Otomobil Akü

Gürkanizmir

Katılımcı Üye
Katılım
14 Kas 2017
Mesajlar
1,119
Puanları
56
Yaş
34
Konum
İzmir
Merhaba.
13 Aralık 2019 da 4 5 yıllık Aküm beni yolda bırakınca yeni bir Akü aldım. Yiğit Akü.
Bugün sabah yani daha bir ay olmadı araba çalışmadı. Takviye ile elektrikçiye gittim. Akü sağlam kaçak var dedi. Ben yapamam başka yere baktir dedi. Sonra toplamda 4 elektrikciye gittim. Oto elektrik hepsi. 2 si kaçak yok 2 si var dedi. Akuyu yetkili servisine götürdum. Akü normal dedi. Kontrol edelim şarj marj bi kac güne gel dedi. Baska Akü taktı. Yolda giderken bi elektrikçi daha gördüm oraya da gösterdim kaçak yok sorun Akü de de. Dinamon sağlam baska bisey olamaz dedi. O kadar kafam ağrıdı ki. Gece Akuyu etkiliyecek lamba teyp gibi şeylerin açık olmadığına eminim. Araca ben aldığımdan beri yeni bir eklenti olmadı teyp vb. Kaçak olması için bir sebep yok yani. Ama kimi kaçak var diyor kimi yok. Hepside elektrikçi. Bisey anlamadım
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
yağmur suyu girmiş olmasın bağlantıların arasına.
oluyor bazen böyle şeyler.
 
Yeni aküler genellikle rafta bekleme süresine bağlı olarak ilk takıldıklarında sorunsuz marş bassalar bile genelde boşalma eğiliminde olduklarından, zamanla da aracı uzun süreler kullanmıyorsanız, gün içinde ikiden fazla marş yapıyorsanız soğuk havaların da etkisiyle harcanan enerjiyi şarj edemiyor, yerine koyamıyordur. Bir gün servisine ya da elektrikçiye şarja bırakıp ondan sonra deneyin. Aynı durum olursa tekrar servisine başvurun. Günlük 3-5 km yol yapılması gerekli şarjı sağlayamayıp bir iki haftada bir aküyü şarj ettirmeniz faydalı olacaktır. Ben genelde bir hafta ya da on gün gibi hiç arabayı çalıştırmadığımdan hemen hemen her hafta ataba şarj cihazımla bir gün şarjda bırakıyorum. Sağlam doğru ölçüm yapan bir multimetre/avometreniz varsa (doğru ölçmesi çok önemli 0,1 volt bile yanıltır!) elektrik ve elektronik donanım zarar görmüyorsa (teyp şifresinin tekrar girilmesi gibi!) kutubun birini söküp bir gece beklemiş olan akünün voltunu ölçünüz. 12,60-12,70 volt sağlıklı olduğunu, 12,50 volta kadar tölere edilebilir, orta seviye, 12,40 volt ve altındaysa kritik durum, sülfatlaşma durumu ve uzman bir yerde uygun cihazla uygun süre redresör şarjı ihtiyacı var demektir.
 
Sanmam. Çünkü son 3 gündür akunun zayıfladığıni hissediyordum ilk marsta. Kontrol ettim su göremedim
 
Sanmam. Çünkü son 3 gündür akunun zayıfladığıni hissediyordum ilk marsta. Kontrol ettim su göremedim
ben tamircilerden 2 sinin sözüne göre söylüyorum. kaçak var dedikleri şey yağmur suyunun kabloların arasına girmesiyle şase yapması sonucu elektrik boşalması olarak görmüş olabilirler. aküyü servise vermeden önce bir ölçüm alıp konuyu yazsaydınız aslında sorun nerede bir tahmin yürütebilirdik o zaman.
 
Yeni aküler genellikle rafta bekleme süresine bağlı olarak ilk takıldıklarında sorunsuz marş bassalar bile genelde boşalma eğiliminde olduklarından, zamanla da aracı uzun süreler kullanmıyorsanız, gün içinde ikiden fazla marş yapıyorsanız soğuk havaların da etkisiyle harcanan enerjiyi şarj edemiyor, yerine koyamıyordur. Bir gün servisine ya da elektrikçiye şarja bırakıp ondan sonra deneyin. Aynı durum olursa tekrar servisine başvurun. Günlük 3-5 km yol yapılması gerekli şarjı sağlayamayıp bir iki haftada bir aküyü şarj ettirmeniz faydalı olacaktır. Ben genelde bir hafta ya da on gün gibi hiç arabayı çalıştırmadığımdan hemen hemen her hafta ataba şarj cihazımla bir gün şarjda bırakıyorum. Sağlam doğru ölçüm yapan bir multimetre/avometreniz varsa (doğru ölçmesi çok önemli 0,1 volt bile yanıltır!) elektrik ve elektronik donanım zarar görmüyorsa (teyp şifresinin tekrar girilmesi gibi!) kutubun birini söküp bir gece beklemiş olan akünün voltunu ölçünüz. 12,60-12,70 volt sağlıklı olduğunu, 12,50 volta kadar tölere edilebilir, orta seviye, 12,40 volt ve altındaysa kritik durum, sülfatlaşma durumu ve uzman bir yerde uygun cihazla uygun süre redresör şarjı ihtiyacı var demektir.
Sabahları yaklaşık 5 dk mesafe yol gidiyorum. Aksam trafik olunca süre 10 dk felan hemen hemen. Ywni bir akünün bitmesi bana normal gelmedi. Yatsada. Eski Akü böyle bir sorun yapmamıştı. 300 400 tl verip neden sarj ile ugrsalim. Şimdi aku serviste. Sabah ise gitmek için araba benim için önemli. Servise yetişmem gerek çünkü. Şimdi nasıl güvencem buna. O akuye güvenmiyorum açıkçası. Değiştirin dicem. Bakalım kavga dövüş artık. Paramızla rezil olalım biraz.

ben tamircilerden 2 sinin sözüne göre söylüyorum. kaçak var dedikleri şey yağmur suyunun kabloların arasına girmesiyle şase yapması sonucu elektrik boşalması olarak görmüş olabilirler. aküyü servise vermeden önce bir ölçüm alıp konuyu yazsaydınız aslında sorun nerede bir tahmin yürütebilirdik o zaman.
Diğerleri neden yok dedi. Sadece Birtane hassas bir alet kullandı. Diğerleri ampul ile ölçtu. YouTube de benim gibi rezil olan bir kaç video gördüm. Adam 2 3 yer gezdi. En son adam kaçak var dedi buldu. Bizdede net bisey söylen yok. 300 400 tl masraf var diyor.
 
Diğerleri neden yok dedi. Sadece Birtane hassas bir alet kullandı. Diğerleri ampul ile ölçtu. YouTube de benim gibi rezil olan bir kaç video gördüm. Adam 2 3 yer gezdi. En son adam kaçak var dedi buldu. Bizdede net bisey söylen yok. 300 400 tl masraf var diyor.
şu anda kullandığınız aküyü 3-4 gün kadar kullanın.
işlerim vardı gelemedim falan :)
bakalım bu akü de de aynı sorun oluşacakmı?
benim aracın aküsü 8 yıllık. geçen ay bitmişti. çıkardım şarja taktım. tekrardan kullanmaya devam :)
 
Götürmucem zaten. Yarın yatsın araba. Belki ertesi günde yatar. Sonra mars yapcam bakalım nolcak. Araba çalışırsa o Akü sorunlu demektir. Markası neydi sizin akunun
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,165
Mesajlar
915,602
Kullanıcılar
449,930
Son üye
oguuz680

Yeni konular

Geri
Üst