Şarjlı Süpürge

birde şöyle bir şey var ben adaptörü ölçtüğümde 22V luk değer alıyorum neden üzerinde yazan değerden çok farklı bir değerle karşılaştım :S
 
merhaba erman kardeş daha verımlı bılgı yok diyorsun sizin bılgıye ihtıyacınız varken konu hakkında biz bilgilerı tekrardan okuyup ezberlemış olduk sayın öksüzçocuk arkadaşımızın verdığı linke bakmamişsın linkte el supurgesının tarıhçesı yazılı orayı oku tavsıye ederım hazır bılgı buna denır senın süpürgeye adaptör takmanı bekleme:) kolay gelsin ha unutma dost aci söyler ama gerçeğı söyler sayın öksuzçocuk af verdığı linki bende yazayımda kolay bul :)))http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/elektrik/moduller/elektriksupurgeleri.pdf
 
birde şöyle bir şey var ben adaptörü ölçtüğümde 22V luk değer alıyorum neden üzerinde yazan değerden çok farklı bir değerle karşılaştım :S

Boşta en az 60-70 amper çeken bir marş motorunu,siz 12 volt 60 amperlik akü yerine,12 volt 7 amperlik bir jel aküyle çalıştırmak isiyorsunuz.Adaptörle yapmak istediğiniz buna benzer bir durumdur,pek bir bir farkı da yoktur.(Bu nedenle marş dinamosuna yüksek akım gereksinmesi nedeniyle de benzettim)Arabadaki marşı çalıştıramayan bu düşük sistemli akünün durumu,benzer şekilde sizin direk adaptör bağlanmanızda da ayni olup bu fırçalı dc. motoru hiç çalıştıramaz!

Şarjlı süpürgedeki örneğin 10.5 volt dc.motorun itiyacı olan fazla amper gücü,nikel-kadmiyumlu seri bağlı bir batarya grubuyla ancak çalışabilen bir sistemdir.Adaptörü bağlasanız bile motor mili yerinden hiç hareket edip dönemez.Çünkü adaptör 200 mA gibi şarj edilen pilleri güvenle şarj eden düşük şiddette bir akımdır.Direk olarak fırçalı dc.pratik bir süpürge motorunu çalıştırmak için de düşünülmemiştir.Ancak nikel-kadmiyumlu grup pillerinin üzerinde yazan akım şiddeti (10.5 volt,1200-1600 mA gibi) bulunan 220/10.5 ;ac/ac bir trafonun sekonder çıkışına bağlı bir redresörle (Köprü diyot+elektrolitik kondansatör) sağlanan bu ayni şiddetteki akım ve gerilimle motor ancak çalışabilir.Sorduğunuz bu soru forumda ayni şekilde şarjlı el vidalama & matkapları ve yine pratik süpürgelerin bataryalarını şarj eden adaptörler için ayni şekilde sorulmuştu ve yine ayni yorumlar da yapılmıştı.Trafo,doğrultma için ayrıca harcanacak bir bedel yerine,şarjlı nikel-kadmiyum batarya grubunun satın alınması,orijinalliğinin tam olarak korunması ve tadilatlı yapılan bir cihazdan da tam kaçınmak adına daha da akılcı olacaktır.Bu yol daha mantıklı ve doğru yapılacak bir yoldur.Ama asıl karar yine de sizindir.

Not:Boşta ölçülen 22 volt dc.voltaj değeri,doğrultmada elektrolitik kondansatör varsa eğer,trafo sekonder çıkışının doğrultmadan sonraki kondansatörde yükselen 1.41 kat daha yüksek olan özel bir değeridir ve geçici bir değerdir.Yüke (Motora) bağlandığında bu değer,15-16 volt dc. ye anında hemen iner,bu sizi hiç yanıltmasın,yani elektrolitik kondansatörlerin uçları boştayken kendiliğinden yüklendikleri bir üst=maksimum gerilim değeridir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,844
Kullanıcılar
449,989
Son üye
veyselknkc

Yeni konular

Geri
Üst