Otomobil Akü

İçinde su olması ile su eklenmesi farklı şeylerdir.Ayrıca plakalarının yapısı farklıdır.Kimyaları da farklıdır. kapalı devre sisteme sahiptirler ve "su eklenmez" bu yüzden bakımsız diye geçerler.

Ayrıca otomotiv mezunuyum.Daha teknik detaya girerek yazarsanız memnun olurum.
Hocam şimdi teknik detay olarak şöyle söyleyeyim. Agm Akünün içinde asit ve su vardır. Kapalı sistem değillerdir. kapakları vardır. Açarsınız ve içine su koyarsınız. Sonra şarja takarsınız. Şarj olur. jel agm akünün plakaları kurşun oksit ve kurşun dioksit madde ile bir kaç daha madde var hatırlamıyorum. birde içinde çocuk bezlerinde kullanılan sıvıyı çeken madde var ya hani işte o bulunur. bu madde daha fazla asit baz emdiği için bakımsız olarak geçer.
Hocam hiç bir şeyi karıştırmıyorum.
su h2o jel dediğiniz şey de cocuk bezlerinde kullandıkları madde :)
o kadar da abartılacak bir şey değil yani.
otomotiv mezunu iseniz eğer gümüş akü üretmelerini söyleyiniz.
Gümüş akü süper olur.
 
Son düzenleme:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Bahsettiğiniz çalışma/sürüş süresi akünün kaybettiği enerjiyi geri şarj etmesi için yeterli değil!
Sıfır Akü bir ayda biter mi. Eski aku 4 5 yıllık idi. Neden o bitmedi

Kullandığınız akü sağlamsa bir kaç günde zaten bir sorun teşkil etmeyecektir. Kaçak var diyenler araba kapalı ve uyku modundayken kaç mA akım çektiğini yeterince hassas bir penasampermetre ile ölçebiliyorlar mı? Normalde alarm varsa 30-50mA tüketim ölçülmeli, fazlası doğal olarak aküyü hızla bitirir ve kısa sürüşler de biteni yerine koymaya yetmiyor olabilir. Bu tespit ve varsayımların yanında arızalı da olabilir. Üzerindeki koddan üretim tarihini okuyabiliyor musunuz (serviste demiştiniz)? Bazı akülerde kodlama şeklindedir sitelerinde nasıl okunacağı tarif edilmiş olmalı.
Suan takılı Akü kaçak var ise 2 gün yatan araçta bitmesi gerek diye düşünüyorum. 2 gun mars yapmadan beklicem
 
Bakımsız akülere su eklendiğini ilk defa duydum...Doğruluğunu yanlışlığını bilmiyorum ama ilk defa duyuyorum.Demek ki yanlış öğrenmişim?

Yanlız AGM'ler kuru akü sınıfında geçer diye aklımda kalmış.Bizim zamanımızda sulu akü denince eski tip aküler akla gelirdi.Yeni teknolojiler AGM jel yada EFB ise bakımsız akü diye öğrendik.

Birde akülerin bakımsız denmesini sebebi plakaların pil kimyasını fazla emmesi değildir.Su takviyesine ihtiyaç duymadıkları için (buharlaşma ve kapalı döngü nedeni ile) bakımsız denilir diye biliyorum.suyunu kontrol etmeye gerek yok diye yani.
 
Peki bir soru. Akü şarj cihazları var. 150ile 900 tl arası cihazlar. Bunlar araçtaki cihazları saej için kullanılıyor. Bu aküleri şarj etmek mantıklı mi. Ise yarar mi. Amac ne. Bakımsız aku ise neye yarar sarj cihazı. Bizim suan piyasada aldığımız aküleri hangi sınıfa sokuyoruz. Kısacası o saej cihazıni almak mantıklı mi. Ne kadar mantıklı. Suan acayip alasim var. Sabah baktık Akü bitmiş mars basmadı. Şarja bağladık bu Akü daha ne kadar gider.
 
Bakımsız akülere su eklendiğini ilk defa duydum...Doğruluğunu yanlışlığını bilmiyorum ama ilk defa duyuyorum.Demek ki yanlış öğrenmişim?

Yanlız AGM'ler kuru akü sınıfında geçer diye aklımda kalmış.Bizim zamanımızda sulu akü denince eski tip aküler akla gelirdi.Yeni teknolojiler AGM jel yada EFB ise bakımsız akü diye öğrendik.
Sizde haklısınız aslında ne öğretirlerse biz öyle bilmek zorundayız.
Kimisi öğretilenle kalır...
Kimisi de araştırır ne var ne yok diye.
Bende araştırdım öğrendim.
Ama benim araştırdığım kadarıyla bilgim dahilinde gümüşten üretilecek olan aküler çok daha verimli olur düşüncesindeyim.
 
Peki bir soru. Akü şarj cihazları var. 150ile 900 tl arası cihazlar. Bunlar araçtaki cihazları saej için kullanılıyor. Bu aküleri şarj etmek mantıklı mi. Ise yarar mi. Amac ne. Bakımsız aku ise neye yarar sarj cihazı. Bizim suan piyasada aldığımız aküleri hangi sınıfa sokuyoruz. Kısacası o saej cihazıni almak mantıklı mi. Ne kadar mantıklı. Suan acayip alasim var. Sabah baktık Akü bitmiş mars basmadı. Şarja bağladık bu Akü daha ne kadar gider.
leptop şarj cihazınız var mı?
varsa bağlayın ve şarj etmeye başlayın.
çünkü ben öyle yapıyorum.
Bakımsız akülere su eklendiğini ilk defa duydum...Doğruluğunu yanlışlığını bilmiyorum ama ilk defa duyuyorum.Demek ki yanlış öğrenmişim?

Yanlız AGM'ler kuru akü sınıfında geçer diye aklımda kalmış.Bizim zamanımızda sulu akü denince eski tip aküler akla gelirdi.Yeni teknolojiler AGM jel yada EFB ise bakımsız akü diye öğrendik.

Birde akülerin bakımsız denmesini sebebi plakaların pil kimyasını fazla emmesi değildir.Su takviyesine ihtiyaç duymadıkları için (buharlaşma ve kapalı döngü nedeni ile) bakımsız denilir diye biliyorum.suyunu kontrol etmeye gerek yok diye yani.
tam kapalı dedikleri aküler aslında tam kapalı değil. hava alma yerleri vardır. aşırı sıcak havalarda akü patlamasın diye hava deliği bırakılır.
zaman içerisinde bu delikten su kaybı meydana gelir.
 
Son düzenleme:
leptop şarj cihazınız var mı?
varsa bağlayın ve şarj etmeye başlayın.
çünkü ben öyle yapıyorum.

tam kapalı dedikleri aküler aslında tam kapalı değil. hava alma yerleri vardır. aşırı sıcak havalarda akü patlamasın diye hava deliği bırakılır.
zaman içerisinde bu delikten su kaybı meydana gelir.
Çok uzun sürmez mi laptop sarji ile. Ne kadar sürede doluyor. Dolup dolmadıgini nasil anlıyoruz.
 
Sıfır Akü bir ayda biter mi. Eski aku 4 5 yıllık idi. Neden o bitmedi


Suan takılı Akü kaçak var ise 2 gün yatan araçta bitmesi gerek diye düşünüyorum. 2 gun mars yapmadan beklicem
Eski kalite yok diyelim. Benim araçta orjinal 7 senelik varta 44Ah akü vardı. Uzun beklemeler ve özellikle vag-com ayarlamaları sonucu, uzun süreli yarım kontak durumunda marş yapmadığı oluyordu. Bir zaman şarj ederek kullandım fakat yaşına göre değiştireyim artık düşününce 50Ah inci akü ile değiştirdim. Üstelik rafta bekleme süresi de azdı. Sonuçta bekleme durumu olacak diye iki gün şarjda bıraktım. Fakat marş basmama durumu olmasa da (ara ara şarja bağlıyorum) zamanla değiştirdiğim aküye yaklaştı. Çünkü voltajı bir kaç günde 12.40v altına düşüyor. Fabrika ile temasa geçtim, ulaştığım uzman arkadaş yakın bir servise yönlendirdi. Servisçi arkadaşın daha volt ölçmekten haberi yok. Neticede arıza varsa ücret almam yoksa alırım dedi. İkame akü vererek kendi şarj cihazına bağladı. İki gün sonra geri aldığımda sorun olmadığını söyleyip (!?), 20 tl de ücret aldı. Rekabet ve kalite düşüklüğü diyelim.:(

leptop şarj cihazınız var mı?
varsa bağlayın ve şarj etmeye başlayın.
çünkü ben öyle yapıyorum.
Sağlıklı şarj olmaz! Hem voltajı uygun değil hem de aküler kademeli şekilde şarj edilir.

tam kapalı dedikleri aküler aslında tam kapalı değil. hava alma yerleri vardır. aşırı sıcak havalarda akü patlamasın diye hava deliği bırakılır.
zaman içerisinde bu delikten su kaybı meydana gelir.
Aynen.
 
Merhaba. Bir otomobile takılan sıfır veya az kullanılmış, çok sağlıklı bir aküden, oto elektrik tesisatına herhangi bir kaçak olup olmadığı net olarak şöyle anlaşılabilir. Akü şarjlı olarak araçtayken, aracın kontak anahtarı çekili iken ve boşta akım çeken tüketicilerinin çektiği toplam akım net olarak belliyse (alarm, saat, hafızalı CD çalarlı radyo, vb.) DC ölçen bir pensapermetreyi akünün + kutbuna pensleyip bağladığınızda ve örneğin bu alıcılar sadece 50-100-150 mA akımı normalde toplam olarak çekiyorsa sadece bunun DC pensampermetrenin dijital ekranından okunup görünmesi gerekir, çok daha fazlası görülerek varsa aracınız kaçak akımları oto elektrik tesisatından geçirip akünün mevcut şarjından her zaman daha fazla eksiltiyor demektir.

3-5 yılık çok yeni ve bakımlı (araç çok bakımsızsa yeni araçlarda da akü kutusu yüzeyi kirliliği, asitli su+toz üzerinden olması yine muhtemeldir) araçlar için aküden elektrik tesisatına büyük kaçakların olması pek muhtemel değildir. Eski araçlarda tüm bağlantı noktaları, + ve - işaretli elektrik kutbunun, anahtar çekili iken atmosferik etkiye (toz, kir, asitli, yağlı su, vb.) açık bağlantı noktalarının (Tüm DC baralarının, DC elektrik dağıtım kollektörlerinin, vb.) omaj ölçümü dikkatle yapılıp, omajı çok düşük çıkan yerlerin aküden akım çekip eksiltme yapabileceği göz önüne alınarak, bu noktaların gerekli yüzey temizliği hassasiyetle ve mutlaka yapılmalıdır.

Örneğin marş motoru kapalı bir kutu gibidir, içini hiç göremiyoruz, bu nedenle çok uzun yıllar kullanılanlarında, fırçada kullanılan kömür, metal, vb. tozları marşın + ve - kutbu devamlı bağlı olup marş selonoidiyle ilk startı alan araç motoru çalıştırıcısı içinde istenmeyen DC kaçaklarının, havadaki nem, fırça tozları, motorun döküm gövdesi üzerinden birikip olası deşarjla yine akü şarjını eksiltebilme olasılığı bulunabilir şeklinde düşünüyorum. Başka hiç bir yerde kaçak yapan riskli nokta bulunamazsa ve pensampermetreyle fazla bir kaçak tespit edilmişse, marş motoru bile açılıp içi yüzey temizliği/olası iç iletkenlik açısından dikkatle incelenmelidir, kendi salt düşünceme göre. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,914
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst