dc motorun kollektörü niye yanar

Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
16
Puanları
1
Yaş
47
Arkadaşlar bir çorap fabrikasında çalışıyorum. çorap örgü makinalarında kullanılan dc motorların kollektörleri çok sık yanıyor. Fabrika bir yıl önce yeni yerine taşındı eski yrindeyken böyle problemimiz yoktu yardımcı olursanız sevinirim.işlerinizde başarılar.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
bu bir çok sebebten olabilir eski yerde yoktuysa böyle problemler ozaman yeni yerde bişeyler var kısaca gerilim düşümü fazlar arası aşırı dengesizlik bağlantı problemleri vs
 
D.C. Motor kollektörleri
1- Kömür boyu az ve baskı ayarsızsa
2- Kömür kalitesizse veya yanlış seçilmişse
3- Komütasyon ayarı (Dururken kömür ringinin ve kömürlerin bastığı noktalar, arkın en az olduğu yer olmalıdır) bozukluğu
4- Havalandırma problemi, kirlilik
5- Aşırı akım çekme, arklı çalışma
6- Kalitesiz kollektör bakırı ve mikası (Orjinal olmayanlar için)
7- Bakır seviyesinin mika seviyesine düşmesi ve zıplayan kömür
8- Dilimler arası kısadevre, şase
daha çok yazılabilir ama bunları bir kontrol et önce
 
Aynı motorun farklı yerlerde farklı tepki vermesi tamamen atmosferik ortam koşullarının sebep olduğu bir durumdur. Bağıl nem oranının fırça takımına etkisi çokdur. Aynı zamanda aşırı ısınma veya aşırı soğuma etkenlerden biri olabilir. Kollektörün yanması fırçaların kollektor üzerinde aşındırarak oluşturduğu kanallardan çıkması ki makinelerin taşınması buna sebep olabilir. Ayrıca bağıl nem oranının sabitlenmemesi durumunu açıklamak gerekirse sürekli çalışan motora şayet kısa aralıklarla değişken ısılı hava akımı uygulanırsa deformasyon hızlanmış olur. Fırça baskı yaylarının kitlenmesi yani sert ve güclü bir darbede kitlenmesi muhtemeldir. Bu durumdan ancak tüm motorların fırca takımını söküp temizlenerek yerine takılmasıyla başedilebilir(endüvisini sökmeyeceğiniz motora hava tutmayınız). kolay gelsin...
 
arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim
 
kömürlerin susta basınçları yüksek olabilir..
 
Giriş besleme voltajını ve makina giriş voltajını kontrol et fazlardaki dengesizlik sebep olabilir eski fabrikada yoktu diyorsun,birde fabrika tam yükte kalışırken makinaların giriş voltajlartını kontrol et
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst