Motor Hız kontrol sürücüleri için kompanzasyon yapmaya gerek var mı?

CEVDET ÇALIK

Profesyonel Üye
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
1,036
Puanları
481
Yaş
53
Arkadaşlar,

Rockwell Automation’in ‘’Low-Voltage Switchgear and Controlgear ‘’ dökümanında aşağıdaki ifadeler kullanılmış.

Motorun çalışması için gerekli reaktif güç, doğru gerilim ara devresinden sağlanır.

Bu nedenle çoğu durumda kaynak tarafında bir güç faktörü kompanzasyon cihazı gerekli değildir. Denilmiş. Bu durum da tesislerde kullanılan inverterler için bir kompanzasyon sistemi yapmaya gerek kalmaz. Tesisler için tasarlanan kompanzasyon sistemlerinin daha küçük olarak dizayn edilmesi sonucu kurulum maliyetlerinde tasarruf sağlanmış olur.

1705500040366.png


Konu ile ilgili Schneider üzerinden yapmış olduğum sorgulamada aşağıdaki cevabı aldım. Konu ile ilgili sizlerin yorumunuzu da öğrenmek isterim.

Aşağıdaki linkden orjinal cevaba ulaşa bilirsiniz.

https://www.se.com/us/en/faqs/FA234559/

1705500135637.png

Konuyu Siemens üzerinde de sorguladım.

Onların vermiş olduğu cevap da aynı.

Hatta onlar bir adım ileri giderek ürün data sheetlerin de cosinus fi değerini de yazdıklarını belirtmekteler.

Bir örnek aşağıda bulunmakta.

1705588702998.png
 
Son düzenleme:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
EK BİLGİ:
Motor tarafında kapasitör ile companzasyon önerilmemektedir. Çünkü sürücü devresi elektronik bir devredir. Bu tür devrelerin karakteristiği, yük durumuna göre zaten belirlenir ve tasarlanırlar. Gerekirse en uygun malzemeler kullanılarak bir motoru kontrol etmek için ideal komponentler seçilir.

ANCAK...
Rectifier (Şebeke giriş tarafı) SMPS yapıda ise ve aktif kapasitör esasına göre imal edilmiş ve çalışan bir devre ise, giriş tarafının kapasitif reaktans göstermesi olasıdır.
Forumlarda sıklıkla rastladığımız (KAPASİTİF CEZA) içerikli şikayetler bu doğrultuda incelenebilir.
Rectifier devresinin kapasitif olması durumu tamamen o devrenin tasarımı ile doğrudan ilgilidir diye düşünmekteyim.
Pahalı ve ciddi tasarlanmış tüm ürünlerde zaten, olası kapasitif etkiler hesaplanmakta ve en uygun COSq ye göre ekipmanlar kullanılmaktadır.
 
Sürücülerde vektörel ve skaler sürüş modu var skalerde sürüldüğünde cos fi düşük çıkabiliyor feed back almadan sürüyor, direkmen vfd eğrisini ilgili frekansa göre veriyor ama vektörel modda gerilimi ilgili hız değerini ilgili hz de yakalayacak kadar veriyor diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin.
 
Birçok AC sürücünün beslendiği bir ana dağıtım panosunda kompanzasyonu kapattığımda enerji analizöründe Cosø değeri 0,70 olarak ölçülüyor. Hatta bağlı herhangi bir sürücüsüz motor bulunmuyor. Yukarıdaki bilgi bizim sistemimizle örtüşmüyor.
 
Sn. İbrahim _g

Sürücünüz hangi marka Schneider mi? Eğer bu markadan farklı ise yukardaki bilgileri sürücünüzün üreticisi hangi firma ise ona gönderip bir sorgulama yaptıktan sonra cevabı bizler ile paylaşırmısınız?
 
Kapasitör kümeleri istenmeyen rezonans akımına neden olabilir denmiş dökümanda . Bu noktada sanki sistemde harmonik bozulmaların sebebi kompanzasyon sistemi , rezonans olayının da baş suçlusu gösterilmiş oluyor . Bu noktada kompanzasyon kullanmayalım XL nin karşısında hiçbir zaman XC olmasın . Bu noktada empedans hiçbir durumda düşük değerlere gitmesin . Tam Türk çözümü bence . Saçmalık resmen .
 
Doğru seçilmeyen ! herşeyin ! , faydadan çok zararı olur.Suyun
bile .;)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,734
Kullanıcılar
449,967
Son üye
Gokhanttu

Yeni konular

Geri
Üst