Yumuşak Yol Verici ile Ne Kadar Tasarruf Sağlarım?

duman221

Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
129
Puanları
1
Yaş
30
45KW bir motoru yıldız-üçgen calıstırırsak elektrik ne kadar yakar.
yumusak yol verici kullanırsak ne kadar tasarruf saglarım bunun bir hesabı varmı varsa bılgılendırır mısınız. Devreyi ona göre kuracagım. yardım edermisiniz..
Elektrik tasarruf konusunda hangisi daha iyi olur. Yumusak yol verici hakkında fazla bir bilgim yok hic kullanmadım da birazda bilgi verirseniz sevinirim..
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
soft sartların yerine ac sürücü baglanırsa %33 tasaruf yapılabilinir
özellikle toshiba bu özellikler mevcut .
 
soft starter ıle yumusak kalkıs yapıp daha sonra by pass yaparak kontaktor uzerınden ucgen calıstırabılırsın soft starter olarak bence tek marka ABB
 
Özellikle bu 45KW motor çok sıklıkla start stop yapılıyor mu?Çok sık start stop yapılıyorsa soft starter kullanılarak yumuşak kalkış yaptırabilir ve her kalkışta%10 tasarruf sağlayabilirsinsin.Ben 55KW motor için araştırmıştım yumuşak yol verici ile yıldız üçgen panosu aynı fiyatı buluyor.Siemens yumuşak yol veriçilerin fiyatları şuan uygun araştırabilirsin.
 
Merhaba,

Softstarter kullanarak tasarruf yapamazsınız. Tasarruf yapabilmeniz için drive kullanmanız gerekiyor. Yıldız/üçgen kullandığınıza göre motor devriyle oynanmasını gerektiren bir uygulama değil yani büyük olasılıkla driveda softstarter gibi kullanılacak. Bu sebeple bence softstartera boşuna para vermeyin.

Saygılırmla,

Tekhakko
 
bence sürücü daha iyi olur çünkü sürücü ile kumanda devresi olarak devir ayarı olarak herşeyi yapabilirsin yumuşak yolvericilerde iyidir kalkış için ama ben sürücüyü tercih ederdim
 
Eğer çok sık dur-kalk yapmıyorsanız softstarter ile tasarruf yapamazsınız.Tasarruf için sürücüye gereksinmeniz var.Özellikle fan-pompa uygulamalarında (devri düşürme olanağınız varsa)inanılmaz tasarruflar elde edebilirsiniz.Hemen tüm markalarda durum budur.Bunun için:
Zaten çalışan motorunuz varsa akımı ölçün45kw motor gerçekte daha az güç tüketiyor olabilir.(hesap hatası-ilk kalkınma zorlukları vs.)
Sürücünüzü bu akımı karşılayabilecek şekilde seçebilirsiniz.(45kw motoru 30kw sürücü ile çalıştırmak yüke göre değişmekle birlikte mümkündür)

Assolan akımdır.Bu akım sizin zaten devri düşürmeden ölçtüğünüz akım olacaktır.
ÖRNEK:30kw motor etiket 57A işletme akımı 35A
Buradan çıkan sonuç motorun gerçekte 15kw gibi çalıştığıdır.Eğer fan uygulaması ise fan devrindeki %30 artık güçte %100 artışa sebep olur.(tersi de geçerli)
hesaplayarak veya deneyerek Kasnak oranını ne kadar değiştireceğimizi buluruz.Bu durumda motor 50A çeker ama bir öncekinden daha fazla iş üretir. fazla işe zaten ihtiyacımız yoktu der devri düşürürüz.Fan önceki hızına geldiğinde giriş çıkış akımını ölçeriz. ikisi arsındaki fark kabaca tasarruf oranımızı verir(gerçekte sayaç bağlamak daha doğru sonucu verir.Çünkü Cos değeri motor sürücüsü tarafından kısmen düzeltildiğinden tasarruf oranı akım ölçerek tam sonuçvermez)
.
 
Eğer çok sık dur-kalk yapmıyorsanız softstarter ile tasarruf yapamazsınız.Tasarruf için sürücüye gereksinmeniz var.Özellikle fan-pompa uygulamalarında (devri düşürme olanağınız varsa)inanılmaz tasarruflar elde edebilirsiniz.Hemen tüm markalarda durum budur.Bunun için:
Zaten çalışan motorunuz varsa akımı ölçün45kw motor gerçekte daha az güç tüketiyor olabilir.(hesap hatası-ilk kalkınma zorlukları vs.)
Sürücünüzü bu akımı karşılayabilecek şekilde seçebilirsiniz.(45kw motoru 30kw sürücü ile çalıştırmak yüke göre değişmekle birlikte mümkündür)

Assolan akımdır.Bu akım sizin zaten devri düşürmeden ölçtüğünüz akım olacaktır.
ÖRNEK:30kw motor etiket 57A işletme akımı 35A
Buradan çıkan sonuç motorun gerçekte 15kw gibi çalıştığıdır.Eğer fan uygulaması ise fan devrindeki 0 artık güçte 0 artışa sebep olur.(tersi de geçerli)
hesaplayarak veya deneyerek Kasnak oranını ne kadar değiştireceğimizi buluruz.Bu durumda motor 50A çeker ama bir öncekinden daha fazla iş üretir. fazla işe zaten ihtiyacımız yoktu der devri düşürürüz.Fan önceki hızına geldiğinde giriş çıkış akımını ölçeriz. ikisi arsındaki fark kabaca tasarruf oranımızı verir(gerçekte sayaç bağlamak daha doğru sonucu verir.Çünkü Cos değeri motor sürücüsü tarafından kısmen düzeltildiğinden tasarruf oranı akım ölçerek tam sonuçvermez)
.
Ali Bey,İşin teorisi konusunda tavsiye edebileceğiniz kaynaklar var mı? fabrikada tasarruf olanaklarını değerlendiriyoruz da.
Teşekkürler
 
Motor hizinizi nominal (ornegin 1500 devir) devirlerde kullandiginiz suruce tasarruf diye birsey mumkun degildir. Aldatmacadir bana kalirsa. Ancak sisteminizdeki motorlari yuksek verimli motorla degistirirseniz tasarruf elbette saglarsiniz, buda %5i gecmeyecektir.
Tasarruf icin fabrikanizda arstirma yapmalisiniz:
Hangi motorlar var ve verimleri nedir?
Eger fan ve pompa uygulamalariniz var ve klepe-vana gibi mekanik ekipmanlar kullaniliyorsa surucuye gecilebilirmi?

Surucu kullandiginiz sistemlerde tasarruf olur sozlerine dogruyu yansitmiyor. Eger motor hizinizi dusuyorsaniz ancak ozaman tasarrufdan soz edebiliriz.

Ornegin en klasik calismada, 1500 devir 100kW bir fan hizini 750devire dusuruyorsaniz 12kW harcarsiniz!!

Siemens'in SINASAVE adinda Turkce bir programi var, gercege cok yakin hesaplamalar ve raporlamalar cikartabilirsiniz..
 
biz asıl fabrikalarda tasaarruf işi yapıyoruz 0 yerli imalatımız olan sürücülerle ve hazırladığımız tasarruf yazılımlarıyla ozellıkle fan pompa ve kompresorlerde %40 lara varan oranda tasarruf sağlıyoruz sistem kendi kendini 5-6 ayda amorti ediyor 3 yıl garanti veriyoruz web sitemizde kataloklarımıza ulasabılırsınız. Atak Elektrik Aydnlatma Malz. Paz. Ltd. ti.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,195
Mesajlar
915,744
Kullanıcılar
449,970
Son üye
Liliane

Yeni konular

Geri
Üst