Sarım Sayısına ve Çekirdeke göre Değişen Bobinin Henri Değeri Formülü

  • Konbuyu başlatan ikayserili
  • Başlangıç tarihi

ikayserili

Profesyonel Üye
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,122
Puanları
381
Yaş
36
Konum
Ürgüp
Arkadaşlar

Şimdi bu konuda bilgisi olan arkadaşlar veya Elektrik bölümü Öğrencileri/Mezunları Bu konuda Bazı sorularım var.

Bu Dökümana göre L=((N2) *µ*S)/ I

Formülünü Kullanıyoruz Değimli ?
Benim bu Konuda bilgim yok sayılır ama Bu formülde sanki Eksiklik varmı ?

Çünkü :
Teller arası Boşlukta Bırakılan Teller Oluyor Mesela Tuner Devreleri Bilgim yok ama içine baktığımda Bütün Bobinlerin Arasındaki Boşluk Aynı Mesafede Değil. Ve ayrıca bu tür devrelerde Hep Aynı , Şu Uyarı Bulunur : Bobinlere Dokunmayın , Ayarını Değiştirmeyin v.s.

Ben bu gibi şeylere dayanarak sanki bu formülde Bir şey daha olmasını düşünüyorum.
Yani Teller arasındaki Boşluk Uzunluğu ?

Diğer bir sorum :
µ(Henri/Metre) ile ilgili sabit ile ilgili:Bununla ilgili dokümanlarımda bir tablo bulamadım. Mesela Telin Sarıldığı ve formülde S olarak gösterilen Çekirdek Nüve Hakkında ; Boşluk(Hava) Tabiki Havaya Sarılmaz Bir şeye sarılıp o çıkarılırda Havanın sabit değeri, Demirin v.b. bir sürü madde ile ilgili değerler ile ilgili tablo varmı elinizde ?

Telin Kalınlığı (Kesiti) ile ilgili bir Özellik Yok ?

Bir diğer nokta ise :
Ben şimdiye kadar Hep Bobinleri Bakır İletken Telinde yapıldığını Gördüğüm için Mesela Alüminyum , Demir v.s. diğer iletken Metallerler Yapıldığını düşünürsek buna göre Her iletkenin Özdirenci,yapısı v.s. özellikleri farklı olduğu için Henri değeri farklılık gösterebilir bence .Formülde bununla ilgili bir özellikde yok .
Arkadaşlar Bunlar Aklıma Takıldı Daha Fazla Döküman Bulamadım(Türkçe Yok-İngilizce Anlamıyorum)..
Elinde İyi Bir döküman olan varsa sevinirim.Teşekkürler...
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
37
Puanları
1
Yaş
36
Slm, formulde yapılan işlem teller arası bosluk değil bobinin sarıldıgı cekirdegin(nuvenin) uzunluğu dur.Teller arasında bıraktıgın bosluk enduktansı etkilemez...Mü degeri ile sordugun kısımda ise bir ortamın Mü sü birde cekirdegin Mü sü vardır cekirdegin Mü'sünü üretici firma verir cunku her nuve nin yapıldıgı malzeme bir degildir kimisi ferrit kimisi, demir tozlu vb. Telin malzemesiyle enduktans arasında hiç bir bağıntı yoktur telin cinsi sadece ve sadece üzerinden gecen akım miktarını belirler.Endüktansı bobinin cevresinde atılan turlar belirler cunku olusan manyetik alanda tur esastır.saygılar
 

Ertug_TR

Üye
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
293
Puanları
1
Merhsb Sayin Uyeler
Asansor fren bobini sarim hesabi arastiriyorum. 60Vdc uygulanacak sipir tel capi karkas olculeri lazim yani her turlu bilgi.tşk
 

Forum istatistikleri

Konular
117,185
Mesajlar
825,585
Kullanıcılar
426,679
Son üye
kmlhsblblb

Yeni konular

Üst