Start butonu ile motoru çalıştırma ve durdurma

Bazı araçlarda kontak anahtarı yerine start/stop özelliği bulunmakta. Aynı düğmeye basarak çalıştırma ve durdurma yapılıyor. Burada sistem paylaştığım devredeki gibi ya da hiç olmazsa benzer şekilde olmuyor mu? yoksa araçlarda farklı bir sistem mi var?
İmpuls röleyi incele, 1 adet 555 1 adet röle ;).
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Bazi seyler birden olmaz. Basamak basamak olur. Once bu deveyi kumanda ile kurarsin mantigini kavrarsin. Daha sonra lojik kapilarla kurarsin sonra sonra ayni islemi bir role ile yaparsin. Bir gelisim meydana gelir. Unutmayin 10 sene once buraya nasil geliyorduk simdi telefndan geliyoruz.
 
Bazi seyler birden olmaz. Basamak basamak olur. Once bu deveyi kumanda ile kurarsin mantigini kavrarsin. Daha sonra lojik kapilarla kurarsin sonra sonra ayni islemi bir role ile yaparsin. Bir gelisim meydana gelir. Unutmayin 10 sene once buraya nasil geliyorduk simdi telefndan geliyoruz.
Desteğiniz için teşekkür ederim. ;)
 
Bazı araçlarda kontak anahtarı yerine start/stop özelliği bulunmakta. Aynı düğmeye basarak çalıştırma ve durdurma yapılıyor. Burada sistem paylaştığım devredeki gibi ya da hiç olmazsa benzer şekilde olmuyor mu? yoksa araçlarda farklı bir sistem mi var?
O dediğiniz devreyi yapacak binlerce entegre mevcut iken neden kontaktör vs. uğraşalım(ki size maliyeti 1 buton fiyatıdır.)
Otomobil start-stop değildir. O anda yüzlerce veriyi karşılaştırıp bütün olasılıklar tamamlandıktan sonra aç-kapa yapar(zaten öyle olmasa çalışan motoru tekrar çalıştırmaya veya duran motoru durdurmayı denemeyeceğinizi nerden bileceğiz ?).
 
Bazı araçlarda kontak anahtarı yerine start/stop özelliği bulunmakta. Aynı düğmeye basarak çalıştırma ve durdurma yapılıyor. Burada sistem paylaştığım devredeki gibi ya da hiç olmazsa benzer şekilde olmuyor mu? yoksa araçlarda farklı bir sistem mi var?

Otomobil elektroniği epey karışıktır. Söylediğiniz kadar basit bir sistem değil, start komutu verdiğinizde birbiri ile sürekli haberleşen birçok sistem 2-3 sn gibi kısa bir sürede motoru çalıştırır. Yakıt pompasının yeterli basıncı elde etmesi, gaz kelebeğinin veya rölanti devresinin (sadece benzinli araçlarda) dış sıcaklığa göre yeterli hava alacak açıklığa gelmesi, ateşleme devresinin çalışması gibi birçok sistem koordineli olarak çalışır. Marş motoruda bildiğim kadarıyla motor nominal çalışma devrine ulaşana kadar devrede tutuluyor, motorun devride volan veya eksantriğe bağlı bir sensörden ölçülüyor olabilir.

Saygılar....
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,765
Kullanıcılar
449,978
Son üye
food_eng_1952

Yeni konular

Geri
Üst