Otomobil Akü

Aküler kolay bozulup ölen şeyler değil.
bir akü en az on yıl kullanılır.
Akünün saf suyunu koyacaksın bir şarj edeceksin kullanmaya devam edeceksiniz.
boş yere gidip hemen yeni akü almanın mantığını hala anlamış değilim doğrusu.
gerçi parası çok olanlar böyle işlerle uğraşmazlar :)
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Aküler kolay bozulup ölen şeyler değil.
bir akü en az on yıl kullanılır.
Akünün saf suyunu koyacaksın bir şarj edeceksin kullanmaya devam edeceksiniz.
boş yere gidip hemen yeni akü almanın mantığını hala anlamış değilim doğrusu.
gerçi parası çok olanlar böyle işlerle uğraşmazlar :)
Bence de doğru. Bildiğim şey sadece doğal yollardan uçan yani eksilen su dur. Onu da eklersiniz sorun biter.
Eskiden böyleydi. Şimdi değişen şey ne? anlamadım.
 
Arkadaşlar Pil kimyası ve kullanılan malzeme değişti ne suyu?
 
Sabahları yaklaşık 5 dk mesafe yol gidiyorum. Aksam trafik olunca süre 10 dk felan hemen hemen. ...
Bahsettiğiniz çalışma/sürüş süresi akünün kaybettiği enerjiyi geri şarj etmesi için yeterli değil!

Götürmucem zaten. Yarın yatsın araba. Belki ertesi günde yatar. Sonra mars yapcam bakalım nolcak. Araba çalışırsa o Akü sorunlu demektir. Markası neydi sizin akunun
Kullandığınız akü sağlamsa bir kaç günde zaten bir sorun teşkil etmeyecektir. Kaçak var diyenler araba kapalı ve uyku modundayken kaç mA akım çektiğini yeterince hassas bir penasampermetre ile ölçebiliyorlar mı? Normalde alarm varsa 30-50mA tüketim ölçülmeli, fazlası doğal olarak aküyü hızla bitirir ve kısa sürüşler de biteni yerine koymaya yetmiyor olabilir. Bu tespit ve varsayımların yanında arızalı da olabilir. Üzerindeki koddan üretim tarihini okuyabiliyor musunuz (serviste demiştiniz)? Bazı akülerde kodlama şeklindedir sitelerinde nasıl okunacağı tarif edilmiş olmalı.

En iyi ölçüm yük altında ölçümdür.
Videonun son kısmında ölçüm var.
Videodaki gibi yük altındaki ölçüm ile akünün sağlığı, diriliği anlaşılabilir. Ayrıca şarj edilip 24-48 saat boşta dinlendirilmiş aküden ölçülen voltajı bahsettiğim değerlere göre değerlendirebilirsiniz.
 
Sayın @izmirli_m
"Sulu Akü" diye tabir edilen eski tip aküler ile Bakımsız aküler (AGM -Jel) aynı mıdır? Hatta bir soru daha ekleyeyim..halihazırda araçlar için sulu akü üreten firma var mı varsa bunun üretim oranı nedir?
hocam agm akü nün için de de su var sulu akünün içinde de su var. agm -jel aküler de saf su var :)
 
AGM, EFB, Jel aküler de aslında sulu akülerdir. Su-elektrolit jel'lerde jel halindedir, agm'de yine plakalar arasındaki elyafa sıvı emdirilmiştir vb. bakımsız sulu akülerdir. Eskiden olduğu gibi buharlaşma ve su eksiltmesi olmadığından su ilavesi gerekmez. Kuru akü diye satılan 12V 7/9/12A aküler bile sulu aküdür. Gerçek kuru akü bildiğim kadarıyla sadece lityum akülerdir.
 
Sayın @izmirli_m
"Sulu Akü" diye tabir edilen eski tip aküler ile Bakımsız aküler (AGM -Jel) aynı mıdır? Hatta bir soru daha ekleyeyim..halihazırda araçlar için sulu akü üreten firma var mı varsa bunun üretim oranı nedir?
Akü teknolojisinin önüne geçeçek düzeyde bir pil daha yapılamadı üstelik.
lityum pil teknolojisi araçlarda işe yaramıyor.
Akım yenileme hızı akülerde çok yüksek olduğu için. pil teknolojisi çok geride kalıyor.
AGM, EFB, Jel aküler de aslında sulu akülerdir. Su-elektrolit jel'lerde jel halindedir, agm'de yine plakalar arasındaki elyafa sıvı emdirilmiştir vb. bakımsız sulu akülerdir. Eskiden olduğu gibi buharlaşma ve su eksiltmesi olmadığından su ilavesi gerekmez. Kuru akü diye satılan 12V 7/9/12A aküler bile sulu aküdür. Gerçek kuru akü bildiğim kadarıyla sadece lityum akülerdir.
Evet doğrudur hocam.
lityum piller akü nün teknolojisine hala ulaşamadı.
 
hocam agm akü nün için de de su var sulu akünün içinde de su var. agm -jel aküler de saf su var :)

İçinde su olması ile su eklenmesi farklı şeylerdir.Ayrıca plakalarının yapısı farklıdır.Kimyaları da farklıdır. kapalı devre sisteme sahiptirler ve "su eklenmez" bu yüzden bakımsız diye geçerler.

Ayrıca otomotiv mezunuyum.Daha teknik detaya girerek yazarsanız memnun olurum.

Birde not ekleyeyim "su" dediğimiz şey H2O'dur...Bir şey jel halinde ise o su değildir.Sıvı ile suyu karıştırıyoruz sanki?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst