matkap motoru hakkında?

canj23

Üye
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
168
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar matkaplarda kullanılan monofaze motorlarında donuş yoöu nasıl değiştiriliyor sadece bir anahtar yardımı ile yani tek bir anahtar ile ana sargı veya yardımcı sargı uçları nasıl değiştiriliyor cevaplar için teşekkrler...
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
konu hakkında bilgisi yok galiba...
 
Yastık sargının gıriş cıkış uclalı yer deyişince dönüş yünüde değişir. matkaplarda anna sargı yardımcı sargı yok kolöktör ve yastıklar vardır fırca tetik vs....
 
Arkadaşımız sanırım kasnaklı matkaplardan söz ediyor...Genelde tornacıların kullandığı görülür birde reklam panoları yapan reklamcılarda olur....eğer dediğim doğru ise ben bağlantıyı biliyorum fakat çizemiyorum...siz yinede doğru olup olmadığının cevabını verin olmazsa ben cizebilen bir arkadaş aracılığı ile atmaya çalışırım...
 
yıldız arkadaş doğru sölemiş, fırçalar değilde kutup sargılarının uçlarını yer değiştir.. zaten iki ktup sargısı vardır ve bunlar birbirine seri bağlıdır bu yüzden 2 uç çıkar ve o uçları yer değiştir diğinde manyetik alanında yönü değişeceğinden motor devir yönüde değişir...
 
monofaze motorlarda ben ana ve yardımcı sargı bulunur diye biliyorum hep bunlardan herhangi birinin yerlerini değiştirdigimizde motoron yonude değişir diye ogrendik biz bu motorlarda neden ana sargı veya yardımcı sargı yoktur madem bukadar kolay yon değişiyor neden diğer motorlarda bu şekilde üretilmiyor daha detaylı açıklamalarınızı bekliyorum saygılar....
 
monofaze motorlarda ben ana ve yardımcı sargı bulunur diye biliyorum hep bunlardan herhangi birinin yerlerini değiştirdigimizde motoron yonude değişir diye ogrendik biz bu motorlarda neden ana sargı veya yardımcı sargı yoktur madem bukadar kolay yon değişiyor neden diğer motorlarda bu şekilde üretilmiyor daha detaylı açıklamalarınızı bekliyorum saygılar....

Matkap motorları gibi motorlar üniversal motordur.Üniversal motorun boştaki devri çok yüksektir, doğru ve alternatif akımla kullanılabilirler.Bu nedenle ana sargı yardımcı sargı gibi yapılar bulunmaz.Üniversal motorun devri yüksek olduğundan soğutma problemi yoktur.Buna karşılık verimleri düşüktür.Yüke bindiği anda devir kaybı yaşanır.
 
Dönüş yönünü değiştirmek için.Fırça(Kömür)bağlantılarını değiştirin.Yalnız değişirdiğinizde fırçalarda ark artabilir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,724
Kullanıcılar
449,960
Son üye
katzeimar

Yeni konular

Geri
Üst