.9 volt dc.net çıkış (Aküye redresörün paralelde filtre (Süzme) amaçlı bağlandığı düşük veya yüksek kapasitede olsun,herhangi bir elektrolitik kond. ile bağlandığında,fazla düşmeyen ve sabit kalan,yani trafo sekonderinde redresörle doğrultuğunda trafo sekonderine yaklaşık eşit olan bir voltaj da olmalı bu.

Avometre ile aküye bağlı iken,avometrenin displayinde voltaj artışı gözle belirgin olarak kademe kademe arttığı bizzat da görülebilmelidir.Sözünü ettiğim durum 2 veya 4 diyot (Köprü) ve bir elektrolitik kondansatör ile yapılmış,çok basit doğrultucular (Redresörler) için geçerlidir,bir anti parantez olarak.Bunlar akü inceliklerinden sadece bazılarıdır.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Edilmez,tam 12 volt olursa bile 12-12=0 geçen akım olur,bir voltaj farkı olmadığı için şarj akımı geçemez.12'den daha büyük voltajlar 13.2-13.8-14.0-14.4 volt dc.'nin bu 12 voltluk aküye verilmesi gerekir.13.8 volt akünün amper kapasitesinin 1/10'u kadar olup 13.80 volt regülatörle tam ve değişmeden sürekli verilirse devamlı fişte de kalıir.Trafodan redresörle doğrultarak 14-14.5 dc civarında verilirse komparatörlü entegre>röle>kontaktör (Akım fazlaysa kontaktör kullanılmalı) yardımıyla başında olunmadığında otomatik olarak şarjdan kesilmelidir.1. durum standby (tampon) şarj 2. durum gerilim kontrollü şarj (Cycle) şarj olarak jel aküler üzerinde zaten hep yazılıdır.Kolay gelsin.

elinize sağlık çok iyi aydınlattınız teşekkürler
 
adam sultanahmedi sordu siz osmanlı imparatorluğunu anlattınız ağzınıza sağlık
 
Arkadaşlar bu konuda hep aklıma takılan bir soru var.Konu açılmışken sorayım.
Deniyor ki eğer 12v luk akü şarj edilecekse 12v dan yüksek bir volt elektriğe ihtiyaç vardır.Eğer voltlar eşit olursa akü voltajı 12v a ulaştıktan sonra akım akmaz.(buraya kadar umarım doğru anlamışımdır.)
Eğer öyleyse;Neden şarjda regülatörlere ihtiyaç duyuluyor.Akü tam boşken hızlı ve doldukça yavaşlayan bir akımla şar etmemiz gerekmiyor mu?. Eee akü dolunca 13,8 volt olmuyor mu?
O zaman eğer biz aküyü 13.8 v bir adaptörle regülesiz direk şarj edersek 10 numara 5 yıldız bir şarj yapmış oluruz.
Çünkü;
Eğer akü çok boşsa 13.8 voltla arasında fazla fark olduğu için aynı oranda akım akacak ve akü doldukça aynı oranda akım azalacak.Hatta akü dolunca akım 0 olacak.Yanlış mıyım? O zaman akım sıfır olduğuna göre şarjdan kesmediğimizde akım sıfır olduğu için dolunca şarj otomatik duracak.

Bu hep okuduklarımdan anladıklarımla çıkardığım sonuç.İllaki kestiremediğim bir nokta var. Yoksa o karmaşık regüle devreleri keyfinden tasarlanmamıştır heralde :)..
 
Edilmez,tam 12 volt olursa bile 12-12=0 geçen akım olur,bir voltaj farkı olmadığı için şarj akımı geçemez.12'den daha büyük voltajlar 13.2-13.8-14.0-14.4 volt dc.'nin bu 12 voltluk aküye verilmesi gerekir.13.8 volt akünün amper kapasitesinin 1/10'u kadar olup 13.80 volt regülatörle tam ve değişmeden sürekli verilirse devamlı fişte de kalıir.Trafodan redresörle doğrultarak 14-14.5 dc civarında verilirse komparatörlü entegre>röle>kontaktör (Akım fazlaysa kontaktör kullanılmalı) yardımıyla başında olunmadığında otomatik olarak şarjdan kesilmelidir.1. durum standby (tampon) şarj 2. durum gerilim kontrollü şarj (Cycle) şarj olarak jel aküler üzerinde zaten hep yazılıdır.Kolay gelsin.
 
Arkadaşlar bu konuda hep aklıma takılan bir soru var.Konu açılmışken sorayım.
Deniyor ki eğer 12v luk akü şarj edilecekse 12v dan yüksek bir volt elektriğe ihtiyaç vardır.Eğer voltlar eşit olursa akü voltajı 12v a ulaştıktan sonra akım akmaz.(buraya kadar umarım doğru anlamışımdır.)
Eğer öyleyse;Neden şarjda regülatörlere ihtiyaç duyuluyor.Akü tam boşken hızlı ve doldukça yavaşlayan bir akımla şar etmemiz gerekmiyor mu?. Eee akü dolunca 13,8 volt olmuyor mu?
O zaman eğer biz aküyü 13.8 v bir adaptörle regülesiz direk şarj edersek 10 numara 5 yıldız bir şarj yapmış oluruz.
Çünkü;
Eğer akü çok boşsa 13.8 voltla arasında fazla fark olduğu için aynı oranda akım akacak ve akü doldukça aynı oranda akım azalacak.Hatta akü dolunca akım 0 olacak.Yanlış mıyım? O zaman akım sıfır olduğuna göre şarjdan kesmediğimizde akım sıfır olduğu için dolunca şarj otomatik duracak.

Bu hep okuduklarımdan anladıklarımla çıkardığım sonuç.İllaki kestiremediğim bir nokta var. Yoksa o karmaşık regüle devreleri keyfinden tasarlanmamıştır heralde :)..

Merhaba.Sorunuzu şimdi farkettim.13.80 volt tampon şarjdaki bir akü, 13.80 voltta veya ona çok yakın bir değere (13.77-13.78 volt dc.gibi) kadar gelmiş olsa bile yani 13.80'e göre baz alınarak tam dolmuş olsa bile ancak sızıntı akımı diyebileceğimiz çok zayıf bir akım geçer.Hiç geçemeyecek olması teoridedir,uygulamada ise sızıntı seviyesinde çok az bir akım yine geçer,ama zararsızdır.Şöyle ki geçen bu akım çok zayıf ve asıl şarjın en başındakine nazaran çok fazla zayıf olduğu için aküye bir zarar veremez,yani ömrünü (Cycle/ömür katsayısını) hiçbir şekliyle kısaltamaz.Aksine bu halde sürekli şarjlı (Dolu) olarak kaldığından içindeki plakalarda kısmi sulfatlaşmalar (Sağırlaşma) hiç oluşmamış olur.Akü için sürekli uygulanmış bu tampon şarjın dezavantajı değil ama bir avantajı her zaman da sağlanmış olur.Umarım yeterli ifade edebilmişimdir.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst