motora start verildiğinde harcadığı enerji

emuko25

Üye
Katılım
12 Ara 2007
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar merhaba

büyük motorların ilk kalkma esnasında harcadığı enerjinin o motorun bir saatlik çalışması kadar olduğu bilgisini duydum. yani büyük motorlar boş çalışsa bile kapatmamak enerji maliyeti açısından ve motor ömrü açısından doğru bir çözümmüdür?

motorun ilk kalkışta ne kadar enerji harcar bunun bir hesabı varmı?

varsa paylaşırsanız sevinirim.

teşekkürler
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
bence yanlış ilk kalkışta motorlar tabiki aşırı bir akım cekerler ama bu böyle diye işin bitince gerek yok ben bunu kapatmayım nasılsa bir saat sonra açacam mı diyeceksin,devreye motorun gücüne göre kondansatör bağlarsın işi çözersin
 
515 kw motor için demaraj akım ne olur hesabı var mı. ben boşa çalıştıralım demiyorum.
 
direk yolvermede kalkışta maksimum akım 7 kat, softstarter ile 3, frekans konvertöle 1 diye genel bir kabul var. ama sana gerekli olan süre bilgisi, zamanla başlangıçta 7 kata çıkan akım düşecektir. elinde enerji ölçüp bunu grafiğe döken cihazın varsa ölçüm yaparak hesaplayabilirsin. pratik değer teorikten daha doğru sonuç verecektir.
 
soft starter ile 3 katı kadar fazla akım çekeceğini sanmıyorum, çünkü soft starter gerilimi kademeli olarak verir...
 
softstart 2 katı / frekans 1.5--1.8 katı / direkt 3 katı akım çeker
 
burda eksik kalan bişey var nemi ? motor mili kitli ise gene 2-3--5 her neyse (Doğrusu 6 katıdır) katımı akım çeker. ya motoru başka bir motorla normal devrine çıkarınca enerjilendirsek gene mi 6 katı ? yada motor ters yönde 1400 d/d dönüyor olsa genemi 3-5 vesaire katı, sanırım ne demek istediğimi anladınız. Burda motorun akımını belirleyen kayma yada daha açık şekliyle normal (senkron devir) devrine olan farkı belirler. devri yükten dolayı düştükce (kayma çoğaldıkça) motor bu nu telafi edebilmek için daha fazla akım çekmeye başlar. ve belirli bir oranın üstünde kayma oluşursa motor sargıları fazla akımdan dolayı yanar. Burda inverter, soft start, Y/ü, seri direnç.....vs yol vermek çok bişeyleri değiştirmez. ve kesin olarak mesela inverterde 2 mislidir denilemez. bunu belirleyen tamamen motorun yükü dolaysıyla motor devridir
 
ah şu tekstilciler ...
faturada yüzde kaç fayda görülecek onu hesaplamak lazım, kaç ayda amorti eder onu hesaplamak lazım, kaç ay sonra zam gelirde yapılan masraf çöp olur onuda hesaplamak lazım. hesap karışık.

benim fikrim, son hıza ne kadar geç ulaşırsak o kadar az yakmazmıyız. geçten kastım 1 dakika felan.
 
Arkadaşım ilk kalkışta devir sıfır olduğu için stator ile rotor arasında zıt emk oluşur motor normal devrini aldığında zıt emk ortadan kalkar motor normal çalışmasına devam eder.yalnız bu yaklaşık 5 sn falan sürer.Onun için motorun kapatılması daha uygundur.
 
neden o zaman inverter kullanıyoruz....Motorların kalkışlarda demaraj akımının motorun normal çektiği akımın 3 katı olduğunu biliyorum...İnverter demeraj akımından kurtulmak için kullanılmıştır bazı sistemlerde...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,879
Kullanıcılar
449,998
Son üye
Muharrem_Arslan

Yeni konular

Geri
Üst