surucu kondansatör şişme sorunu ve onarım hakkında

vecivicivokke

"Elenktirink elaktirinik olurmu onsuz evlilink? "
Yönetici
Yönetici
Katılım
7 Mar 2010
Mesajlar
1,591
Puanları
756
Yaş
44
Konum
Irak
arkadaşlar merhaba. 13.7 kva surucumuzun kapasitör leri şişmiş ve bir taneside patlamış. orrijinal kapacitör 900uf 400 v bende 820 uf 400 v var. tamamını bendekilerle değiştirsem ne olur ? başka arızalara yol açarmı yoksa sorunsuz çalışırmı ?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
başka arızalara yol açmaz. dc bar low hatası almaz iseniz sorunsuzca kullanabilirsiniz. Tamamını sizdekilerle değiştirmek zorunda da değilsiniz. sağlam olanları bırakıp bozulmus olanların yerine elinizdekileri koyabilirsiniz.

MOTOR ÇOK AŞIRI AKIM ÇEKTİĞİNDE KAPASİTE DEĞERİ BİRAZ AZALDIGINDAN DOLAYI DC BARA ESKİSİNE ORANLA BİRAZ DAHA DÜŞER. (Motorun full yükte çalıştıgı veya motorun kalkınma anında olusur bu durum) Eğer bu durumda dc bar low hatası vermez ise sürücü kullanabilirsiniz o şekilde. Kapasite değeri düştüğünden dolayı bu hatayı alırsanız almayacagınız duruma kadar kapasiteyi artırmanız gerekir.
 
peki hocam bunun kondansatörlerini değiştirdim. fakat enerji verdiğimde ekran gelmiyor ve hiç tepki vermiyor. tavsiye edeceğiniz biyer varmıdır gönderelim
 
yer yok tavsiye edebileceğim. kontrol edeceginiz yerleri soyleyebilirim.

1. olarak dugrultucu diyotları kontrol edin. 3 faz girişinden dogrultup dc barayı enerjilendiren diyotları. büyük ihtimal dogrultucu diyotları yanmıstır kapasitörler patladı ise.

Bu arada enerji verdiğinizde kontaktör cekiyor mu?
 
hayır kondaktör çekmiyor. fotograflarını ekledim. diyot hangisi oluyor. bildiğimiz diyotlardan farklı sanırım
Lg8pdJ.jpg
r8XgQM.jpg
 
öncelikle r-s-t girişlerinde kısa devre var mı ona bir bakalım.
sonra rst girişlerini takip edin. oralarda biyerde olması lazım diyotların. kartın altında olabilir belki.
 
bildiğiniz küçük diyot değil. kocaman seylerdir. tekli veya paket halinde olabilirler. klemensten çıkıp r s t yi takip edin büyük lehim lerin oldugu yerler dir diyotlar ve büyük ihtimal kartın altındalar. kırmızı ve siyah kabloda 540 volt dc baranızdır. kapasitor grubuna giden. diyotla bara ile rst arasında olacak.

bu diyotların bir tanesi, girişlerden bir tanesi üzerinden bir dirençle (wattlı bir diren 40-50 ohm gibi dc barayı ilk açtıgınızda sarj etmek için (yavaş yavaş bara dolması ilk açılışta fazla akım çekmemesi için) gider. diğer diyotlarda diğer 2 fazdan dc baraya gider. dc bara dolar , düşük voltaj üreten power supply calışır ve bu power supplyın verdiği enerji ile kontaktör ceker ve diğer 2 diyotta devreye girer.
 
Son düzenleme:
fazlar arası kısa devre yok. tamamen açık. bu resmide kartın altından çektim. rst yide belirttim
o8qAlo.jpg
 
enerji verdiğinizde patlama çatlama olmuyor ise dc barada voltaj ölçümü yapın. 540 volt görebiliyormusunuz. 540 volt var ise düşük voltaj üreten smps calışmıyordur. 540 volt yok ise giriş diyotları bozulmuştur. altta göüken paketi değiştirmeniz gerekir. altta görülen pakette hem dugrultucu diyotlar hemde çıkışı süren igbt ler paket halinde.
 
540 voltu ölçün önce 540 volt var sa giriş diyotları falan sağlamdır düşük voltaj üreten besleme kısmı , kontrol kısmı arızalıdır. (orayı tamir cok uğraştırır)
540 volt yok ise alttaki grubu sökün. onun data sheetini bulun ve diyot ve igbt leri ölçün. arızalı yerde büyük ihtimal o paket halindeki kısımdadır.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,724
Kullanıcılar
449,960
Son üye
katzeimar

Yeni konular

Geri
Üst