Motor koruma şalterleri

Kesal019

Üye
Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
374
Puanları
1
Yaş
37
Arkadaşlar günaydınn hepinize Allah kolaylık versin. size göre kolay bana zor bir sorum var

1. Soru- Termik role ve Motor koruma şalteri aynı şeymi termikte belli bir akım direncinde zorlandıgı zaman attigini biliyorumm ikiside aynı işlevi yapiyor tek farkı birinin ayarlana bilmesimi ??

2. Soru ikisinininde bağlantı şemasını bana bir ustamız çizebilirmi ben çizdim unarım doğrudur..



3. Soru termikteki Nc ve No nedir hangi durumlarda kullanılır..

Çizim bağlantısı doğrumudur
 

Ekli dosyalar

  • 20171024_092815.jpg
    38.4 KB · Görüntüleme: 31
  • 20171024_093158.jpg
    41 KB · Görüntüleme: 29
Moderatör tarafında düzenlendi:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
- Termikle motor koruma şalteri farklı koruyuculardır.Termik kumanda devresini,şalter tüm elektriği keser,
- Termikteki NC kontak,kumanda devresini kesmek,NO kontağı sinyalizasyon veya başka bir gaye için kullanılır,
- Termik röle çiziminiz yanlştır.
 
Bu motoru korumak için sadece termik role yetmezmiydi?
 

Ekli dosyalar

  • 20171024_095138.jpg
    63.7 KB · Görüntüleme: 23
  • 20171024_095144.jpg
    79.5 KB · Görüntüleme: 23


Termik ve motor koruma işlev olarak aynı amaçla kullanılır fakat çalışma mantığı farklıdır.İkiside koruma amaçlıdır.Termik röle açma yaptığı zaman güç kontaklarını kesmez nc kontağını açar kontaktör bobinini bıraktırarak koruma yapmış olur.Fakat bu koruma kontaktör sağlam olduğu sürece çalışır olası bir kontaktör yapışması durumunda koruma yapamaz motor yanar.Fakat motor koruma şalteri (halk tabiriyle motor tmş si) güç kontaklarını da açtığı için motorun enerjisi tamamen kesilir ve tam koruma yapmış olur.

NO-NC kontakları normaly open, normaly close anlamına gelir normalde açık normalde kapalı kontaklardır.
 
Son düzenleme:
Termik röle çok eskilerde kalan bir uygulama.Günümüzün güvenlik anlayışına uymuyor.Yabancı panolarda 15 yıldan beri görmüyoruz.

Fazın akımının tamamının rezistansdan daima gecmesi, attıgı zaman güç devresini kesmemesi,kısa devrede iş yapmaması ve de ayrıca sigorta kullanma zorunluluğu yüzünden terkedildi.
TMŞler ucuzladı ve daha güvenli. TMŞ kullanın.
 
TMŞ ler yük değil genelde hattın tamamını aşırı akıma karşı korumak için tasarlanmıştır . Açma eğrileri de buna göredir ve zaten çoğu TMŞ nin en küçük aşırı akım değeri motorların nominal yük akım değerinin üzerindedir. Siemens in bazı TMŞ serilerinde motor koruma seçeneği de bulunsa da bunlar fiyatça çok tuzlu . Bunlarda resmen MKŞ gibi komple bir koruma sunuyor diyebiliriz ama daha önce de söylediğim gibi tekil motor yüklerinin korunmasında uygun olan MKŞ kullanmaktır .
 
Ağız alışkanlığı TMŞ veya termik şalter diyoruz.
Dogrusu motor koruma şalteridir. Haklısınız.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…