Sürücü amper ölçümü

vecivicivokke

"Elenktirink elaktirinik olurmu onsuz evlilink? "
Yönetici
Yönetici
Katılım
7 Mar 2010
Mesajlar
1,592
Puanları
756
Yaş
44
Konum
Irak
Merhaba Sayın ustalar,

Bu zamana kadar çok dikkat etmemiştim fakat bir arızadan dolayı aklıma takıldı. Pensamper metre ile sürücü girişindenmi yoksa çıkışındanmı ölçüm yapmak gerekir? Motor etiketi 20 amper. Sürücü girişi 14A çıkışı 8A ölçüyorum. İkide bir termik açıyor. Termik 15 A. Kafam karıştı sürücü demi sıkıntı yoksa motorda mı anlamadım. Parametre bu değerlere etki ediyor olabilirmi?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sürücüler frekansı değiştirdiği için çıkışından standart bir pensamper metre ile ölçüm yapılamaz. Girişten yapılan ölçüm doğrudur ya da sürücü üstünden okunan değer de doğru olmaktadır. Ayrıca motor etiketinin 20 A olması motorun tam yüklenme durumunda çekeceği nominal akımı gösterir. Sizin motorunuz tam yükte değilse 14 A akım çekmesi normaldir.
 
Sürücüler frekansı değiştirdiği için çıkışından standart bir pensamper metre ile ölçüm yapılamaz. Girişten yapılan ölçüm doğrudur ya da sürücü üstünden okunan değer de doğru olmaktadır. Ayrıca motor etiketinin 20 A olması motorun tam yüklenme durumunda çekeceği nominal akımı gösterir. Sizin motorunuz tam yükte değilse 14 A akım çekmesi normaldir.
Sürücü ekranı yok oyüzden okuyamadım neolup bitiyor. Teşekkürler cevap için
 
Termik role degil motor koruma salteri ise ve surucu girisine baglanmissa termik ayarini 20A'e ayarlamanizi tavsiye ederim. Tabi surucunun gucu de onemli...
 
Termik role degil motor koruma salteri ise ve surucu girisine baglanmissa termik ayarini 20A'e ayarlamanizi tavsiye ederim. Tabi surucunun gucu de onemli...
Termik açtığı kastedilen herhalde sürücü . Sürücü girişine MKŞ bağlamak gibi bir uygulama yapmamışlardır herhalde . Ambarda ne malzeme varsa onunla sistem kurulmuşsa yapılmış olma ihtimali de var tabi . IGBT bizim memlekette imal ediliyor nasıl olsa . Patlasa da çatlasa da bir siparişle sabahına gelir . ( Kafaya kılıç gelme ihtimaline karşı kara murat gibi çevik bir hareketle koltuktan kendimi yana atıyorum bu arada :) )
 
Termik açtığı kastedilen herhalde sürücü . Sürücü girişine MKŞ bağlamak gibi bir uygulama yapmamışlardır herhalde . Ambarda ne malzeme varsa onunla sistem kurulmuşsa yapılmış olma ihtimali de var tabi . IGBT bizim memlekette imal ediliyor nasıl olsa . Patlasa da çatlasa da bir siparişle sabahına gelir . ( Kafaya kılıç gelme ihtimaline karşı kara murat gibi çevik bir hareketle koltuktan kendimi yana atıyorum bu arada :) )

VFD'lerin hızlı sigorta ile korunması konusunda hemfikiriz fakat bi çok makine üreticisi (avrupa) panolarında motor koruma şalteri kullanıyor. daha yeni gördüğüm bi işletmede üç yüz'ün üzerinde VFD'nin hepsi MKŞ ile korunuyordu.
 
VFD'lerin hızlı sigorta ile korunması konusunda hemfikiriz fakat bi çok makine üreticisi (avrupa) panolarında motor koruma şalteri kullanıyor. daha yeni gördüğüm bi işletmede üç yüz'ün üzerinde VFD'nin hepsi MKŞ ile korunuyordu.
Hersey olup bittikten sonra enerji kesmek koruma ise onu otomatik sigorta da yapar . Zamanında @sami inci ustad kesici kumanda kontrol panolarına bile kartuş tıp hızlı sigorta yerine otomatik sigorta konulmasından dert yanmıştı.
 
Torna VFD 8: Devre Koruması Nasıl Yapılır (Kesici ve Sigorta)

Lathe VFD 8: How to Wire Circuit Protection (Breaker and Fuse)

 

Forum istatistikleri

Konular
128,245
Mesajlar
916,150
Kullanıcılar
450,053
Son üye
sinankulfal

Yeni konular

Geri
Üst