sebepsiz yanan motorlar

yavuz31

Usta Üye
Katılım
12 Ocak 2010
Mesajlar
1,187
Puanları
156
Yaş
47
Arkadaşlar başlık saçma olsada bir nevi doğru gibi geliyor bana fabrikamızda irili ufaklı motor çok

su motoru ,kompresör, bant konveyör, hidrolik ünite ,piston, asansör ,pres ,kalıp, serme vs

hiç ummadığınız bir yerde herşey ful çalışırken bir bakıyonuz motor elektrikli soba gibi sıcak elinizi vuramıyorsunuz küçük bir hidrolik üniteye yağ basarak basınçlandırıyor en fazla 300 kili yük kaldırıyor yağı full 380 volt var mekanik sıkışma yok transfer arabası yada tekerlekli bant zincirleri çeviren motor bir bakmışsınız 300 kilo ağırlığı çeviriyor ateş gibi olmuş motor yada bir mikserin kapağını açan tek kol pistona en fazla 8 bar basınç basan motor ateş gibi üzerinde yemek pişiriyorsunuz.

fabrikanın elektrik sistemi

tamamı çin malı sanki bobin yerine krom kullanılmış gibi :)
trafo 2000 kwa
harmonik filitre yok
kompanazasyon düzenli ancak dün NH sigorta alev aldı söndürdüm
kablo kesitleri süper 120 lik veya busbar
100 taneye yakın inverter var
harmonik %75 lerde
yanan motorların yerine gamak motor takıyoruz sorun yok
faz kayması kopması yok herşey sağlam
motorlar istenilen işe göre yeterli
bazı noktalarda topraklama yok (yapılacak)
paratöner çatıya temas halinde (yapılacak)
termik veya mkş olsada yanıyor olmasada
fabrika max akımı 630 amper ölçtüm
yük kesici 3200 amp
hücre kaçak koruma devrede değil (yapılacak) bar 24 arızalı

yani durduk yere bir şeyler oluyo termik atsa anlarım faz eksik olsa eyvallah mekanik sıkışma olsa anlarım ama herşey %95 normal görünüyor çin malınada güven olmaz ama
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
yanan motorların yerine gamak takıyoruz sorun yok demişsiniz öyleyse sorun motor sargılarında olabilir diye düşünmek gerekmezmi
 
zaten en başta sargılar sanki bakır değilde krom tel diye belirtmişim ama varsayımlardan ziyade teknik bilgi arıyorum sayın rezistans

illaki sargılardandır diye düşünüyorum

ayrıca tüm motorların sargısı sorunlu olabilirmi 100 tane motor nereden baksanız

aynı çiban gibi ansızın bir motor aşırı ısınmadan yanıyo
 
Arkadaşlar başlık saçma olsada bir nevi doğru gibi geliyor bana fabrikamızda irili ufaklı motor çok

su motoru ,kompresör, bant konveyör, hidrolik ünite ,piston, asansör ,pres ,kalıp, serme vs

hiç ummadığınız bir yerde herşey ful çalışırken bir bakıyonuz motor elektrikli soba gibi sıcak elinizi vuramıyorsunuz küçük bir hidrolik üniteye yağ basarak basınçlandırıyor en fazla 300 kili yük kaldırıyor yağı full 380 volt var mekanik sıkışma yok transfer arabası yada tekerlekli bant zincirleri çeviren motor bir bakmışsınız 300 kilo ağırlığı çeviriyor ateş gibi olmuş motor yada bir mikserin kapağını açan tek kol pistona en fazla 8 bar basınç basan motor ateş gibi üzerinde yemek pişiriyorsunuz.

fabrikanın elektrik sistemi

tamamı çin malı sanki bobin yerine krom kullanılmış gibi :)
trafo 2000 kwa
harmonik filitre yok
kompanazasyon düzenli ancak dün NH sigorta alev aldı söndürdüm
kablo kesitleri süper 120 lik veya busbar
100 taneye yakın inverter var
harmonik %75 lerde
yanan motorların yerine gamak motor takıyoruz sorun yok
faz kayması kopması yok herşey sağlam
motorlar istenilen işe göre yeterli
bazı noktalarda topraklama yok (yapılacak)
paratöner çatıya temas halinde (yapılacak)
termik veya mkş olsada yanıyor olmasada
fabrika max akımı 630 amper ölçtüm
yük kesici 3200 amp
hücre kaçak koruma devrede değil (yapılacak) bar 24 arızalı

yani durduk yere bir şeyler oluyo termik atsa anlarım faz eksik olsa eyvallah mekanik sıkışma olsa anlarım ama herşey %95 normal görünüyor çin malınada güven olmaz ama
Fabrika kaç yıllık?Uzun zamandan beri çalışan motorlar yıpranmış olabilir.Ömrü biten motorlarınız bir bir yanıyor olabilir!Yanan motorlar ne marka ve hangi ülke üretimi?Yine motorlarınız kaliteli olmayabilir?Bu nedenle de bir süre sonra yanıyor olabilirler!
 
Fabrika kaç yıllık?Uzun zamandan beri çalışan motorlar yıpranmış olabilir.Ömrü biten motorlarınız bir bir yanıyor olabilir!Yanan motorlar ne marka ve hangi ülke üretimi?Yine motorlarınız kaliteli olmayabilir?Bu nedenle de bir süre sonra yanıyor olabilirler!

sayın c.berkan fabrika 1 yıllık motorlar henüz yeni açıkcası 15 milyon dolara kurulacak fabrikayı çinliler 6 milyon dolarlık kurup gitmişler motor kaprin ve şanzuman türkiyede yok çine mahsus tipik madein china :)
 
sayın c.berkan fabrika 1 yıllık motorlar henüz yeni açıkcası 15 milyon dolara kurulacak fabrikayı çinliler 6 milyon dolarlık kurup gitmişler motor kaprin ve şanzuman türkiyede yok çine mahsus tipik madein china :)
Çinde 3 fazlı sistem 220 volt yani bizdeki 380 volt çinde 220VAC!Frekans kaç bilemiyorum 60hz olabilir!Ama motor diyorsunuz elektrik motorları en zor şartlarda ve sorunsuz çalışabilir!Sürücülü motorlarda mı sorun var?Yoksa kontaktörle çalışan motorlarda mı daha çok sorun var?Motor klemens bağlantılarını kontrol ediniz?220VAC de motorlar üçgen bağlanır 380VAC de yıldız!Acaba motor klemensleri üçgen bağlanıp 380VAC verildiyse motorlar yanar!
 
Dostum başıma gelen bir durumdan bahsedeyim.

Zamanında kompresör ekovatları kolay bulunmuyordu. Benim eski şef bobinajcı idi. Bulunduğum otelde yüzlerce soğutma kompresörü ekovat ve elektrik motoru vardı. Arızalananları tamirini yapıyor bakımını yapıp yerine monte ediyorduk.

Kompresörleri genelde sarmaya gitmezdik ama vakit olursa sarıyorduk. Bir gün bir çin malı kompresör geldi. Ekovatı sarmak için kesip açtım. Şef baktı sarım için sipir ve tel kalınlığı çıkartmamı istedi. Bu yere kadar herşey normaldi.

Ancak sargıyı sipir saymak için kestiğimde dışardan bakınca bakırdan farksız olan sarım kestiğim tellerin içi bembeyazdı. Çinli sargıyı alüminyumdan yapmış bir güzelde bakır rengine boyamıştı.

Bunu bile gördüm. bir başımıza gelen durum aynı sizin gibi sorun olmadığı halde sürekli sargı yakan bir iki motor vardı hiçbişey bulamadık son kanımız sac pakette sargıların yatırıldığı yastıklarda sorun olduğu kanısına varıldı. Ne derece mantıklı bilmiyorum sac paket preste sıkıştırılıyor. gevşeyip aralarında boşluk olması yada manyetik akıyı iyi aktarmaması sorun olabilir belki.

Fikir vermek amaçlı deneyimlerimi yazdım kolay gelsin.
 
380 v 50 hz yıldız kontaktörlü motorlarda sorun var inverterli motorlarda sorun yok voltaj frekas uygun ama klemens kutu bağlantıları facia işe yeni başlamış bir çırak daha mükemmel bağlar diyebilirim
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,254
Kullanıcılar
449,841
Son üye
nazoyata

Yeni konular

Geri
Üst