Ana sargı omaj değerinin yüksek olması

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Kazuya5587

Üye
Katılım
3 Eyl 2015
Mesajlar
93
Puanları
1
Yaş
46
Bir önceki konuda detaylı bilgi vermediğim için silinmesini istemiştim. Sistem tarafından gelen bildirimi okudum. Orada cevap veremedim "rica ederim ya da kibar bir dil kullanmadığım için kusura bakmayın"
lk resim ana sargı yüksek omaj aldığım motora ait.
https://hizliresim.com/hmtxpn0
hmtxpn0.jpg

Bu resimler ise farklı bir motor ancak yukarıdaki motorla aynı bağlantıya sahip bir bulaşık makinesi yıkama motoru. Diğerine göre daha ufak ve pervane kısmı daha küçük. omaj değerleri olması gerektiği gibi. siyah ortak uç, mavi ana sargı, kırmızı yardımcı.
129 siyah mavi
138 siyah kırmızı
265 mavi kırmızı
https://hizliresim.com/kh9l3z9
kh9l3z9.jpg

https://hizliresim.com/x9r28pa
x9r28pa.jpg

İlk fotoğraftaki motorda ise ana sargıl yardımcı sargıdan daha düşük çıkıyor. Bağlantısına göre ana sargı hangisi biliyorum. Bu stator ile de karşılaştırdım. Elektrik çıkışı bir ortak uç bir ana sargı. Bu mantıkla zaten belli.
Sorun ne olabilir? ya da nerede yanlış yapıyorum. Cevap veren herkese şimdiden teşekkür ederim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Bir önceki konuda detaylı bilgi vermediğim için silinmesini istemiştim. Sistem tarafından gelen bildirimi okudum. Orada cevap veremedim "rica ederim ya da kibar bir dil kullanmadığım için kusura bakmayın"
lk resim ana sargı yüksek omaj aldığım motora ait.
https://hizliresim.com/hmtxpn0
Ekli dosyayı görüntüle 105442
Bu resimler ise farklı bir motor ancak yukarıdaki motorla aynı bağlantıya sahip bir bulaşık makinesi yıkama motoru. Diğerine göre daha ufak ve pervane kısmı daha küçük. omaj değerleri olması gerektiği gibi. siyah ortak uç, mavi ana sargı, kırmızı yardımcı.
129 siyah mavi
138 siyah kırmızı
265 mavi kırmızı
https://hizliresim.com/kh9l3z9
Ekli dosyayı görüntüle 105443
https://hizliresim.com/x9r28pa
Ekli dosyayı görüntüle 105444
İlk fotoğraftaki motorda ise ana sargıl yardımcı sargıdan daha düşük çıkıyor. Bağlantısına göre ana sargı hangisi biliyorum. Bu stator ile de karşılaştırdım. Elektrik çıkışı bir ortak uç bir ana sargı. Bu mantıkla zaten belli.
Sorun ne olabilir? ya da nerede yanlış yapıyorum. Cevap veren herkese şimdiden teşekkür ederim.

Size göre yanlış olan nedir ben tam olarak anlayamadım ana sarginin direncinin düşük olması mi yüksek olması mi tam olarak neyin tutarsız olduğunu düşünüyorsunuz. Yardımcı sarginin amacı motorun kalkışını sağlamak diğer türlü direncin büyük yada küçük olması motorun gücü ile alakalı bir durum güç artıkça empedans yani direnç düşer.
 
İlk motordaki kondansatörü motordan ayırıp renk renk omajlaı ölçebilir misiniz?

Ama ölçüm esnasında kondansatör olmamalı.

Mavi kahve ve kırmızı renkler var.

İki kahve arasını da ölçüp kontrol etmek lazım kısa devre okumalıyız.

Beyaz kahve :
Kahve kırmızı :
Kırmızı beyaz :
 
Yardımcı sargının kanallarda ana sargınının üstünde veya altında olması iletken boyunu değiştireceği için direnci değişebilir. Gevşek sıkı sarma bile etkiler.
Motor çalışıyorsa motorun gücünü veya çektiği akımı ölçüp gücü hesaplayın.
Üstünde yazan güce yakın ise önemli değil.
 
Son düzenleme:
İlk motordaki kondansatörü motordan ayırıp renk renk omajlaı ölçebilir misiniz?

Ama ölçüm esnasında kondansatör olmamalı.

Mavi kahve ve kırmızı renkler var.

İki kahve arasını da ölçüp kontrol etmek lazım kısa devre okumalıyız.

Beyaz kahve :
Kahve kırmızı :
Kırmızı beyaz :
Kondansatörü ayırarak ölçümleri yapmıştım zaten.
tekrar ölçeyim
Beyaz kahve : 92,4
Kahve kırmızı : 177.3
Kırmızı beyaz : 86,2

Yardımcı sargının kanallarda ana sargınının üstünde veya altında olması iletken boyunu değiştireceği için direnci değişebilir. Gevşek sıkı sarma bile etkiler.
Motor çalışıyorsa motorun gücünü veya çektiği akımı ölçüp gücü hesaplayın.
Üstünde yazan güce yakın ise önemli değil.
Motor çalışıyor fakat elimdeki cihaza akım ölçme konusunda güvenemiyorum.
Size göre yanlış olan nedir ben tam olarak anlayamadım ana sarginin direncinin düşük olması mi yüksek olması mi tam olarak neyin tutarsız olduğunu düşünüyorsunuz. Yardımcı sarginin amacı motorun kalkışını sağlamak diğer türlü direncin büyük yada küçük olması motorun gücü ile alakalı bir durum güç artıkça empedans yani direnç düşer.
Genel bilgi ana sargı omajı yardımcı sargı omajından düşük olur deniliyor. Bir çok kaynakta da bu ısrarla söyleniyor. Bir kaç arkadaşımla da görüştüm onlar da ana sargı omajının düşük olması gerekli dediler. Bir tanesi, sargılar hasar gördüyse (alüminyum) yapıştıysa motor çalışır ama omaj farklı çıkıyor olabilir dedi. Bu bilgiyi teyit etmem lazım. Derdim bu.
Neden motor ana sargı omajı yardımcı sargıdan yüksek? Motor tam randımanlı çalışmıyordu. Hurdaya atıldı ben de sorununu araştrımak istedim.
Motorda 1 tane termik sigorta var. Bunu da belirteyim. Etkilemez diye düşünüyorum. Motor zaten çalışıyor fakat azıcık nazlı gibi.
 
Kendi içinde kısa devre varsa sökmeden bulunamaz.
Fabrika değerlerinide bilmiyoruz.
Kondansatör ile seri bağlandığı için direncin az veya yüksek oluşu önemli değil.
Faz kayması yapsın yeterli.
Çalışıyorsa ve su basıyorsa fazla takma kafaya. :)
 
Son düzenleme:
Tamam o zaman bu motor için sargılarında sorun var diyebiliriz o zaman?

Ohm değerleri ana sargı ohm değeri düşük yardımcı sargı yüksek olmak zorunda seninde araştırdığın gibi çünkü motorun gücünü sağlayan sargı ana sargı dolayısıyla gücü oluşturan da bu sargı ısrarla güç ile empedans ters orantılıdır dememizin sebebi de bu. Sen kendince ölçüm almışsın motorun yalıtım testini yaptın mı hayır sargı direnci miliohm metre ile yapılır izolasyon testi izolasyon megeri ile yapılır. Sen ölçümü nasıl yaptın bilmiyoruz motor sargı durumu belli değil yanik mi sağlam mı ölçerken kondansatör üzerinde miydi eğer öyleyse ölçüm hatalı olacaktır ve daha bir sürü detay özetle yaptığın ölçümün hiçbir kıymeti yok teknik olarak. Sargı direnci ölçen cihaz ve izolasyon test cihazları ile bu ölçümler yapılır. Elindeki basit ölçü aletleri ile olmaz bu işler. Sargılı tüm elektrik li cihazlar sağlamlık testini öncelikle izolasyon megeri ile yaparsın bunun da ölçüm teknikleri vardır.
 
Kendi içinde kısa devre varsa sökmeden bulunamaz.
Fabrika değerlerinide bilmiyoruz.
Kondansatör ile seri bağlandığı için direncin az veya yüksek oluşu önemli değil.
Faz kayması yapsın yeterli.
Çalışıyorsa ve su basıyorsa fazla takma kafaya. :)

ohm değerleri ana sargı ohm değeri düşük yardımcı sargı yüksek olmak zorunda seninde araştırdığın gibi çünkü motorun gücünü sağlayan sargı ana sargı dolayısıyla gücü oluşturan da bu sargı ısrarla güç ile empedans ters orantılıdır dememizin sebebi de bu. Sen kendince ölçüm almışsın motorun yalıtım testini yaptın mı hayır sargı direnci miliohm metre ile yapılır izolasyon testi izolasyon megeri ile yapılır. Sen ölçümü nasıl yaptın bilmiyoruz motor sargı durumu belli değil yanik mi sağlam mı ölçerken kondansatör üzerinde miydi eğer öyleyse ölçüm hatalı olacaktır ve daha bir sürü detay özetle yaptığın ölçümün hiçbir kıymeti yok teknik olarak. Sargı direnci ölçen cihaz ve izolasyon test cihazları ile bu ölçümler yapılır. Elindeki basit ölçü aletleri ile olmaz bu işler. Sargılı tüm elektrik li cihazlar sağlamlık testini öncelikle izolasyon megeri ile yaparsın bunun da ölçüm teknikleri vardır.

Kondansatör takılı değildi.
Elimde 2 motor var. İkisi de bir şekilde çalışıyor. Birisinin ana sargı omaj değeri, yardımcı sargıya göre yüksek çıkıyor. Bu motorda bir sorun olabilir mi diye soruyorum.
Diğer motorda ise ana sargı omaj değeri olması gerektiği gibi yardımcı sargıdan düşük. Kendimce basit aletlerimle sağlama yaptım.

Motor bilgilerini de vereyim.
29 mm Su Çıkışı:35 mm Üretici:Tonlon Motor Kapasitesi:125 W Gerilim:240 V,
Ayrıca motor üzerinde termal koruma anahtarı var. Bu anahtarın ohm üzerine artı olarak etkisi olur diye dişündüm. Umarım yanlış düşünmedim.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,733
Kullanıcılar
449,965
Son üye
Pentium55

Yeni konular

Geri
Üst