Dijital elektrik sayacı ve bizzat yaşanmış bir olay

Sayın ilgili; 2013/Nisan ayanda almış olduğum evime Mayıs ayında taşındım. Eve geçtikten sonra Elektrik sayacını ev sahibi ile kontol ettik ve 100KW civadında olduğunu gördük, aynı ay tüm belgelerimi (tapu, dask ve kimlik fotokopisi) abone işlemleri için site yönetimine verdim ve kendileri de aynı ay içinde kurumlara teslim ettiler. Elektrik kurumundaki özelleştirmeden ötürü personel değişikliği nedeni ile aboneliğim 2013/Kasım ayında işleme konuldu ve il faturam 2013/Aralık ayında elime geçti, faturam 2500 TL civarında geldi. Yaptığım sayaç kontrolünde sayacın ekranının görünmediğini fark ettim ve Kuruma tüketim itirazında bulundum, on gün sonra sayacımı değiştirdiler, eski sayacın yapılan muayenesinde arızalı olduğu ve sayacın red edildiği tespit edildi. Buna rağmen kurum tarafından itirazım red edildi ve 2500 TL yi ödemek zorunda kaldım. mayıs ayında yapmış olduğum başvurunun kendilerinden kaynaklanan nedenlerle 7 ay sonra işleme alınması ve bu süre içinde arızalı olan sayacın yazdığı 2500 tl nin tarafıma ödettirilmesi hakkında nasıl itirazda bulunabilirim. Kurum ile ilgili bu yönde fazlaca şikayet bulunmakta. önceki evlerimde elektrik tüketim bedelim aylık 50-80u tl arasında gelmekteydi. bu hesaba göre aylık 350 TL ortalama kullanmış görünüyorum. bu mümkün değil. açıklamalarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Arkadaslar her dijital sayacin muhakkak bir acigi var unutmayin her dijital sayaci agirlastirirm acik cok
 
Merhaba.
Bir Kohler AEL.TF.27 sahiptir. Rağmen menüde 36 kuruhs olduğunu. Her 1 kwh 1 lira maliyeti.
Ne yapmam gerek? Nasıl düzgün ayarlamak için?
 
Herkese merhaba. ismim Murat, İstanbul'dan yazıyorum, B.J.K. kulübünde görev yapıyorum ve tüm forum üyelerine saygı ve sevgilerimi sunarım.
Neredeyse 2 aydır kafamı kurcalayan bir sorunla karşı karşıyayım.
Öncelikle belirtmek isterim ki elektrik konusunda sizlerin yüzde biri kadar bilgim bile yok maalesef ve mümkünse sizden yardım almak istiyorum ve bu sorunun daha önce birinin başına gelip gelmediğini de merak ediyorum.

Dairemde şu an takılı olan Köhler marka 2005 model bir Dijital sayaç var.
Evime 2009'un Mayıs ayında sürekli ikamet etmek anlamında taşındım, ve o aydan itibaren faturalarımda sürekli bir artış oldu. (Tabi problem sürekli artış değil, okudukça komediyi anlayacaksınız)
Aşağı yukarı belirtmek gerekirse:

Haziran: 87 tl
Temmuz: 147 tl (o ay ortasında elektronik demirbaşlara 1 adet klima satın alınııp eklendi. Diğer herşey aynı)
Ağustos: 180 tl
Eylül: 200 tl
Ekim: 190 tl
Kasım: 275 tl
Aralık: 288 tl
Ocak 2010: 198 tl

Dairede bulunan elektonik araç ve gereçler şunlardır:
1 adet buzdolabı (a sınıfı enerji tüketimi)
1 adet çamaşır mak. (a sınıfı)
1 adet klima (12.000 btu alarko carrier - günlük kullanım: 6 saat) (A sınıfı enerji tüketimi)
1 adet bilgisayar + lcd monitör

Şimdi gelelim kronolojik olarak olaylara:

16 Aralık 2009 tarihinde Tedaşı arayıp bilgilendirdim ve gereğinin yapılmasını rica ettim, ihbar kayıtlarım duruyor sistemlerinde. Arayacaklarını söylediler.

17 Aralık 2009 tarihinde Tedaşa tekrar ihbar ve şikayette bulundum. Ertesi gün teknisyenin geleceği söylendi fakat gelmedi.

19 Aralık 2009 tarihinde 3 üncü kez şikayette bulundum. Faturamı ödememi, teknisyenin gelip bakacağını ve duruma hatalı bir durum varsa ona göre geri ödeme yapılacağını, teknisyenin sorun bulmaması durumunda şikayetimin ve bu durumun bir yaptırım uygulatmayacağı söylendi.

24 Aralık 2009 - inanılmaz bir teknisyen kapıyı çaldı. neden mi inanılmaz? şöyle.
Kapıyı açtım. Görünüş itibariyle işini bilen, emektar görünümlü bir amcaydı ilk bakışta. ta ki bana dönerek şu konuşmayı yapana kadar bu düşüncedeydim,
- Daire 7 değil mi?
- Evet hoşgeldiniz.
- Kardeş bak, kırmızı ışığı görüyon mu?
- Evet?
- Çakıyosa saat düzgündür kardeş.
- Kırmızı ışığın yanıp söndüğünü görebiliyorum ben de burdan? Bu şekilde mi kontrol ediyorsunuz?
- Yok bu saatin bir problemi yok.
- Bir baksaydınız bari söküp alıp?
- Hadi kardeş uğraştırma beni... daha gidecek çok yer var. (Elinde 1 başka sayaç olan bir beyaz poşetle apartman çıkışına yönelir, apartman içinde biraz tartışma başlar ve adam lanet olsun diyen bir bakışla çıkıp gider.)

24 Aralık 2009 - günün ikinci yarısı: Tedaşı aradım. Gelmiş olan teknisyeni de şikayet ettim, çözüm üretilmesini talep ettim, fakat teknisyen artık heralde sayaç düzgün raporu yazdı imzaladı, bilemiyorum, o tarihten sonra kaale almadılar.

Yukarıda miktarları yazılan her türlü faturayı kuruşu kuruşuna ödedim.

Bu sırada benden kaçak elektrik çeken biri var mı diye de deneme yaptım sigortaları kapadım bir süre bekledim fakat herhangi bir şey yoktu. Yani bana göre tamamen sayaç arızası vardı.

Şimdi gelelim 15 gün önce keşfettiğim garip olaya:

Sayacı bir gün okuduğumda T yi 5200 kw olarak görmüştüm evden çıkarken.
Akşam eve geldiğimde göz ucuyla bir daha baktım, 4800 e düşmüş.
Çıkardım son faturayı, baktım son okuma endeksi : 4900
Yani son faturalandırılan endeks değerinden daha da geriye gitmiş.

Nasıl olduğunu anlamadan araştırmaya başladım , öğrendiğim tek şey o gün, gün içerisinde elektrik kesilmiş olduğuydu.

5 gün geçti, sayacı artık saat başı kontrol etmeye başlamıştım, 5 gün boyunca da genelde evdeydim.
6 ıncı gün gece 12 den sonra, klima + çamaşır makinası + kettle çalışırken, sigortalar attı. Atan sigortayı kaldırdım, bu sırada sayaca baktım, Sayaç o sabah 4920 idi, ama sigorta attıktan sonra bir de baktım 4750 ye geri dönmüş.

1 hafta daha geçti, geçenlerde sigorta yine attı, tekrar baktım, sayaç son baktığımdan 150 kw daha geriye gitmiş.

Şimdi şu durumda, bu sayacın sadece fazla yazdığını söyleyemeyiz.
Bu geri dönüşler varsa , 6 aydır fazla yazdığına da şüphem yok. Yani bir arıza var. Bu saatin dijital saat olduğunu da hatırlatayım.

Tedaşı son kez arayıp son bir ihbarda bulundum. Sonucu bekliyorum. Bakalım normalde fazla fatura öderken şikayet ettiğimde teknisyen bulmakta sıkıntı çeken kurum, acaba düşük faturalandırılacağımı öğrendiğinde hangi ışın hızıyla gönderilecek ya da işleme tabi tutacak bilemiyorum. Bir Türk vatandaşı olarak asla ve asla haksızlığıa karşıyım, fazla öderken de şikayette bulundum, düşükken de.


Şimdi sizlere sorum şu olacak sayın orjinal uzman arkadaşlar: (tedaşın yolladığı arkadaşlar uzmansa siz başka birşeysiniz kelime bulamıyorum)

Bu sayacın sizce problemi nedir?

Gördüğüm kadarıyla sayaç, elektrik kesintisinde ve/veya sigorta atışında hatalı işlem yapıyor. Bu nasıl olabilir? Buna yorumlarınızı merak ediyorum.

Zaman ayırıp okuyan arkadaşlara ve büyüklere sonsuz teşekkür ederim.
Herkese sevgiler.
Sayaciniz arızalı sayac değiştirilerek sanayi ticaret bakanlığı yetkilileri nezdinde test edilir sayacin hata oranında eksik ise kullanımının kadar kiyas yaparak ek tahakkuk yapılır fazla yazıyorsa kullanımının kadar sizin faturanıza düşülerek mahsuplasma yoluna gidilir
 
Sayaciniz arızalı sayac değiştirilerek sanayi ticaret bakanlığı yetkilileri nezdinde test edilir sayacin hata oranında eksik ise kullanımının kadar kiyas yaparak ek tahakkuk yapılır fazla yazıyorsa kullanımının kadar sizin faturanıza düşülerek mahsuplasma yoluna gidilir
engin10 bey 12 senede o sayac en az 2 kere değişmistir herhalde 😄
 
Köhler Sayaçların Yasaklanma Nedeni Proğramlarının Dışarıya Sızmasıydı Kardeşim!
29 Aralık 2005... Hiç Unutmam O tarihi;)
hocam detaylı anlatırmısınız bu olayı? teşekkürler

06.10.2022 itibariyle bu elektrik sayacı takıldı dijital sayaç akıllı sayaca bu tarih itibariyle neden geçemedik ben anlamıyor bu konuyuda birisi anlatabilir mi?

1IMG_20221006_153148.jpg
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,914
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst