Burhanasen33
Üye
- Katılım
- 9 Ocak 2019
- Mesajlar
- 61
- Puanları
- 1
- Yaş
- 31
Değerli arkadaşlar fikir oluşturması açısından birkaç şey karalayacağım. Geçen sene kendime bir cnc router yapma kararı verdim. Dış ölçüler 1500x1000 olarak başladık. Bunun için sigma profil tercih ettim. Alt şasi için 80x80x3mm paket profil kullandım ve gazaltı kaynak ile çektirmeden kaynattık. Üstyapı için şaside 90x90 ağır sigma profil kullandım. Köprü ekseni için 90x180 ağır sigma kullandım. Z eksen için 2 adet 21x170 yüzey kağlama sigma kullandım. Tüm eksenlerde 20lik linear kızaklar, 2510 vidalı miller kullandım. Z eksen mili 1605’tir. Motor olarak 3 eksende de nema34 8nm kullandım. 2.2 kw hertz spindle, delta vfd 2.2kw inverter, 3 adet toroid trafo, zhc usb mach3 kartı ve büyük step sürücüler kullandım. X,y,z eksenleri; spindle ve anakart için ayrı ayrı güç şarlteri koydum. Yüzey için 15x120 yüzey kaplama profilleri kullandım. Körpü ayakları ve birkaç bağlantı için sn37 çelikten 10mm lazer kesim yaptırdım. Yaklaşık 170kg lık bir köprü elde ettik. Y eksende tek motor ve alttan tek mil kullanmamız, köprü ayaklarını uzun bırakıp mili arabalardan çok aşağıda çalıştırmamız düşük hızlarda bile köprüyü azer bülbül gibi salladı. Esasında bağlantı noktaları çok sağlam değildi. Motor flanşları çok uzun ve 6mm malzemeden kesilmişti. X ve z eksenlerde 3 bin feedrate bana mısın demezken y eksende 600 ilerlemede takım ötüyordu. Geçtiğimiz 10 güne kadar makine bu şekildeydi ve soğumuştum. Kayserili faruk, ömer elden ve yusuf abinin katkıları sayesinde bir değişiklik yapma kararı aldım. Y eksenin körpü ayaklarını, motor flanşlarını çıkardım attım. Makinenin yan kısımlarında çalışan y eksen kızaklarını tabla şasisi üzerine çıkardık ve köprüyü arabaların üstüne paralel oturttuk(zaten kızak ve araba en verimli bu şekilde çalışıyor) köprü ayaklarımızı st37 çelikten lazerde 15mm malzemeden kestirdik. Y eksende kullanılacak motor flanşları ve mil yataklama flanşlarını 10mm çelikten kestirdik. Bu arada tüm bunlardan önce solidworks kullanarak parçaları montajladık. SOnra kesime gönderdik. Köprü birleştirmesinde m8 çelik imbuslar kullandık. Araba flanşı ve köprü ayağını çakışık bağlayıp ikişer dikme ile çakışık şekilde destekledik. Y eksenin iki yanına 8nm nema34 ü 2510 miller ile yatakladık. Y eksenin ikinci motorunu z eksenden söktük dolayısıyla z eksene dc nema 34 4.5 nm bağladık. Bunun için 48v dc 7.3 a bir power ve m542 sürücü ekledik. Zaten tüm eksenlerimizde blendajlı kablolar kullanmıştık. Bu durumda x eksende 1 adet nema34 8nm y eksende 2 adet nema34 8nm ve z eksende bir adet nema34 4.5 nm kullandık. Y eksenin motor sinyallerini mach3 kartındaki y eksen çıkışına bağladık(iki motor iki sürücü ama tek çıkıştan sinyal alıyor) kablo boyuna dikkat etmedik. Son durumda makinemiz eskiden 7075 alüminyuma 600 ilerme 0.5 mm paso ile yüzey yaparken şu an 3500 ilerleme 3mm alın taraması yapabilmekte. Zaten z ve x eksenlerimiz gayet sağlam çalışırken y ekseni de revize etmiş olduk. Son durumda yaptığım ölçümlerde makine 30 saat üzerinde çalışmış olmasına rağmen iki motorun senkronizesi 0.01mm düzeyinde bozulma yaşamış. Bunu da motorlara güç veren şarltelleri açarken oluşan hareketten kaynaklı buluyorum. Cnc router yapacak arkadaşlara tavsiyemiz ise kaynak bulabilecekleri mach3 kartı, güçlü motorlar, mutlaka linear kızaklar, 25 üzeri vidalı millerdir. Gövde kurmak ebatlara bağlı olarak çok uçuk farklar içermemektedir. Sigma profil kullanmış olmama rağmen makinemde yüklü pasoda titreme görmüyorum. Komparatör ile yaptığım ölçümlerde herhangi bir eksen kaymasına şahit olmadım. Ayrıca sigma profillerdeki oluklar sayesinde istediğiniz upgrade işini istediğiniz gibi yapmaktasınız. Bugün 1500/1000 bir cnc nin çelik gövdesi 11-12 bin liralara yapılırken-ki evde yapmak mümkün değil işin ehli olmak şart- sigma profil bir gövde 4-5 bin liralara çıkabilmektedir. Herkese iyi forumlar
Ekli dosyalar
Son düzenleme: