monofaze motor sağlamlık kontrolü

karahusnu

Üye
Katılım
20 Şub 2010
Mesajlar
82
Puanları
1
Yaş
41
arkadaşlar tek fazlı motorun sağlam olup olmadığının kontrolünü kesin olarak yada kondansatörünün bozuk olduğunun kontrolünü nasıl yaparızz
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
motor bobin uclarını kopuk olup olmadığı ohm metere ile kontrol yap bobin şaseye kaçak varmı kontrol et kontansatör ü şarz et yani kaç voltsa okadar volta uçları değir ve çek sonra iki ucu bir birine dedir dejarz olursa kondansatör sağlam deşarz etmezse bozuk.
 
Motorun arızalanmasının birden çok sebebi vardır;

1-Gövdeye Kaçak

Sağlamlık kontrolü:
Bir fazlı motorlarda hem ana sargı hem de yardımcı sargı ile gövde arasında AVO metre ile kontrol edebilirsin.

2-Bağlantılarda ve Bobinlerde Kopukluk olabilir

Sağlamlık kontrolü:
klemens kutusundaki bağlantı köprüleri sökülür.Seri lamba veya avometre ile faz uçları arasında kontrol yapılır.Arızalı faz sargısı görülürse bu kez bobin gruplarının bağlantı yerlerindeki makaronlar sıyrılarak seri lamba veya avometre ile arızalı bobin gurubu ve bağlantı yeri aranır.Arıza bağlantı yerinden ise yeniden lehimlenir.bobinden ise yenisi ile değiştirilir.

3-Sargı Kısa Devreleri
Sağlamlık kontrolü:
Ana sargı ile yardımcı sargı arasında
avometre ile ölçüm yapılır. Eğer direnç görülürse sargılar arasında kısa devre var demektir.

4-Kondansatör
Sağlamlık kontrolü:
Kondansatörü analog avometre uçlarına bağladığımızda,ibre hızlıca sağa doğru saparak geri eski haline yavaş yavaş geliyorsa kondansatör sağlamdır.

İbre sağa doğru saptıktan sonra geri eski haline dönmüyorsa kondansatör kısa devre olmuş demektir.İbre hiç sapmıyorsa kondansatör açık devre olmuştur.
 
arkadasım kondastör ilk hareket ise elektrik verme çok tehlikeli.
 
Arkadaşlar konu eski ama yardımcı sargı ana sargı sağlamlık kontrolü ile ilgili bir şekil varmı elinizde yardımcı ve ana sargıyı ayırmada tereddüt ediyorum.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
 
Monofaze motrda, ana sargı ohm degeri, yardımcı sargıdan küçük cıkar. Mısal, ana sargı 7 ohm ise, yardımcı sargı ohm değeri 20 ohm gibi. Yalnız bu rakamları baz almayın, mısal olarak verdım. Bırde motordancıkan kablolar fark edılebiliyorsa, ana sargı ucları daha kalındır.
 
yardımcı sargı yüksek omaj ana sargı düşük omaj değer görmen gerekir
 
motor bobin uclarını kopuk olup olmadığı ohm metere ile kontrol yap bobin şaseye kaçak varmı kontrol et kontansatör ü şarz et yani kaç voltsa okadar volta uçları değir ve çek sonra iki ucu bir birine dedir dejarz olursa kondansatör sağlam deşarz etmezse bozuk.

kondanstörlerin şarj edildikten sonra kısa devre edilerek test edilmesi k kondanstörlerde arızalanmalara sebebiyet vermekte her kısa devre kondanstörün ömründen yemektedir. kondanstörler kapasitemetre ile ölçülmelidir.
 
Bugün bi buzdolabı komperasorunde indukte Bobin takılı gördüm yardimci sargiya istinaden ki bozulmuş olsa gerek kalkıştı zorlanıyor 14amp akım cekiyordu biz buna Kaç uf kondasator taksak kalkiş yaparki
 

Forum istatistikleri

Konular
128,184
Mesajlar
915,688
Kullanıcılar
449,955
Son üye
seggzsy

Yeni konular

Geri
Üst