Voltaj dengeleme

face067

Üye
Katılım
19 Şub 2022
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
39
iyi akşamlar. biraz karışık bir sorunum var. 50 cc motor aldım. farlar direk şarj dinamosundan çalıştığı için ışıklarda beklerken veya yokuş aşağı düşük hızlarda inerken far pır pır şeklinde yanıp sönüyor sabit ışık vermiyor. biraz araştırdığımda gaz vermediğimde fara 3/4v elektrik geliyormuş. gaz verdiğimde 13 v geliyormuş. ben bu dengesizliği ortadan kaldırıp sabit 12v nasıl alırım. araştırdığım kadarıyla voltaj yükselticiler var ama onlarda giriş v sabit çıkış v sabit. benim motorda giriş 3 vile 13 v arası değişken. nasıl bir yol izlemelyim. ( farı direk aküden besleyip kullanmayı denedim. dinamo hem aküyü hem farı besleyemedi akü bitti. )
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Merhaba benzer bir sorun arkadaşımın başına da geldi çözemedik. Mondial 100 uag motorun farı sürekli patlıyor. S2 far takılıydı orjinalinde sonra h4 e çevirdik yine patladı ampul. Biraz araştırdığımda alternatörden beslendiği için yanıyormuş. Düzensiz veya yüksek voltaj geldiği için ne takarsak takalım yanıyor.

Nasıl bir çözüm yolu izleyebiliriz. Aküden besleme olmuyor maalesef aküsü minicik ve güçsüz. Led farı da denedik o da bozuldu.
 
Ya dc-dc regülatör ya da aküden beslemek lazım. Akü küçük olsa da alternatör devredeyken açılacak şekilde bir röle üzerinden beslenebilir. Alternatör dalgalanmasını konvertör çıkışının aküye bağlantısı bir nebze düzeltecektir.
Düzeltme; imla
 
Son düzenleme:
Akü yerine oturan en büyük boyutta yaklaşık 8 amper galiba.
Karbüratörlü olsaydı keşke ancak çok uğraş istiyor ve sahibi razı değil.
Aküden röle üzerinden besleme yapacağım ancak marş alırken farlar elektrik çekmez umarım çünkü far kapanmıyor.

Şöyle bir röle devresi kullansam olur mu?
 
Akü yerine oturan en büyük boyutta yaklaşık 8 amper galiba.
Karbüratörlü olsaydı keşke ancak çok uğraş istiyor ve sahibi razı değil.
Aküden röle üzerinden besleme yapacağım ancak marş alırken farlar elektrik çekmez umarım çünkü far kapanmıyor.

Şöyle bir röle devresi kullansam olur mu?
güzel insan işin içine elektronik girdi mi bütün dengeler değişir. her getirinin bir götürü vardır. o linkteli röle işe yarar mı bilemem ama araç karbüratörlü olursa elektrik tüketimi farklı olacaktır. ecu değimiz beyin yerine elektriği istediğimiz yerde kullanabiliriz. yani bir şeylerden feda etmek gerekiyor. aküyü büyüt (yer yok) bitti, karbüratörlüye çevir, (olmaz, bitti). yada yüksek kapasiteli 18650 ile batarya yapacak ve oradan besleyecek. benim kafa bu kadar çalıştı.
 
güzel insan işin içine elektronik girdi mi bütün dengeler değişir. her getirinin bir götürü vardır. o linkteli röle işe yarar mı bilemem ama araç karbüratörlü olursa elektrik tüketimi farklı olacaktır. ecu değimiz beyin yerine elektriği istediğimiz yerde kullanabiliriz. yani bir şeylerden feda etmek gerekiyor. aküyü büyüt (yer yok) bitti, karbüratörlüye çevir, (olmaz, bitti). yada yüksek kapasiteli 18650 ile batarya yapacak ve oradan besleyecek. benim kafa bu kadar çalıştı.
Çok haklısınız. Bu motorları direkt piyasadan kaldırmak lazım aslında her yeri sorunlu. Üç kuruş az yaksın diye böyle üretmişler. Ürün garanti kapsamında daha 600 km de garanti dışı kalmasın diye karbüratöre çeviremiyoruz. Sahibine kalsa farsız gidip gelecek ama içim elvermediği için sorunu çözmek istedim.
Bence gecikmeli role daha isabetli olur.
Bende aynı şekilde düşünüyorum. Cevaplarınız için teşekkür ederim.
 
iyi akşamlar. biraz karışık bir sorunum var. 50 cc motor aldım. farlar direk şarj dinamosundan çalıştığı için ışıklarda beklerken veya yokuş aşağı düşük hızlarda inerken far pır pır şeklinde yanıp sönüyor sabit ışık vermiyor. biraz araştırdığımda gaz vermediğimde fara 3/4v elektrik geliyormuş. gaz verdiğimde 13 v geliyormuş. ben bu dengesizliği ortadan kaldırıp sabit 12v nasıl alırım. araştırdığım kadarıyla voltaj yükselticiler var ama onlarda giriş v sabit çıkış v sabit. benim motorda giriş 3 vile 13 v arası değişken. nasıl bir yol izlemelyim. ( farı direk aküden besleyip kullanmayı denedim. dinamo hem aküyü hem farı besleyemedi akü bitti. )
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Ben de bir motora binerdim ve uzun yola giderken yanima el feneri alırdım.Çünkü yolu bile görmek sorun oluyordu.Şimdi şarjlı bisiklet farları var üç saat aydınlatıyor ve çok da güçlü.Gidona halka lastik ile kolayca takılıyor.Bu led ampuller 50 000 (elli bin) saat ömürlü.Gerekirse bunu düşün...Kolay gelsin!
 

Forum istatistikleri

Konular
128,237
Mesajlar
916,066
Kullanıcılar
450,036
Son üye
murki

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst