Motor Anormal Amper Çekiyor

Topraktan yapacağını sanmıyorum arkadaşlar. Motorun kapaklarını açabiliyorsanız bobinler arasında 48V yada 24V DC bakır yada demir bir lamaya enerji vererek hangi oluk sargısı arasında kısadevre yıpranma olduğunu bobine çekerek anlayabilirsin.Kollektördeki yöntem ile birebirdir.Saygılarımla...[/QUOTE]

teknobilim74 arkadasim yukarida bahsettigin sargi kontrol yontemini birazdaha anlatabilirmisin ?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
rotoru atlama ondada hasar olabilir biz yaşamıştık veya sargılar artı şalter kontaklarından ola bilir
 
iki adet motorumuz var demiştin. motorları yer değiştir. sistemde mi motorda mı anlarsın ona göre arıza takibi yaparsın.
 
öncelikle ilk olarak motorların bağlı olduğu şebekeyi kontrol et tesisin kendine ait trafosu varsa oradan başla arkasından motorun panosunu incele ve kontaktörlerin bağlatılarını oralarda bir arıza bulamassan motor sargıların ola bilir.
 
şimdi sistemimiz cok karişik 400 kw trafomuz var trafo direginin dibinde sayac panomuz trafondan sayac panosuna 3*95 kablo iniyor buradan sonrası 3*150+95 aliminyum kablo ile başka bir kumanda dagıtım ve kompanzasyon panosuna giriyor burada 320 kw lık bir gücümüz var kırma eleme tesisi oldugu icin ek bir tesis var buradada 380 kw lık bir güc 60 mt aleminyum kablo ile taşiiyor 3 adet 3*150+95 kablo ile besleniyor yane işimiz cok zor arızayı kırk yerde aramamız gerekiyor
 
kapris arkadaşım allah kolaylık versin usta . En iyisi Avrupa ülkelerinde olduğu gibi saf iletkenlik(Altın) ve yeraltı tercihimdir.

Merhaba hasantaskan arkadaşım,Bobinaj konusunda öncelikle öncelerden bilinen bir yöntemdir.Ben çıraklık yıllarımda ustamdan gördüğüm kadarısıyla anlatıyorum.Şimdi elimizdeki motor Klamens uçlarında Avometre ile baktığınızda (digital-analog) farketmez eğer M.ohm kademesine sapma yapıyorsa bilinki 2sargı direnci arasında bir kopukluk yada kısadevre sözkonusudur.Bunu çözmek içinde elinizde bakır,demir,sac parça sayesinde içerisine 48VDC yada 24VDC bobin indüklenecek şekilde sargı olukları arasında gezdirmek gerekecek.Ayrıca İndükleme esnasında kısadevre konumunu görmeniz için buzzer olmasını tavsiye ederim.oluk arasındaki kopukluğu biz böyle buluyorduk.(Tamir Yöntemi içindir.)
 
güzel diyorsunda bu dedigin olayı tam olarak nasıl yaparız acaba 24 dc bakır ve demire nasıl bir montaj edicez
 
güzel diyorsunda bu dedigin olayı tam olarak nasıl yaparız acaba 24 dc bakır ve demire nasıl bir montaj edicez

çubuk üzerinde boom yöntemi yaparak yaklaşık 400spir, ince tel ,5 Ohm 0,6mmlik tel ile iletken malzemeye sarmal yaparak...
 
bu arızanın benzerini dün bende taş blok kesme makinasında(st makinası) rasladım
110kw motorun fazın biri set değerinden fazla akım çekince plc makinayı acil stop konumuna alıp duruyodu
arkadaşların dediği gibi bir kaç yere baktım olmadı sargıları ölçtüm gene olmadı son çare motoru yerinden söküp kapakları açtım,
bobin bağlantılarını tek tek söktüm ,motoru saraken yaptıkları bobin gruplarını söktüm (örneğin 5 tane 2,5 kabloyu paralelyip sarmışlar bobin gruplarını) bobin gruplarının bir tanesinde bobin grubu 3 kaploya düşmüş içinden nasıl koptu bilmiyorum sararken bağlantıyı gevşek yapmış olma ihtimali var diye düşünüyorum sonuçda yapanda insan
bu arıza bulma işi 7, 8 saate yakın motorun başında bobin gruplarını ayırmakla geçti ama gene fayda etmedi ,tabi motoru sarıma gönderdim yerine başka motor taktık şimdi sıkıntı yok normal çalışıyor diğer başka elemanlarınında değişklik yok, motor sarımdan gelince ne olaçak bakalım
 
Son düzenleme:
Merhaba korkmaz arkadaşım , Bu 110 Kw lık taş blok kesme makinası kademeli motor mu? Yoksa Hız kontrol sürücülümü ?

bobin bağlantılarını tek tek söktüm ,motoru saraken yaptıkları bobin gruplarını söktüm (örneğin 5 tane 2,5 kabloyu paralelyip sarmışlar bobin gruplarını) bobin gruplarının bir tanesinde bobin grubu 3 kaploya düşmüş içinden nasıl koptu bilmiyorum sararken bağlantıyı gevşek yapmış olma ihtimali var diye düşünüyorum sonuçda yapanda insan

eğer bobinaj atelyesinde bulunması gereken araçlar takım ,techizat olsaydı eminim işin içinden çıkacaktınız. :) ama 110Kw motorda 1 kişi ile sarılmazki.Geçmiş olsun sonuçta oda bir makina parçası.
Tüm meslektaşlara İşlerinde kolaylıklar dilerim...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,437
Mesajlar
917,621
Kullanıcılar
450,366
Son üye
msclsglts001

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst