Rüzgar Türbinini Bitirdim.

sayın şefim çalışmalarınızdan çok etkilendim.bu konuda bende çalışmalar yapmak istiyorum.çocuğumun akülü traktör motoru var.bununla 12 v 20 ah civarında aküyü şarj etmek istiyorum.bana yardımcı olursanız sevinirim.şimdiden tşk.ler
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Şefim regüle devresi arabalarda kullanılıyor. Basit bir oto elktrikçiye git şarj düzenleyici iste. Bizim bir arkadaşta bu işe kafayı taktı bana sorup duruyor.
 
Sayın mbozyer arkadaşım !
Öncelikle yaptığınız çalışmalar için sizi ve dayı oğlunu can-ı gönülden tebrik ediyorum. 8 m. çaplı kanat ve 18 m.lik direk herkesin harcı değil doğrusu.
Benim 6 m.lik direkte şu anda 2 m. kanatlı ve araba alternatöründen N42 mıknatısla modifiye ettiğim bir alternatör var. Kanatla alternatör arasında büyük küçük dişlilerle kendi yaptığım 1/6 redüktör var. Dediğiniz gibi planet dişli redüktör yapmak öyle pek kolay olduğunu sanmıyorum.
Kanat 60 - 70 d/dak. dönerken alternatör 360 - 400 devirlerde boşta iken 19 - 20 v. veriyor. Devreye 50 w. ampül bağladığımda devir sayısında düşme oluyor ve 12 v. civarı enerji alıyorum.

Şimdiye kadar 6 - 7 alternatör çalışması yaptım, her yaptığım bir sonraki için bana fikir veriyor. Şimdi nüvesiz ve çift sıra mıknatıslı bir alternatör yaptım. 200 devirde 38 v. alabiliyorum.
Bu sistemde bir faza ait mıknatıs boşta kalıyordu, yeni bir çalışmaya başlıyorum, bunun daha verimli olacağını sanıyorum.
 

Ekli dosyalar

  • rüzgar türbini.JPG
    rüzgar türbini.JPG
    83.8 KB · Görüntüleme: 291
  • SD533643.JPG
    SD533643.JPG
    91.3 KB · Görüntüleme: 309
ŞEF im o küçük göstergeler voltmetre dimi ne kadara aldınız acaba ben bulamadım çünkü burlarda

alakasız bi soru oldu ama idare edin :D
 
Evet korkmaz hocam, bir tanesi ampermetre diğeri voltmetre.
Bu resimde görülmeyen, önceden alıp, kullanmadığım enda marka bir ampermetre ve bir voltmetre var elimde. Hiç kullanmadım. Şayet isterseniz gönderebilirim hocam.
Aşağıdaki linkte EPV 141 ve EPA 141 numaralı ölçü aletleri. Bana özelden mesaj atabilirsiniz.
Dijital Göstergeler, Ampermetreler, Voltmetreler ve Çeviriciler - ENDA
 
sayın şefim ben de rüzgar gülü ile akü şarj etmek istiyorum.
yazılarınızdan anladığım kadarı ile bu konuda epey yol katettiğinizi düşünüyorum.akü şarjında hesap nedir?20 ah 12 v bir aküyü (rüzgar gülündeki dinamo ile)kaç amperle ne kadar zamanda şarj edebiliriz.bana özelden yazarsanız sevinirim.adresim e***@hotmail.com
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sayın şef.benimde sizinkine benzer bir çalışmam var.bu çalışmada 12v.şarj dinamosu kullana bilirmiyim.ac ye nasıl dönüştüreceğim.düşük devirli bir dinamo bulabilirmiyim.rüzgar türbününden farklı birşey düşünüyorum.Bana yardımcı olursanız sevinirim
 
Son düzenleme:
sn.şef arkadaşım
bir teknik öğretmen arkadaşla birlikte alternatör yapımına başladık. oto şarj alternatörünü modifiye ederek istediğimiz değerleri aldık.sargılarını 12 kutuplu yeniden sarıp rotoruna neodyum mıknatıslar monte ettik.180 devirde 20 volt aldık.yüke bindiğinde 13 volta düştüğünü gördük.ancak sorunumuz şu;alternatörün stator saçları nedeniyle olsa gerek dönüşü zorlaştı.istediğimiz deviri biz verip ölçümleri yapabiliyoruz.ancak rüzgar pervanesinin bu alternatörü döndüremeyeceğini düşünerek çalışmalara ara verdik.daha sonraki aşamada stator saçlarını çıkarıp yerine teflon monte etmeyi ve sargıları buraya yerleştirmeyi düşünüyoruz.bundada başarılı olmazsak (ki olacağımızı sanıyoruz) teflon malzemeden yine neodyum mıknatıs kullanarak flanş alternatör yapacağız.....bu konuda tecrübe sahibisin düşüncelerini öğrenmek istiyoruz.
 
Sayın duranatardag arkadaşım !
Öncelikle şunu belirtmeliyim, modifiye ettiğiniz araç şarj dinamosundan 180 devirde boşta 20 v. yükte 13 v. enerji almış olmanız büyük bir başarıdır. Amatörce rüzgar türbini yapanların elde edemediği bir enerji demektir.

Stator saclarının karşısında sabit mıknatısların zorlanacağı muhakkaktır. Bu zorlanmayı elle çevirirken hissedersiniz, fakat pervanelerin uzunluğu karşısında ilk kalkınmada biraz zorlansada sonradan gayet rahat dönecektir. Zaten akü şarjı için ideal olanda 13,8 v. olarak biliyorum.

Silisli sac yerine teflon kullanmayı düşünmüşsünüz. Sac, mıknatısın manyetik akısını diğer mıknatısa iletmek için kullanılır. Teflon aynı görevi yaparmı bilmem.
Ama ben her zaman yeni deneyler yapmaya açık biriyim. Sizinde böyle bir deney yapmanızı ve sonucu görmenizi isterim doğrusu. Belki de çok iyi sonuç verebilir. Ama şunu tekrar belirteyim ;
aldığınız sonuç çok çok iyi bir sonuç.

Siz o dinamoyu mutlaka bir kol yardımı ile elle çevirmişsinizdir. Şimdi o kol uzunluğunu biraz uzatıp öyle deneyin, göreceksiniz daha rahat dönecektir.
Aşağıdaki resimde görülen türbinde de modifiye ettiğim araç şarj dinamosu var, ayrıca 1/6 oranında dişli reüktör var. kanatlar 50 d/dak ile dönerken dinamo 300 devirde 12 v. 100 w. ampül yakıyor. Rüzgar az olduğu için en son gücünü ölçemedim.

Çalışmalarınızdan dolayı sizi tebrik ediyorum, kolay gelsin.
 

Ekli dosyalar

  • rüzgar türbini.JPG
    rüzgar türbini.JPG
    83.8 KB · Görüntüleme: 69
tşk şefim
çalışmalara devam edeceğiz.okulumuzda her türlü alet ekipman var.gelişmelerden sizide haberdar edeceğiz ilginize teşekkür kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,330
Mesajlar
916,741
Kullanıcılar
450,172
Son üye
ismailgurel39

Yeni konular

Geri
Üst