manyetik kaplin yoluyla hız kontrolü

foofbob

Üye
Katılım
2 Tem 2007
Mesajlar
88
Puanları
1
Yaş
39
motorlarda manyetik kaplin kullanarak hız kontrolü konusunda bilgisi, özellikle de tecrübesi olan var mı?
eddy current drive diye de geçiyor zannedersem.
yararları, zararları nelerdir. ac sürücü ile karşılaştırırsak olumlu mudur?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
çalıştığım firmada buna benzer bir şey var ama söylediğin şeymi bilemiyorum. motordan sonra tekrar bir stator var ve ona kontrol veren 0-90 v. bobin var bobinin voltajını artırdıkça manyatik güç artıyor hızda buna göre değişiyor
 
Arabaların debriyaj sistemi gibi düşünün.
AC sürücü ile karşılaştırırsak kesinlikle olumsuzdur. Zaten AC sürücüler piyasaya çıkmadan önce mecburen kullanılan sistemlerden di. Günümüzde bunla uğraşan yok gibi.
1- Ayar sahanız kısıtlıdır. 2- Elektronik kontrolü zordur. 3-Sistemi yavaşlatma ve durdurma ayrıca bir derttir ki çoğunlukla bir de fren dobini gerekir. 4-Mekanik ayarı ve bakımı zordur. 5-Sürtünme mantığı ile çalıştığı için ısı oluşur bir de soğutma gerekir. 6- ilk kalkışı zordur. VS. VS. VS.

Bu maddelerin her birinin detayları oldukça kafa ağrıtır.

Olaya tek yönden bakmamak için şehven olumlu 1-2 şey yazayım 1- Büyük güçlerde biraz daha fiyat avantajı sağlanabilir. 2- Hareket ettirdiği sistemin mekanik kilitlenmesinde, sıkışmada, zorlanmada biraz kurtarıcı sayılır. 3- sanki arızası daha az gibi.
 
verdiğin bilgiler için sağol. bir sitede rastladım yazdığın sakıncalar ilk etapta benim de aklıma geldi. yalnız sitede hiçbir Bakım gerektirmez ve soğutma ihtiyacı yoktur gibi birşeyler yazmışlar.
bir de motor devamlı maksimum hızda döndüğü için düşük hızlarda sürücüye göre verimi düşük olacaktır.
 
Evet arızası daha az gibi yada bakım gereksinimi , verim konusu motor yükten düştüğü için belki ihmal edilebilir, çok hızlı bir şekilde hız değişimlerine tepki verdiği de gerçek.
Tekrar yazayım TAM BİR BAŞ BELASI sistemdir. Ancak bazı çok özel durumlarda avantajı daha fazladır diyebiliriz.
Bahsettiğiniz siteyi merak ettim link verirmisiniz. (Türkçeyse)
 
tura danışmanlığın sitesinden anladığım kadarı ile bu sistem sadece hareket aktarımı için kullanılıyor, söz konusu tasarruflarda mekanik vuruntu, kaplin aşınması, rulman arızaları ve sistemin yükte kalkmaması ile ilgili avantajlarından kaynaklanıyor. bu sistemi otobüslerdeki retarder fren sistemi gibi de düşünebilirsiniz, ecb (eddiecurrentbrake) sistemi kulevinçlerde yüksek ataletli yüklerin sağlıklı yavaşlaması için de kullanılmaktadır, potain vinçlerin dönüş motorlarında kullanılmaktadır. bazı vinçlerde kanca motorunun yavaşlatılması gibi uygulamaları da vardır. yükü darbesiz yavaşlatmak ve durdurmaya yardımcı olarak kullanılır.
 
reliance'ın fan uygulamaları için değişik ürünleri yaptığı karşılaştırma, güzel açıklamışlar.
manyetik kaplin sistemini araştırdım. bir kere fiyat sürücülerden düşük değil. ikincisi reliance'ın açıklamasındaki gibi motor düşük hızlarda da çalışıyorsa sürücü daha avantajlı. devir ayarı için elektronik devre gerekiyor. kaplin olarak kullanılabilir ama hız kontrol amaçlı kullanılması şu an pek avantajlı değil.
 
motor devir kontrolu için bu yöntem uygun değil vede inverterlerden daha pahalı bir sistem.bu tip cihazları genelde yumuşak yolverici yerine eski teknolojilerde kulllanmışlar.günümüz şartları için tavsiye edilmez
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,763
Kullanıcılar
449,978
Son üye
food_eng_1952

Yeni konular

Geri
Üst