Yeni Mezun Psikolojisi

Katılım
6 Haz 2021
Mesajlar
25
Puanları
1
Yaş
26
Arkadaşlar bir şey bilmiyorum hissi var.. Biliyorum az çok ama bilmiyorum işte.. Sizce normal mi bu psikoloji?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Arkadaşlar bir şey bilmiyorum hissi var.. Biliyorum az çok ama bilmiyorum işte.. Sizce normal mi bu psikoloji?
Normaldir pratikte çalışmaya başlarsan herşey yerine oturacaktır .Bir yerden çalışma hayatına başlaman lazım.Kolay gelsin .
 
Arkadaşlar bir şey bilmiyorum hissi var.. Biliyorum az çok ama bilmiyorum işte.. Sizce normal mi bu psikoloji?
Kendini bilmek kadar güzel birşey yoktur.En azından ben herhaltı biliyorum havasında degilsiniz.
Ben ilk girdigim fabrikada bir sene tulumu giyip mühendis oldugumu bile söylemeden sıradan işçi gibi çalışmıştım.
Zaten insanlar sizin nereden mezun oldugunuza degil sizin bilginize saygı duyarlar.
İlk zamanlarda şunu şöyle yapalım daha iyi olmazmı diye öneride bulundugum ve hasaba alınmadıgım ustalar,daha sonraları yapacaklarını danışmadan yapmaz olmuşlardı.
Zamanı ve yeri geldikce bildiklerin yavaş yavaş ortaya çıkacaktır.Hatta neyi bilmedigini bilmek ve ögrenmeye çalışmak bence en güzeli.
 
Merhaba. Bunun nedeni çok basittir, mezuniyette öğrenilen teorik bilgiler pratik (uygulamalı, ameli) bilgilerle henüz birleşmemiştir, mezun olunan alanda teorik bilgilerden oluşan bazı bilgilerle, formüllerle, vb. karışımla dimaglar doldurulmuştur, ikisinin uygulanma yeri olan şantiye, fabrika, imalathane, vb. yerlerde çalışarak iş tecrübesinden oluşan bir tecrübe (çalışma) birikimi henüz oluşamamıştır. Bu olumsuz durum bu yüzden ilk mezunlarda ister istemez bu hisse yol açar, bu da çok doğaldır. Çünkü kitap bilgileriyle gerçek çalışma hayatının uygulamalı (ameli) bilgileri birleştirilemezse bu bilgiler asıl çalışma hayatında çoğu zaman hiçbir işe yaramaz veya çok makbul da sayılamaz.

Son sınıfta "İmal Usulleri" ne giren ve ayni zamanda sanayi kurdu olan değerli bir hocamız "şimdiye kadar aslında hiçbir şey öğrenmediniz, asıl bundan sonraki çalışma hayatında çok şey öğreneceksiniz" şeklinde bu konudaki anafikri çok güzel özetleyerek bizlere izah (nasihat) edebilmişti. İş hayatıyla ilk tanışma ve bu bilgileri pekiştirme dönemi olan staj dönemi teorik okul hayatının dışında, onunla paralel, ancak çok özel bir dönemdir. Bu anafikri bize söyleyen hocamız İstanbul'dan günübirlik Edirne'ye gelip dönen Dip. İng. Mak. Müh. Burhan OĞUZ hocamızdı.

STFA'nın kurucu ortakları olan Sezai Türkeş & Fevzi Akkaya ikilisi, yeni mezun mühendislerin şantiye hayatındaki öğrenme evresini mühendislerde genellikle 4 farklı yaş dönemine ayırmıştı, bizzat kendi yazdıkları el kitabında. Bu dönemin en enerjik ve öğrenme açısından en verimli dönemini, mühendislerin 25-35 yaş arasında geçen kritik bir dönemi olarak tanımlamaktaydılar. Ama bu dönem ayni zamanda kolay hata yapılmaya da en müsait dönemdir, hata yapmadan öğrenmek veya öğrenmeye çalışmak zaten pek de mümkün değildir, bu kritik dönemlerde. İnsan öğrenebileceği bilgilerin aşağı yukarı % 90'ını bu dönemde kolayca öğrenebilir, geriye kalan % 10'u ise sonraki dönemlere kalır genellikle.

Ehliyet alınıp ilk stajiyer sürücülük deneyimi yaşanılan ilk yıllarda, bu acemi sürücüler trafikte öğrenebilecekleri çok önemli bilgilerin, önemli kuralların, vb. %90'ını hemen öğrenir, geriye kalan % 10'luk kısmını ise daha sonraki yıllar içinde öğrenebilmiş olurlar. Trafikte öğrenilen ilk bilgilerle, üniversiteden mezun olunup pratik ve teorinin birleştirilmesinde (veya pekiştirilmesinde) her iki durumda da bu ilk öğrenilen bilgilerin yüzdesinde çok büyük bir fark yoktur, hemen hemen birbirlerine çok benzerdir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba. Bunun nedeni çok basittir, mezuniyette öğrenilen teorik bilgiler pratik (uygulamalı, ameli) bilgilerle henüz birleşmemiştir, mezun olunan alanda teorik bilgilerden oluşan bazı bilgilerle, formüllerle, vb. karışımla dimaglar doldurulmuştur, ikisinin uygulanma yeri olan şantiye, fabrika, imalathane, vb. yerlerde çalışarak iş tecrübesinden oluşan bir tecrübe (çalışma) birikimi henüz oluşamamıştır. Bu olumsuz durum bu yüzden ilk mezunlarda ister istemez bu hisse yol açar, bu da çok doğaldır. Çünkü kitap bilgileriyle gerçek çalışma hayatının uygulamalı (ameli) bilgileri birleştirilemezse bu bilgiler asıl çalışma hayatında çoğu zaman hiçbir işe yaramaz veya çok makbul da sayılamaz.

Son sınıfta "İmal Usulleri" ne giren ve ayni zamanda sanayi kurdu olan değerli bir hocamız "şimdiye kadar aslında hiçbir şey öğrenmediniz, asıl bundan sonraki çalışma hayatında çok şey öğreneceksiniz" şeklinde bu konudaki anafikri çok güzel özetleyerek bizlere izah (nasihat) edebilmişti. İş hayatıyla ilk tanışma ve bu bilgileri pekiştirme dönemi olan staj dönemi teorik okul hayatının dışında, onunla paralel, ancak çok özel bir dönemdir. Bu anafikri bize söyleyen hocamız İstanbul'dan günübirlik Edirne'ye gelip dönen Dip. İng. Mak. Müh. Burhan OĞUZ hocamızdı.

STFA'nın kurucu ortakları olan Sezai Türkeş & Fevzi Akkaya ikilisi, yeni mezun mühendislerin şantiye hayatındaki öğrenme evresini mühendislerde genellikle 4 farklı yaş dönemine ayırmıştı, bizzat kendi yazdıkları el kitabında. Bu dönemin en enerjik ve öğrenme açısından en verimli dönemini, mühendislerin 25-35 yaş arasında geçen kritik bir dönemi olarak tanımlamaktaydılar. Ama bu dönem ayni zamanda kolay hata yapılmaya da en müsait dönemdir, hata yapmadan öğrenmek veya öğrenmeye çalışmak zaten pek de mümkün değildir, bu kritik dönemlerde. İnsan öğrenebileceği bilgilerin aşağı yukarı % 90'ını bu dönemde kolayca öğrenebilir, geriye kalan % 10'u ise sonraki dönemlere kalır genellikle.

Ehliyet alınıp ilk stajiyer sürücülük deneyimi yaşanılan ilk yıllarda, bu acemi sürücüler trafikte öğrenebilecekleri çok önemli bilgilerin, önemli kuralların, vb. %90'ını hemen öğrenir, geriye kalan % 10'luk kısmını ise daha sonraki yıllar içinde öğrenebilmiş olurlar. Trafikte öğrenilen ilk bilgilerle, üniversiteden mezun olunup pratik ve teorinin birleştirilmesinde (veya pekiştirilmesinde) her iki durumda da bu ilk öğrenilen bilgilerin yüzdesinde çok büyük bir fark yoktur, hemen hemen birbirlerine çok benzerdir. Kolay gelsin.
Harika bir yazı olmuş teşekkür ederim yardımınız için
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst