Arkadaslar motoru bosta calistirdm 4,5amper akim cekti yukteyken 21 amper akim cekiyo kayislarini gevsekmi takmam lazim simdik.isterseniz fotorafta cekebilirim
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Kayışları gevşetirseniz,kısa sürede yanmasına sebep olursunuz.Görünür bir arıza yoksa,güç büyütmeniz gerekiyor görünüyor.
 
Kayışları gevşetirseniz,kısa sürede yanmasına sebep olursunuz.Görünür bir arıza yoksa,güç büyütmeniz gerekiyor görünüyor.

Yalniz motor 5.5 kw tam yukte 11.50 amper cekmesi lazim

Bizim motor tam yukte 21 amper akim cekip isinip termik attirio
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Motor bosta 4.45 amper çektigine göre motorda mekanik veya elektriksel bir sıkıntı yok demektir.Bu durumda Motorun çevirdigi kasnak düzenegini kontrol et bir bakalım mesale elle dönüyormu?Düzenegin elle çok kolay olmasa bile genede döndürülebilmesi gerekli belkide sıkışma motordan degil senin kasnak ve diger düzenektedir
 
Arkadaslar saolun yorumlariniz icin sorun mekanikmis motorun bagli olduhu fan cok buyukmus motora gore oyizden fazla emis yaparak motoru zorladigindan yapiyomuss emis agzini kapadik biraz normale dondu tesekkurler hepinize
 
Motorun etiketinin fotoğrafını ya da etikette yazılanlara koyarsan daha çabuk yardımcı olabiliriz sana.

Monofaze çalışıyorsa motor P=U.I.cosfi den ve cos fi'yi 1 alırsak akım 25 A çıkar bu yüzden 25'den fazla takmalısın demiş arkadaş ki cosfi'nin 1 olacağı yok.

Edit: Başka yerlerde de aynı sorunundan bahsetmişin.
3 fazlı ise nominal akımı 11,5 olarak gösteriyor ise cosfi'si 0,72 civarındadır. Taktığın sigorta karşılıyor olarak görülüyor. Pensampermetre ile bir ölçüm yap bakalım akım değeri nasıl değişiyor. 5 dakka sonra bu sorun oluşuyorsa belli ki mekanik bir zorlanma var ve ısınmaya sebep oluyor.

cos(fi) 1 yapılarak rektif güçten kaynaklanan kayıbın azaltılması hesaplanır, cos(fi) ideal noktaya geldği için akım artmaz tam tersine akım azalır, kompanzasyonun mantığıda bu nedenle yapılır, hatta gereksiz yük yüklememek içindir, sizin dediğiniz gibi olsa motorun gücü cos(fi) ye göre azalır yada artar halbu ki motorların çıkış gücü sabit olması gerekir ama cos(fi) ye göre çektikleri akım ve artar veya azalır (gerilim sabit kaldığı için). basit bir hesapla P=5(U)*5(I)*0.8(cosfi)=20w eğer cos(fi)=1 ise P aynı kalır yani 20
20= 5(U)*I*1(cosfi) ve I akımı 4A'ya düşer.

ama konu bahsindeki motor için dediklerinize katılıyorum, motorda sorun veya mekanik bir zorlanma mümkün, 5 dk çok uzun bir süre motorlar için.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,215
Mesajlar
915,872
Kullanıcılar
449,996
Son üye
Serhan10

Yeni konular

Geri
Üst