Kontaktor arizasi

Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
23
Puanları
1
Yaş
38
Arkadaşlar merhaba. Bir arizayla karşılaştım ama sebebini bulamiyorum. 5.5 kW motora 32 amper değerinde kontaktor taktım kontaktorun güç kontakları 2 gundebir yanıyor sebebinedir acaba. Motor çektiği akımı olctugumde herbir faz 10 amper cekiyor
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Arkadaşlar merhaba. Bir arizayla karşılaştım ama sebebini bulamiyorum. 5.5 kW motora 32 amper değerinde kontaktor taktım kontaktorun güç kontakları 2 gundebir yanıyor sebebinedir acaba. Motor çektiği akımı olctugumde herbir faz 10 amper cekiyor
Kontaktör yaylarını ve mekanik hareketini kontrol edin . Elle basıp bıraktığınızda çok güzel geri sıçraması lazım. Ayrıca tamir edilmiş kontaklar takili ise hayatta orjinal kalitesini tutturamiyorlar .
 
Arkadaşlar merhaba. Bir arizayla karşılaştım ama sebebini bulamiyorum. 5.5 kW motora 32 amper değerinde kontaktor taktım kontaktorun güç kontakları 2 gundebir yanıyor sebebinedir acaba. Motor çektiği akımı olctugumde herbir faz 10 amper cekiyor
Makina kompirasör.
 
Bir ilave : Kontakları kontrol ederken arasına kağıt koyup elle kontaktore basın , sonra kağıdı asılın . Kolayca kaymaması lazım. Temas yüzeylerinin de tam öpüşmesi lazım. Çok küçük bir noktadan kontaklar opusuyorsa birakirkende büyük ark oluşur hatta yapisir.
 
Son düzenleme:
Kontaktör yaylarını ve mekanik hareketini kontrol edin . Elle basıp bıraktığınızda çok güzel geri sıçraması lazım. Ayrıca tamir edilmiş kontaklar takili ise hayatta orjinal kalitesini tutturamiyorlar .
Kontaktor gayet güzel calisiyordu markasida iyi hatta kontaktorun yük altindada açıp kapatmasını izledim herhangi bir ark oluşumu falanda yoktu ama 2 gundebir kontaklar yanıyor bir anlam veremiyorum
 
Kompresöre drektmi yol verşyorsunuz, yıldız üçgenmi.
Ilk kalkınmada, silindirdeki/ kafadaki basınclı havanın dısarı atılması lazımki, motor rahat yol alsın. Direkt yol veriyorsanız, bir zaman rölesi ile, 8/ 10 sanıye bir hava ventili çektirip, kafadaki havayı boşa atın.
Yıldız /üçgen yol verıyorsan, yıldız kontaktöerune paralel baglı ventil kullanın.
Birde, Şebeke gerlimi yol ver esnasında gerilim düşmesi olabilir. Kontaktör bobinie paralel baglıyacagın voltmetre ile gerilimi gözlemleyin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,195
Mesajlar
915,747
Kullanıcılar
449,971
Son üye
umutcelik

Yeni konular

Geri
Üst