MSI batarya sorunu

P+ ve P- Power/şarj uçları olması gerekiyor. Değer okuyamamanız normal.
Lehimler çok başarılı sayılmaz! Kablo uçlarını büküp daha temiz lehim yapmak lazım.

Şimdi nolduysa değer okunuyor o uclardan. Bu arada evet lehim çok kötü. Hem lehim telim kötü hem de lehim yapılan yüzey nasıl bir yüzeyse kaygan ve lehim tutmuyor sonra Zımpara yaptım sonuna doğru tuttu daha iyi
 
Bu arada 4 tane sony pili matkapta kullanmak için herşeyi hazırladım bms yi bağladım ama bu p- p+ uclarindan değer okuyamiyorum. Benim kartta orası sadece giriş mi acaba? Çıkışı yine direk pillerden mi alcam? Ekli dosyayı görüntüle 63308

* kapasitorlerde ve bazı direnclerde kısa devre var. Bozulmuş mu yoksa kısa devre koruması denen şey devreye girmiş olabilir mi? Çünkü bağlantı esnasında yanlışlıkla kart üzerine pensenin ucu değdi ve kıvılcım çıktı

O dirençlerin bir kisminin değeri düşük olduğundan, multimetre buzzer konumunda öter. Diğer taraftan dirençler doğaları gereği kisa devre olmaz.

Kapasitörler ise kisa devre olabilir ama onu da devre üzerinde her zaman anlamak mumkun olamayabiliyor. Çok defa kısa devre olduğunu sanıp söktüğüm kapasitörün çalıştığına şahit oldum. Yine düşük değerli bir direnç hattina denk gelir ve ölçtüğünüzde kisa devre sanırsınız. Kisa devre olunca da genelde kavruluyor, belli oluyor yani smd kapasitörler.

Pillerin karta bağlantı sırası da şu linkte var:
https://www.aliexpress.com/item/328...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Siz bir kere pillerin bağlantısını düzgün yaptıktan sonra hem şarj hem deşarjda yukarıda da belirtildiği gibi Power kısmını kullanacaksınız. Bağlantıyı doğru yaptınız ama çıkışta voltaj yok diyelim. Bazen bu BMS kartlari dışarıdan bir tetiklemeye ihtiyaç duyar. Şarj etmek için gerekli voltajı Power kısmından bir kere değidirip çekseniz bile aktif olması lazım.

UYARI: Bu arada bu BMS'nin farklı linklerine de baktım ama balanslı şarj etme özelliği olduğuna dair bir açıklama göremedim. Gören bilen varsa aydınlatsın yoksa bununla direkt şarj işlemi pek de sağlıklı olmaz. En iyi ihtimalle pillere zarar verir.

Hatta bakın üstte linkini verdiği satıcı ne demiş.

NOTE:
1) this board is not suit high power electronic tools, if use for screwdrier and drill, please don't buy.



Eğer balans özelliği olsaydı. Şu linkteki gibi belirtmesi gerekirdi. Bu önemli bulursanız yazdığını yine de deneyebilirsiniz ama bu defa da gücü yeter mi yetmez mi bakın, deneyin olmazsa.

https://www.aliexpress.com/item/400...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Not: Umarım o BMS sizin matkaba yeter. Linkte 20A olduğu yazıyor ama Çinliler bunu, "sürekli çekilen akım"ı yazıyor, asıl "kalkış (start) akımı"ndan hiç bahsetmiyorlar. Biz de 40A diye alıyoruz mesela BMS'yi ama matkap 20A çekmesine rağmen tetiğe basınca tık deyip duruyor. Bir çalışsa 40A da kaldırır ama işte o motorun kalkışını kaldıramıyor. Bunun yüzünden 30A yazan BMS'yi paralel bağlayarak bir çözüm üretmiştim ama gereksiz kalabalık oluyor.
 
Son düzenleme:
O dirençlerin bir kisminin değeri düşük olduğundan, multimetre buzzer konumunda öter. Diğer taraftan dirençler doğaları gereği kisa devre olmaz.

Kapasitörler ise kisa devre olabilir ama onu da devre üzerinde her zaman anlamak mumkun olamayabiliyor. Çok defa kısa devre olduğunu sanıp söktüğüm kapasitörün çalıştığına şahit oldum. Yine düşük değerli bir direnç hattina denk gelir ve ölçtüğünüzde kisa devre sanırsınız. Kisa devre olunca da genelde kavruluyor, belli oluyor yani smd kapasitörler.

Pillerin karta bağlantı sırası da şu linkte var:
https://www.aliexpress.com/item/328...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Siz bir kere pillerin bağlantısını düzgün yaptıktan sonra hem şarj hem deşarjda yukarıda da belirtildiği gibi Power kısmını kullanacaksınız. Bağlantıyı doğru yaptınız ama çıkışta voltaj yok diyelim. Bazen bu BMS kartlari dışarıdan bir tetiklemeye ihtiyaç duyar. Şarj etmek için gerekli voltajı Power kısmından bir kere değidirip çekseniz bile aktif olması lazım.

UYARI: Bu arada bu BMS'nin farklı linklerine de baktım ama balanslı şarj etme özelliği olduğuna dair bir açıklama göremedim. Gören bilen varsa aydınlatsın yoksa bununla direkt şarj işlemi pek de sağlıklı olmaz. En iyi ihtimalle pillere zarar verir.

Hatta bakın üstte linkini verdiği satıcı ne demiş.

NOTE:
1) this board is not suit high power electronic tools, if use for screwdrier and drill, please don't buy.



Eğer balans özelliği olsaydı. Şu linkteki gibi belirtmesi gerekirdi. Bu önemli bulursanız yazdığını yine de deneyebilirsiniz ama bu defa da gücü yeter mi yetmez mi bakın, deneyin olmazsa.

https://www.aliexpress.com/item/400...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Not: Umarım o BMS sizin matkaba yeter. Linkte 20A olduğu yazıyor ama Çinliler bunu, "sürekli çekilen akım"ı yazıyor, asıl "kalkış (start) akımı"ndan hiç bahsetmiyorlar. Biz de 40A diye alıyoruz mesela BMS'yi ama matkap 20A çekmesine rağmen tetiğe basınca tık deyip duruyor. Bir çalışsa 40A da kaldırır ama işte o motorun kalkışını kaldıramıyor. Bunun yüzünden 30A yazan BMS'yi paralel bağlayarak bir çözüm üretmiştim ama gereksiz kalabalık oluyor.

Hocam denedim çok şükür kalkis yapıyor :) Daha şarj etme ihtiyacı duymadım ama matkap iyi çalışıyor şu anda çünkü en başta tek tek pilleri şarj etmiştim. Bu arada 4 pille 16.8v çalıştı. Şarj etme konusunu da ayarlı güç kaynağı yapınca yapacağım. Bu kart direk şarj amaçlı kullanılmıyor evet ama şarj ve desarj koruması var gibi

Bi de benim kartım tam olarak bu

https://urun.n11.com/diger/meltis-4s-20a-168v-bms-lityum-18650-batarya-koruma-karti-P405477753
 
Son düzenleme:
Hocam denedim çok şükür kalkis yapıyor :) Daha şarj etme ihtiyacı duymadım ama matkap iyi çalışıyor şu anda çünkü en başta tek tek pilleri şarj etmiştim. Bu arada 4 pille 16.8v çalıştı. Şarj etme konusunu da ayarlı güç kaynağı yapınca yapacağım. Bu kart direk şarj amaçlı kullanılmıyor evet ama şarj ve desarj koruması var gibi

Bi de benim kartım tam olarak bu

https://urun.n11.com/diger/meltis-4s-20a-168v-bms-lityum-18650-batarya-koruma-karti-P405477753

Kisaca soyleyeyim sonra gerekirse açıklarim hocam. Tek basina bu kartla sarj, ayarli guc kaynagi olsa bile saglikli olmaz. Çünkü kartın balans ozelligi yok. Ya balans ozellikli kart ya da balans kartı eklemek gerek. Sadece bms pilleri sarj esnasinda korumuyor. Bir zamanlar denedim ve bazi pillerin 4.35 volta çıktığını gördüm. Tehlikeli .

Mandreni tutup da öyletetige basinca ceviriyorsa kart iyi diyebiliriz .
 
Kisaca soyleyeyim sonra gerekirse açıklarim hocam. Tek basina bu kartla sarj, ayarli guc kaynagi olsa bile saglikli olmaz. Çünkü kartın balans ozelligi yok. Ya balans ozellikli kart ya da balans kartı eklemek gerek. Sadece bms pilleri sarj esnasinda korumuyor. Bir zamanlar denedim ve bazi pillerin 4.35 volta çıktığını gördüm. Tehlikeli .

Mandreni tutup da öyletetige basinca ceviriyorsa kart iyi diyebiliriz .

Bir de mandreni tutup çevireyim bakalım nolacak. Bu arada başlığa konu olan pillerimin teknik özelliklerini buldum aşağıda resimdeki gibi. Ve ölçüm sonuçları da şöyle :

1432
1130
1305
1113
1286
1382

IMG_4498.png

IMG_4499.png

IMG_4500.jpg
 

Forum istatistikleri

Konular
128,237
Mesajlar
916,068
Kullanıcılar
450,039
Son üye
mustafauzun29

Yeni konular

Geri
Üst